Bekle bizi Olimpiyat


Atletlerimizle “hızlıyus”,  yüksekten atmayı severus, güreşçilerimizle güçlüyüs anladın mı! Türkçe bilmeyene olimpiyatın sloganının Latincesini veriyorum “citius/daha hızlı, altius/daha yüksek, fortius/daha güçlü.” Londra Olipiyat oyunları başlıyor. Darısı İstanbul’un başına diyorum. İnşallah biz o günleri görürüz eğer olimpiyatları alırsak yıllık iznimi elbette olimpiyat için kullanacağım. Buna değer diye düşünüyorum. Olimpiyatların doğuşu ile ilgili birçok efsane var bu efsaneleri bizim Manisalı(Magnesia) gezgin Pausanias yazmıştır. Efsanelerin hepsi de pagan kültürünün ürünüdür. Şöyle ki, efenim bizim Herakles bir yarış düzenler 5 kardeştir, o yüzden olimpiyatta 5 halka vardır ve yarışı kazanan kardeşine defne yaprağından taç takar bu da olimpiyat bayrağındaki defnedir… ıdı bıdı bir sürü efsane! İlk olimpiyatlara kadınlar alınmıyordu. Paganlar bile eblehmiş arkadaş diyorum!

Aslında oyunların amacı çok pragmatisttir. Sürekli savaşan Yunan şehir siteleri sadece bu olimpiyat oyunları sayesinde bir araya geliyorlardı amaç barışı tesis etmektir. Olimpiyat oyunları 1916, 1940 ve 1944 yıllarında savaş nedeniyle yapılamadı.

1948 yılında Londra’da yapılmıştı yine Londra’da yapılıyor. İngilizlerin totosu altın da bizim ki bakır mı diye sormak istiyorum? Neyse efem biz işimize bakalım, Aleko Mullos olimpiyatlarda yarışan ilk sporcumuzdur. Tatavla Heraklis Jimnastik Kulübü sporcusu olan Aleko madalya alamamıştır. Tatavla dedik diye öyle boş boş bakma, bildiğin İstanbul Kurtuluş Semti Spor Kulübüdür! Yaşar Erkan ve Ahmet Mersinli adlı güreşçilerimizde ilk olimpiyat madalyalı sporcularımızdır. Kadınlar ilk olarak 1900 yılında yapılan olimpiyatlarda golf ve tenis alanında sahaya çıktı.

İyi de Bolat resim ne alaka! Trenküpü’nden Ole’nin papatesli olimpiyat meşalesidir. Alıp televizyon karşısına kurulmanın zamandır.
Tüm sporcularımıza başarılar diliyorum.

İlüstarsyon Kaynak: trendkupu.com

Yorumlar

Esra Atesakin dedi ki…
İyi ki var şu Olimpiyatlar. Hele açılış törenlerine bayılıyorum:))
Adsız dedi ki…
bekliyoruz seni olimpiyat desek daha doğru olurdu herhalde..
Elif Ayvaz dedi ki…
Başarılar sporcularımıza.
pembe fiyonk dedi ki…
olimpiyat mantığını seviyorum :) insan anatomisinin sınırlarını bilmesi zorlaması sadece kendi için savaşması harika birşey :)
bir de hitler dönemi olimpiyatlara katılan alman sporcularcın hikayesi de bambaşkadır :)
Unknown dedi ki…
Hic takip etmedigim spor dallarinda bile fanatik ve usta elestirmen oluyorum :-))))
Ne seyrederdim bea! Maalesef bu sene bizim buyuk festival ile ayni haftaya denk geldi, anca ozetleri seyredebilecegim, o da cok yavan gelecek :-(

Bu arada en son okudugum su makaleye bir goz ativer, bizim olimpiyat halkalarina mudahale var diyorum ben :-)
Hahaha patatesli olimpiyat mesalenize bayildim:)) tabiki yazinizda guzel.paylasim icin tesekkurler ..
akşam açılışı seyrederken bende İSTANBULDA olacağı günleri hayal ettim gerçektende.bilgiler için teşekkürler
pembe kekik dedi ki…
Dün akşam açılışı seyrettim. Bugün de bayan basketbolcularımızdan başladım araya diğer bir bayan voleybol maçı son olarak da bizim bayan voleybolcularımızın maçını televizyonda rezervasyon yaptım. Değmeyin keyfimize...
Ebygale dedi ki…
nasıl güzel bir açılış töreni yapmışlar. ah ah inşallah biz de görürüz o günleri kendi ülkemizde. O zaman ben de kesin senelik iznimi o tarihlerde kullanırım:)
Blogger Bolat dedi ki…
Çok güzeldi, Çin'i millet çok beğendi ama İngiliz Milletinin ki daha insancıl daha medeni olmuş :) ayrıca kafilemizi de gururla izledim :)
Blogger Bolat dedi ki…
Umay, çok haklısın bekliyorum ayıla bayıla inşallah :)
Blogger Bolat dedi ki…
Yüreğimiz onlarla :)
Blogger Bolat dedi ki…
Onu okumuştum ben de :) keşke hep böyle yarışsa da şu savaş denen iğrenç şeyler olmasa ama maalesef bu çok insani töreni yapan İngilizler dünyayı ateşe vermekte pek ustadırlar, zulüm çeken tüm insanları acıları onların üstüne olsun!
Blogger Bolat dedi ki…
Ne oluyor orda? Kim müdahale etmiş :)) Link nerde Başak?
Blogger Bolat dedi ki…
O olimpiyat meşalesinin yaratıcısı bizim Ole'dir ellerine sağlık Olejan :))
Blogger Bolat dedi ki…
Olacak efem olacak bu iş yalnız bu köprüler, trafik varken hep soru işareti:)
Blogger Bolat dedi ki…
Milli takımızı destekleyeceğiz Ole'nin olimpiyat patatesleri tabakta olacak :)) tabi ki mayonezle :)
Blogger Bolat dedi ki…
Ebygale, ben de pek beğendim pek insani! Yalnız Suriye ekibi geçerken içim burkuldu yahu!
Unknown dedi ki…
yeterki olimpiyat olsun bütün dünyanın katıldığı böyle bir görsel şöleni kim izlemek istemez ki....
Blogger Bolat dedi ki…
Değil mi ama Emir?
Unknown dedi ki…
Leyla basak ozur diler :-)

http://www.nytimes.com/2012/07/15/magazine/who-made-the-olympic-rings.html?_r=1
Mutlu Eller dedi ki…
Dünkü açılışta insan ister istemez bu iş bizde nasıl olur acaba diye düşünüyor:)
LILA MOONLIGHT dedi ki…
Biz de dun ve bugun seyrediyoruz olimpiyatlari, Italya 5 madalya aldi ( 2 altin ) simdilik. Istanbula gelsin artik ve alalim yillik izinlerimizi kosalim oyunlara : )
RABİA SERTELİ dedi ki…
Yine bilgi dolu eğlenceli bir yazı olmuş. Bu sabah Vatan yazarı Selahattin Duman, köşesinde Olimpiyatların memleketimize verilmesi konusunu yazmış. "Olimpiyat için para buluruz da ya insan" başlıklı yazısını okuyunca, insan sizin kadar iyimser olamıyor maalesef. Ben yine de temenni ederim ki; her şey gönlünüzce olsun:))
Unknown dedi ki…
olur olur semi giderler beğenirler bir olimpiyat açılışı hangi firma hazırladı derler onu alır gelirler... Biz nasıl yaptık olur sonrada.. Devşirme açılış töreni nasıl ama..
Blogger Bolat dedi ki…
Burada Emir çok haklı be :))
Blogger Bolat dedi ki…
Biz hala sıfır çekiyoruz galiba :))) Olsun çok kalabalık katıldık ya nazar değmesin:) başka olimpiyatlara inşallah :)
Blogger Bolat dedi ki…
Şirkette Vatan Gazetesine giremiyorum firewall mudur nedir kapatmış! Ama okuyacağım arşivden yazıyı :)) sağlam yazar Duman :)
keşke heyecandıgımız kadar cok madalyayla dnseydık ama yıne de canımız saglsun:)




http://puskulunbelasiolmayageldim.blogspot.com/

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi