İstanbul Arıları

Şimdi, konumuz Arılar ve İstanbul. Ne alaka Bolat! Nedir senden çektiğimiz abuk sabuk konularla karşımıza çıkıyorsun! “Tuhaflık olsun diye değil buna inanın!” Ağustos ayına doğru hızla ilerlerken bu ayların bal hasadının yapıldığı aylar olduğunu, değerli bir büyüğümden öğrenmiştim.  Son yıllarda gıda hilecileri bizleri bal yiyemez hale getirdiler!  Ara sıra tuhaf haberler yapılır bizim medya. Bakın şöyle “Kadıköy’deki apartmanda arı dehşeti”, “ İstanbul’da arı istilası”, “Arılar saldırdı” gibi birçok saldırgan, cahilce başlık atarlar. Oysa haberini yaptıkları apartman sakini kadın o gazetecilere ders gibi cevapla şunları söylüyor: “…Ben bu durumu çok olumlu karşıladım bereket bu. Bunlar bal arısı İstanbul'da bu kadar evin içinde bizim evimizi seçtiler ne mutlu bana. Amacım onların bir tanesini bile öldürmeden doğaya salmak…."  bari vatandaş kadar bilinçli olun! Bilmiyor musunuz doğal denge arılar sayesinde korunuyor, onlar giderse biz de gezegende uzun süre kalamayacağız.  Bu postu yazarken öğrendim ki Türkiye arı kolonisi bakımından dünyada Çin’den sonra ikinci, arıcılar dertli yıllık ürün bakımından dördüncüyüz diyorlar ama olsun rekolte ikinci sırada. Arıları seviyoruz biz.  Arılar Estambul’u terk etmesin! İnsanlar New York’ta kulelerin terasında arı yetiştiriyor. Bu tip cahilce haber yapan yayın kurumları lütfen ilk haberde eleştiri yağmuruna tutalım derim. Bal gibi bir ömür diliyorum hepinize dostlar.
Fotoğraf Kaynak: honeybeesutie.com

Yorumlar

Nini Nileud dedi ki…
ben de arıları çok seviyorum ama geçen gün canımı çok yaktı bir tanesi^^
bozbek dedi ki…
ben onları meyve suyuylan besliyorum annemin balkonundaa.. millet bana deli diyor :)
Nesrin dedi ki…
Başlığın arılar saldırdı olarak verilmesi doğal aslında, çünkü arılar iyi saldırır:D

Benim babam arıcılıkla uğraşıyor, o yüzden az biraz bilirim bu işleri :) arıların İstanbul'a gelmesi elbette çok güzel, fakat bu kadar yoğun arı kolonilerine alışkın olmayan insanların hareketleri sonucu arılar gerçekten kızıp saldırıyorlar, onu da göz ardı etmemek gerek, zira arıya alerjisi olan insanlar bir tanesinin ısırığından bile ölebilirler.. ya da fimlerdeki gibi kızgın arılarla dolu bir odaya seni kapatalım da gör bak ne oluyor :D

Bu durumda doğru olan senin de dediğin gibi bilinç oluşturmak, nasıl davranılması gerektiğini öğrenmek, öğretmek. Toplumda gereken bilinç mevcut olsa sadece arılarla değil, bütün havyanlarla dostça yaşayabileceğimiz bir dünya mümkün aslında, değil mi?
Klio'nun Şarkısı dedi ki…
Arılar gerçekten saygıdeğer yaratıklar:)) Onlar yoksa biz de yokuz. O derece:)
Unknown dedi ki…
Daha dilimizi doğru düzgün kullanamayan, yazamayan, başka fotoğrafların altına başka insanların adını yazan, her türlü genel kültürden habersiz olup saçma sapan haberler ile gelen, araştırmak yerine ellerinde olan materyalleri kullanan, haberciliği H'sini bilmeyen, tüm sırtını Twitter'a dayamış yayın kurumlarından bahsediyoruz dimi. O zaman eleştirelim!
desing by gülçin dedi ki…
Istanbul aşığı biri olarak artık takibinizdeyim:))maalesef Ankarada yaşıyorum ve hiç sevmiyorum
Mutlu Eller dedi ki…
Konuyla ilgili özlü söz bulunmuş hemen Bolat:)

Bu abartılı haberleri hiç sevmiyorum, herkesi olumsuz yönlendiriyorlar. İnsanlar hayvanlardan korkar oldu!
Bir zamanlar korku filmleri furyası vardı hani, oradan esinleniyorlar sanrım:)Vahşi arılar, dev karıncalar hikayeleri:))
Unknown dedi ki…
Bugun bir kavanoz akasya bali aldim, ne teaduf :-) Iyi dileklerinin hepsi aynen senin icin de gecerli arkadasim.
Blogger Bolat dedi ki…
Nini, zamanında beni de çok sokmuşlardı ama bir türlü kızamıyorum bu hayvancıklara :))
Blogger Bolat dedi ki…
Bozbek, biz çook akıllı gördük, gayet insanı ve doğal bir şey yapıyorsun :))
Blogger Bolat dedi ki…
Nesrin hiç bir hayvan saldırmak için insana saldırmaz :)) elbette alerjisi olan dikkat etmeli. Hayvanların doğal tepkilerini adeta nefret suçu gibi vermek tuhaf doğrusu :)) arı sevilmeyecek bir hayvan mıdır yahu:)
Blogger Bolat dedi ki…
Kesinlikle çok saygıdeğer hayvanlar Sezer :)) Ana erkil olmalarından kaynaklanıyor olmasın :)))
Blogger Bolat dedi ki…
Sığ, bazen cahilce haberler yapıyorlar tabii ki hepsi değil ama gazeteciliğin çıtası düştü bence iyice magazin muhabiri kıvamına geldiler :) twitter onların kurtarıscısı oldu :))
Blogger Bolat dedi ki…
Sevgili Gülçin hoş geldin :) Ankara'yı da sevelim bence ve okulum DTCF'ye selam edelim buradan :))
Blogger Bolat dedi ki…
Semi, o kadar güzel bir noktadan bakmışsın ki olaya, kesinlikle katılıyorum. Belki de korkularımız böyle beslendi :)) sen sinemacı olarak katil arılar diye film çekersen biz neden kormayalım :))
Blogger Bolat dedi ki…
Ohhh afiyet olsun bal olsun arkadaşım :)) bu arada "kaymak" dediğimiz kelimenin tam ingilizcesi nedir allasen ben bize gelen yabancılara "waterbuffalo cream" gibi abuk bir kelimeyle anlatıyorum ama? Bal ve kaymak valla biz biliyoruz bu ağız tadı olayını yahu :))
kitana dedi ki…
Bir arkadaşım arılarla ilgili web site gibi bir şey hazırlarken öğrendiklerini anlatmıştı. Çok şaşırmıştık, saygıyı, sevgiyi, her birşeyi hakediyorlar:) Yalnız eşek olanları hep eşek hep eşek:)
"Rabbin bal arısına vahyetti: Dağlarda, ağaçlarda ve onların kurdukları çardaklarda kendine evler edin. Sonra meyvelerin tümünden ye, böylece Rabbinin sana kolaylaştırdığı yollarda yürü-uçuver. Onların karınlarından türlü renklerde şerbetler çıkar, onda insanlar için bir şifa vardır. Şüphesiz düşünen bir topluluk için gerçekten bunda bir ayet vardır. " (Nahl Suresi, 68-69) yukarıdaki yazını okuyunca aklıma bu ayeti kerime geldi.bunun üzerine her halde söz söylemeye gerek yok .ben buralarda yeni sizide ziyaretime beklerim.
Unknown dedi ki…
Canim benim, en dogrusunu soylemissin, kelimenin etimolojisini bilmem ama kaymak yogurt gibi ancak aciklamali tercume edilebilecek birsey. , en fazla 'Turkish clotted cream' diyebilirsin :-)

Ikram ettigin zaman 'ye canim, sifadir' de, burun kivirana 'esek hosaftan ne anlar' de! Turkce soyle ama :-)))))

Agzinizin tadi hic bozulmasin Bolat.
LILA MOONLIGHT dedi ki…
Ne guzel balli bir post bu. Bilmiyordum TR nin aricilik durumlarini, yine birsey ogrettin : ) Bal yiyelim, daha iyisi bal kaymak yiyelim bogaza karsi, balli konusalim ve hatta balli olalim : )
Blogger Bolat dedi ki…
Keşke çok ilginç olanlarını bizimle paylaşsanız efem :)) gerçekten hayran olunası hayvanlar. Biz öyle hübe lüp yiyoruz :) Eşek arıları da bal yiyormuş hazıra konma durumu var ama onlarında tabiatta yeri vardır herhalde :)
Blogger Bolat dedi ki…
Çok teşekkür ederim bu ayeti paylaşarak bize değerli bir bilgi sunduğunuz için:)
Blogger Bolat dedi ki…
Çınarltında şöyle ballı kaymaklı bir kahvaltı değişilir mi hiçbir şeye :)) tüm hayatımız ballı olsun :)) bu deyimi uzun zamandır kullanmıyordum :)) teşekkürler:)
Bir İzleyici dedi ki…
Arılara bende bayılıyorum ama onları gördüğüm an köşe bucak kaçarım, en son mesela bundan bir kaç yıl önde bir kamp alanında denizin içindeyken koca koca arılar kafama doğru sorti yapıyordu! Bu tür durumlarda nasıl davranmalı, vala öğrenmeyi çok istiyorum?
gülümse dedi ki…
hmmmm arılar hakkında bu kadar detayı ilk defa öğrendim,daha önce ilgimi çekmemişti
Ozlemaki dedi ki…
ballı yoğurt = sıcak yaz günlerinin can kurtaran harikası.
Ben Datça'nın kekik balını pek severim. Karadeniz'in kestane balını. Girit balı hep mevcut rafta. Ayvalık/Şeytan sofrası yolundaki enfes ballar hele...of. Kurabiyeler daha ışıltılı görünür balla, süslü püslü oluverirler. Dondurmanın üstünde. Etin parlaması için, çaylarda. Girit gravyeri üstüne kahvaltıda. ne çok yiyormuşum, vay be =)
Blogger Bolat dedi ki…
Arıların evine çomak sokmadığı üstüne basmadığınız zaman sorun yok afiyetle yiyiniz balı :))
Blogger Bolat dedi ki…
Sanatçı gibi insansın yahu bu yemekleri nasıl yapabiliyorsun hiç duymadığım tatmadığım görmediğim yemekler! Şimdi bal ve yoğurtu hayatta bir arada yemedim desem kızarsın ama deneyeceğim :)))
Ozlemaki dedi ki…
her kahvaltıda koy masaya Bolat, bak çaktırmadan sana detoks yapıyoz burda =) sen bize çok lazımsın çünkü!

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi