Kadın ruhlu şehir İstanbul

Bana, "hangi şehir kadına benziyor" diye sorsalar tereddütsüz “İstanbul” derim çünkü onda kadının tüm halleri bulmak mümkün: O, Kızkulesi kadar hüzünlü, Mihrimah Sultan kadar gururludur. Nişantaşı kadar zarif, Kurtuluş kadar naiftir. Çırağan kadar saraylı, Altınşehir kadar yoksuldur, Boğaz kadar süslü, Etiler kadar havalı, Maçka kadar dingindir. Laleli kadar fettan, Kadıköy kadar müşfiktir. Beyazıt kadar yaşlı, Beylikdüzü kadar gençtir. Moda kadar güleç, Kâğıthane kadar hüzünlüdür. Silivri ve Yedikule kadar mahpus, Bostancı kadar özgürdür. Bahçelievler kadar sağcı, Kartal kadar solcudur. Belki de Ümraniye kadar ortayolcudur. Çarşamba kadar muhafazakâr, Cihangir kadar liberaldir. Eyüp kadar kuralcı, Çarşı kadar anarşisttir. Beyoğlu kadar coşkulu, Anadolu Kavağı kadar sakindir. Mecidiyeköy kadar telaşlı, Sarıyer kadar sakindir. Esenyurt kadar küskün, Adalar kadar barışıktır. İstanbul, Valide Sultan kadar hükmedici, Zeynep Kâmil kadar anaç ve Safiye Ayla kadar duyguludur. Halide Edip kadar özgür ruhlu, Semiha Şakir kadar cömerttir. Bence Estambul kadın ruhunu yansıtan en iyi şehirdir. 
Fotoğraf Kaynak: theblondesalad.com

Yorumlar

Gulsen dedi ki…
şahane betimlemeler yapmışsınız bayıldım :)
Unknown dedi ki…
Cok guzel bir yazi yazmissiniz gercekten İstanbul insan ruhunu yansitir,yasayanlariyla can bulur...
Ben Istanbul'um :) Cok güzel gercekten, büyük bir zevkle okudum. Tesekkürler.
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim :) içimden geldi saçmaladım:) ne derece doğru bilemem ama ben öyle görüyorum İstanbulu:))
Blogger Bolat dedi ki…
Kesinlikle insan ruhunun her halini yansıtıyor :))
gülümse dedi ki…
izmir de kadın ruhlu bi şehir gibi geliyor bana:)
Blogger Bolat dedi ki…
Sevindim evet siz İstanbulsunuz ama hangi hali:)
Blogger Bolat dedi ki…
Postu yazarken aklıma geldi kimden gelecek bu öneri diye :)) evet İzmir de güzeldir ama ben İstanbul derim yine de :)
Kum Tanesi dedi ki…
Harika bir yazi Alp Bey. Hepsine katiliyorum. Ayrica bir yerinde cok güldüm Kartal ve Bahcelievler icin yazdiginiza.Aslinda sonra yorum yazacaktim ama okuyunca tutamadim kendimi acelem olmasina ragmen. Elinize saglik
Blogger Bolat dedi ki…
Tabii bunlar benim tahayyüllerim hayır böyle değil şöyledir diyen olursa saygı duyarım :)))
Mutlu Eller dedi ki…
Senin gibi İstanbul sevdalısı birinden de böyle güzel yazı çıkar:)
Senin bu hatun "blogger"lıktan istifa mı etti?
Link çalışmıyor.
Blogger Bolat dedi ki…
Semi, link çalışıyor bende? Hangi linkten bahsediyoruz? Önceki posttaki mi? Bu kız İstanbul'a bir çekim için geldiğinde konu olarak seçmiştim :)hatun benim değil, kamuya ait herkes onu sitesinde ziyaret edebilir :)))
Mutlu Eller dedi ki…
:)) Biliyorum merak etme:))
Diğer postu da okudum. Oradaki linkten bahsediyorum açılmıyor diye. Yani blog adresinden:)
Asortik Krep dedi ki…
Ve hiç bir zaman modası geçmez.Her devrin 90-60-90'ıdır kendisi :))
Sis dedi ki…
İstanbulu tanımlayan en sevdiğim cümle grubu Şebnem Aybar'ın kitabından:

" Şıllık bir kadın gibi; Ona ne kadar köpürürsen köpür sinirden, yine buğulu gözlerini süzerek ensene kondurduğu ıslak bir öpücükle, yatıştırır seni bu şehir. Geceleri hele çok daha güzel. Kımıldamasına bile gerek yok. Hoyratça ve bol bulamaç bir makyajla, kapı pervazına bir ayağını dayaması ve ipek geceliğinin ince askısını hafifçe omzuna düşürmesi yeter, onu arzulaman için. ".

En doğru tanımlayan şarkı ise Candan Erçetin ve Cezadan:

http://www.youtube.com/watch?v=rGh8xRoHsvI&
Klio'nun Şarkısı dedi ki…
Geçtiğimiz pazartesi günü Avrupa yakasından Asya yakasına 4 saatte geçtiğimden beri İstanbul'u kimselere benzetemiyorum:)
Unknown dedi ki…
Istanbul kesinlikle 'hatun' dur! Seviyorum bu kelimeyi, cok sey anlatir...!
annemahsustan dedi ki…
: ) Çok güzel yazmışsın. Okurken her ilçeye gittim geldim, her ilçeye de bir tanıdığı yerleştirdim ilçenin ruhuna eşdeğer: )
Uyuşuk Hayalperest dedi ki…
Gerçekten, böylesi güzel anlatım, taktir ve tebriği hakeder.
:)
nil dedi ki…
ne güzel yazmışsın.. ankara dedim içimden, gri takım elbiseli, tutkusuz bir erkek şehir kesinlikle ,))
oytunla hayat dedi ki…
İstanbul bu kadar güzel anlatılır... İstanbulda yaşamaktan oldum olası korkan ben bile ahhh dedim ahhh :))
Melange dedi ki…
harika tanimlamalarin..bayildim :)
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim haber verdiğin için kontrol edeyim ben :)
Blogger Bolat dedi ki…
Ben de buna bayıldım 90 60 90 ama herkes böyle olmak zorunda değil :)))) ama istnbul göbekten yanlardan dağıldı sanki :))
Blogger Bolat dedi ki…
Hehehe gerçekten güzel tanımmış, şimdi istanbul'u arzulayanları kışkırtmayalım zaten kalabalığız :)))
Blogger Bolat dedi ki…
Geçmiyorum karşıya ben yani Anadolu yakasına :)) zulum gibi sıcaklar desen bunaltıyor!
Blogger Bolat dedi ki…
Ama bu hatun çok masraflı, yorucu ve hep telaşlı :))
Blogger Bolat dedi ki…
Benim o kadar çok tanıdığım yok efem :)) kendimizce sıraladık :)
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim :) var olun:)
Blogger Bolat dedi ki…
Ben de bu tanıma hasta oldum şimdi evet böyle hayal ettim ben de bir an :))
Blogger Bolat dedi ki…
şimdilik eziyetine de nimetine de eywallah diyoruz ama koştur koştur acaleci hali bazen beni de delirtiyor :)
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim harikasın :)) ama biz de burada sıcaktan kavrulduk, trafiği köprüleri hiç sorma :))
annemahsustan dedi ki…
tum olumsuz ılceler ıcın sırkettekılerı sıralayınca zaten yarılanıyor: )
Guzel sıfatlı ılcelere de esı dostu yerlestırdık, pek guzel oldu efendım: )
Adsız dedi ki…
Literatüre geçecek kadar güzel bir İstanbul yazısı olmuş,kalemine sağlık


htpp://yagmuryucel.blogspot.com
semaca dedi ki…
Tam da bunu yazacaktım... :))) neden illaki ve itinayla "kadın ruhu"... bu semtler benzer özelliklerle insandan çeşitlemeler değilmi... ama kadın yönü nedir derseniz yine de.... İstanbul bir süreçler şehridir, sonuçlardan bağımsız... detaycı ve değişken, iki kere iki asla dört etmeyen :)) sevgiyle...
Hıhhh diyip iç geçirerek harika şiir gibi bir yazı okuduğumu ve acaba hangi semte benzediğimi bilmek istedim akşam eşime sorucam kesin Kars (Merkez)diyicek=)))Eheheh Sevgiler..
beste dedi ki…
çok efendi betimlemeler;)Paris yasli suslu bir ...neyse toplum ahlakini bozmayayim benzer:)))
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim, hatta bu yoruma alla alla der alır başımı giderim :)
Blogger Bolat dedi ki…
O cevaba karşılık sopayı hazırlaın derim, hani akıl vermek gibi olmasın :)))
Blogger Bolat dedi ki…
Biz anladık onu Beste :))) hakikaten öyle mi?
deniz saatçioğlu dedi ki…
Süper olmuş bu yazı Bolat. Düşününce gerçekten de benziyor kadına İstanbul, hani derler ya 'ne seninle, ne sensiz' aynen öyle işte :) Bu arada, hiç bakamadım bloglara uzun zamandır, tatil dönüşü ancak fırsat buluyorum yorumlara geri dönmek için. Çok teşekkür ederim, çok sevindim fotoğrafları beğenmene, hepsini ben çekiyorum. Çekim için ne zaman gerekirse haber ver :)

denizsaatcioglu.blogspot.com
okuyan dedi ki…
İstanbul kaleminden ödülünü almış:) Çok beğendim.
Unknown dedi ki…
Yerine gore Bolatcigim :-)
Olé dedi ki…
Kaprisli de :)
Blogger Bolat dedi ki…
Hem de ne kapris :)) ne kapris :)))
Blogger Bolat dedi ki…
Çok teşekkür ederim Deniz :) tamam çekim için arayacağım. Ben çok yoğunum tatil yok Eylül'e kadar erkan tatilim hariç tabi.
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim bu güzel yorum için :))
beste dedi ki…
evettt gel bak kendi gor;)
Asortik Krep dedi ki…
Türk kası o biliyorsun :) Kadını erkeği farketmez.
Sonsuz Dekorasyon dedi ki…
çok başarılı bir benzetme olmuş tamamen katılıyorum:))
Blogger Bolat dedi ki…
Hangi haline benzemek isterdin :) ya da hengi semtine benzemek isterdin :)
pembelideniz dedi ki…
İstanbul aşktır. Ya da Aşk İstanbul...

Emeğine sağlık. Tam benlik bir yazı olmuş :)
Blogger Bolat dedi ki…
Kesinlikle aşkın her haline sahiptir :) teşekkürler.
miniamania dedi ki…
uzaklardan bir İstanbul'lu olarak ne demeliyim ki.
Seni uzaklardan sevmek aşkların en güzeli
Alıştım hasretine gel desen gelemem ki.
sevdiğin ama seni yıpratan bir kadına başka ne denir ki
Kal sağlıcakla yine döktürmüşsün kalemine (klavyene) sağlık
Blogger Bolat dedi ki…
Sizin kadar estetik şeyler üretemesek de bir şeyler paylaşmaya çalışıyoruz üstat :) özledik eserlerinizi :)
Farfalle dedi ki…
Üniversitedeyken türk dili ve edebiyatı dersimizin hocası 'İstanbul, kadın...(hatırlayamıyorum tam diğer sözcükleri,arşivime bakmam lasım:)vb 5 sözcük vermiş ve bu sözcükleri içeren kompozisyon yazmamızı istemişti.Tam senin yaptığın gibi bende İstanbul'u kadına benzetmiştim :)Bütün beğenileri toplamıştım hihi.O yazımı hatırlattın bana şimdi, ağzına ve yüreğine sağlık!
Unknown dedi ki…
İstanbul İstanbul olalı böyle betimlemeler duymamıştır :p haşmetli kubbeleride unutmamak lazım :)Yazınızı okuyunca aklıma hemen Orhan Veli geldi.Kaleminiz İstanbul için iyi darbe yapmış :)Söz konusu il'e vurursak İzmir derim :p
Blogger Bolat dedi ki…
Okumak isterdim hala varsa elinizde gönderin lütfen :)
Blogger Bolat dedi ki…
Kesinlikle haklısınız kubbeleri unutmamak :) Eğtağfirullah, Orhan Veli İstanbul'una ulaşmak benim için rüya :)
Adsız dedi ki…
gercekten de "aa bu sey degil mii" dedim resmi görünce.

sevgili bolat, gülümsettin bugün :) gayet de yorum yazilir bence.
güzel istanbul'a selamlar :)
siyah kuğu dedi ki…
Evet bir kadın kadar vazgeçilmez der atalarımız:))
Blogger Bolat dedi ki…
İstanbul'dan da sana selamlar :))
Blogger Bolat dedi ki…
Biz de o yüzden vazgeçemiyoruz demek ki :))
Shebbodesign dedi ki…
Bayıldım bu posta! Çok hoş tanımlamışsın Bolat!
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim güzel yorum için :)
Rainbow Gatherer dedi ki…
Bu blogun adını biliyordum ama hiç uğramamıştım :) Bloguma bıraktığın yorum için teşekkürler, bende böylece güzel 1 blog daha keşfetmiş oldum. Harika bir yazı. bir İstanbullu olarak bu şehri çok seviyorum ve bu yazıya tamamen katılıyorum :)
Zeugma dedi ki…
Bu tanımlamalardan sonra ben de aynen öyle düşünüyorum :)
Aksi mümkün değil...
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkürler, bekleriz her daim :))
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim :) bu aralar kendimizi paralıyoruz bu şehirde :))
LILA MOONLIGHT dedi ki…
Ellerine saglik, yine cok guzel bir Istanbul postu olmus, butun semtlerin de hakkini vermissin : )
Blogger Bolat dedi ki…
Unuttuğumuz vardır Mutlaka ama olsun :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi