Bana İstanbul'u anlat!

Dur! bırak!
Kaynasın kahvenin suyu...
Bana İstanbul’u anlat nasıldı?
Bana boğazı anlat nasıldı?
Haziran titreyişlerle, kaçak yağmurlar ardı.
Yıkanmış kurunur muydu o yedi tepe
Ana şefkati gibi sıcak güneşte...
İnsanlar gülüyordu de,
Trende, vapurda, otobüste
Yalanda olsa hoşuma gidiyor söyle
Hep kahır, hep kahır, hep kahır,...
Bıktım be...

Dur! bırak!
Kalsın, açma televizyonu!
Bana İstanbul’u anlat nasıldır?
Şehirlerin şehrini anlat nasıldır?
Beyoğlu sırtlarından, yasak gözlerinle bakıp,
Köprüler, Sarayburnu, minareler ve Haliç’e...
Deyiverdin mi bir merhaba gizlice?
İnsanlar gülüyordu de,
Trende, vapurda, otobüste,
Yalanda olsa hoşuma gidiyor söyle...
Hep kahır, hep kahır, hep kahır,
Bıktım be...

Dur! bırak!
Kımıldama, kal biraz öylece ne olur...
Kokun İstanbul gibidir,
Gözlerin İstanbul gecesi,
Şimdi gel sarıl, sarıl bana kınalım.
Gök kubbenin altında orda da beraber.
Çok şükür diyerek yeniden başlamanın hayali,
Hasretimin çölünde sanki bir pınar gibi...
İnsanlar gülüyordu de,
Trende, vapurda, otobüste,
Yalanda olsa hoşuma gidiyor söyle...
Hep kahır, hep kahır, hep kahır,
Bıktım be...

Cem Karaca'dan dinlemeyeli ne çok zaman olmuştu, Estambul severlere armağan ediyorum.

Yorumlar

MERVE dedi ki…
güzel demiş hoş demiş şair .. ama eskide kaldı o İstanbul değil şimdiki.. büyüdü koskoca bir şehir oldu, büyüdükçe kirlenenlerden!
aslibo dedi ki…
Ben de çok severim. Memleket hasreti geçer insana dinlerken...
bozbek dedi ki…
Ben bilmiyordum bunu.. Nasıl da zamanında yetiştin.. Hay yüreğine sağlık!
okuyan dedi ki…
Ben de çok teşekkür ediyorum:)
Çok iyi geldi...
rapsodistanbul dedi ki…
çok çok severim.. sizin gibi İstanbul'u bu derece sevenlerin, değer verenlerin olduğunu bilmek çok güzel Bolat :)
Unknown dedi ki…
Ne guzel sarkidir :-)
Selam olsun yüreğimi titreten Cem Karaca 'ya..
SELAM OLSUN AİT OLDUĞUM İSTANBUL'uma ...

yüreğine sağlık Sevgili Bolat.
Adsız dedi ki…
Yazı başlığını görünce "Bana Bir Masal Anlat" gibi bir cümle aklımdan geçti..
İstanbul'u seviyorum...Yaşanası bir şehir...
Blogger Bolat dedi ki…
Çok şey kaybetmedi güzelliğinden İstanbul Merve :) evet büyüdü hormon verildi ama yine de güze ve sevilesi bir şehir :)
Blogger Bolat dedi ki…
Aslı, umarım memleket hasreti çekenleri ve İstanbul severleri üzmemişizdir :)
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim, sizin de yüreğinize sağlık değerli yorumlar için :)
Blogger Bolat dedi ki…
Çok uzun zaman olmuştu çook :) fizden Cem Karaca şarkısını da dinleyebilirisniz :)
Blogger Bolat dedi ki…
İstanbulsuz bir Türkiye nasıl oolurdu acaba? Bu kadim şehri bize armağan eden atalrımıza selam olsun, bu kadim şehire emeği geçenlere selam olsun :) teşekkür ederim yorum için.
Blogger Bolat dedi ki…
Biliyorum memkelet hasretini körükledik :( affola arkadaşım!
Blogger Bolat dedi ki…
Bizden de size selam olsun efem :) başka bir alem başka bir dünyadır İstanbul :)
Blogger Bolat dedi ki…
Kesinlikle ben de aynı şarkıyı anımsadım :) kesinlikle trafiğine, gürültüsüne, bazen nobran olabilen insanlarına karşın yine de yaşanılası şehir :)
annemahsustan dedi ki…
Ben de ne zamandır dınlememıstım Cem Karaca'yı. Vesile oldun: )
İstanbul "bıktım be trafığınden" diye iç geçirerek geçtiğim köprüden, manzarasını seyredaldıgımda "şükürler olsun" dediğim şehir...
Blogger Bolat dedi ki…
Kesinlikle onsuz olmak biraz acı verici :)
Adsız dedi ki…
Çok güzel bir şehirdir istanbul binlerce yıllık medeniyetleri barındırır içinde görebilene tabi ki :) Memleket hasreti deyince insan doğup büyüdüğü yerleri hiç unutmaıyor sanırım ...
Uyuşuk Hayalperest dedi ki…
Seviyorum İstanbul'u. Ve kaptım şarkıyı her mısrasıyla, gidiyorum.. :)
Mutlu Eller dedi ki…
Gezmek için ideal, yaşamak için "ben almayayım" dediğim şehir:)
Cem Karaca'yı da sevgiyle anıyorum....
AsOrTiK dedi ki…
güzel sözler, muhteşem yorum, şahane şehir...
teşekkürler bolat
sevgiler
Melek Akça dedi ki…
Birincisi eksi İstanbul'u gördün mü ? Belki o zaman var olan sorunlar şimdi de var fakat biz eskiden yoktu şimdi var diyoruzdur :) Ben şahsen memnunum bu devasa kentten, ama sadece kentten memnunum! :)
Blogger Bolat dedi ki…
Çok doğru, görebilene diyorum ben de :))
Blogger Bolat dedi ki…
İnsanın gurbet duygusunu depereştirir baştan çıkarır bu şarkı, uzakta dinleyene Allah kolaylık versin deim :)
Blogger Bolat dedi ki…
Semi bu kadar eziyete rağmen onu seviyor olmamız narsist olduğumuzu mu gösterir, hem şikayet eder hem de yaşarız kuzu kuzu :))))
Blogger Bolat dedi ki…
Rica ederim, şarkılar şiirler öyle gezip dolanıyoruz alemi internette işte :)))
Hiç dinlememiştim ne güzel dizeler bunlar.İnsanları gülümseyen bir İstanbul ;hayalde olsa güzel İstanbul hep güzel zaten ama gülümseyenlerle daha güzel.
Blogger Bolat dedi ki…
Elbette gülen güzel insanlarla daha da güzel leşir İstanbul :)
semaca dedi ki…
Dur, bi dur ama
istanbul hala İstanbul de bana
Bak bu defa gerçek biliyorum
İstanbul hala direniyor de hatta
Onu da hissediyorum...
Kokusu yayılmış saçlarından
Tanıyorum
İnsanlar olmasa da
İstanbul hala gülüyor de bana
Hep gülecektir umarım..... :)))

Saygılar Semaca
Unknown dedi ki…
Hemserim memleket nireee?demisler bu dunya bizim memlekeeet demis! Hahahahaha
Sarkilar olmasa bitmisiz biz :-)
Blogger Bolat dedi ki…
Değişiyor dönüşüyor ama İstanbul İstanbul Olalı aynı kalıyor :))
Blogger Bolat dedi ki…
Müzik güzeldir, bir insanın en ucuza yapacağı en pahalı şeydir :)) bol müzikli günler dilerim :) bu dünyaa bizim memlekeeeet:)
LILA MOONLIGHT dedi ki…
Daha cok Istanbul sarkilari olsun, icinde Istanbul gecen sarkilar listesi de vardir sende Bolat, bir post konusu cikar mi buradan da : ) Cok tesekkurler bu arada : )
Unknown dedi ki…
Ne laf ettin be Bolat!
'Bir insanin en ucuza yapacagi en pahali sey'
Cok begendim :-)
pembelideniz dedi ki…
Ve okuyucu istanbulistanbulolali.blogspot.com yazarı sayesinde bir kez daha İstanbul'a olan aşkını hatırlar...

Teşekkürler :)
Blogger Bolat dedi ki…
Bir gün yapalım öyle bir post :)
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim :) harikasınız:)
Hayal Kahvem dedi ki…
Heyy! Ömrümde duymamıştım ben bu şarkıyı Bolat:) Hemen dinlemeliyim... Du bakayım:)
"Bazen hayattan bikiyorum, ama Istanbul'dan bikmak gibi birsey bu" diye bir sözü hatirlatan bir yazi :)
Blogger Bolat dedi ki…
Yasemin, hayattan bıkmak yok:) duymamış olayım bunu :) Bebleriz İstanbul'a her daim :)
Blogger Bolat dedi ki…
Güzel şarkı güzel şiir :)
Melange dedi ki…
valla ben de cok tuttum bu lafini Bolat :)

ve de bu dünyaa bizim memlekeeet :)
Melange dedi ki…
hic duymamistim, gene sayende bisey ögrendim bak :)

istanbul'u da özlemisken, ne iyi geldi..
safransarı dedi ki…
Bıktım be..
ahh ah , gerçekten çok iyi geldi.
teşekkürler
Blogger Bolat dedi ki…
Ne demek arkadaşım, teşekkürler yorum için :)
Blogger Bolat dedi ki…
Rica ederim :) yine bekleriz.
tülin dedi ki…
Teşekkürler.Hediyenizi aldım,yüreğimde sakladım.
gezmek içinde yaşamak içinde ölmek içinde istanbul istanbul istanbul. bayıldım şiire .paylaşım için teşekkürler
Blogger Bolat dedi ki…
Rica ederim :)
Blogger Bolat dedi ki…
Rica ederim her daim İstanbul :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi