Hay yaşa Billie

İstanbul sokakları bir âlemdir. Sürprizlerle doludur. Şehir sürekli devinim halindedir. İstanbul’un her semti başka vaatler sunar. Örneğin İstiklal Caddesi kalabalığa karışmanın, varlıkta yok olmanın, çoklukta kaybolmanın adresidir. İnsana yaşama zevki verir. Billie Not On Holiday diye bir grup var, sık sık çıkar karşınıza, swingti cazdı derken iki şarkı dinleyip yola devam edersiniz isterseniz 10 TL verir CD’lerini alırsınız. Grup Erasmus için Estambul’a gelen Billie Beckley adlı müteşebbis şeker  bir kız tarafından kurulmuştur, kendisi grubun vokalidir. Oh çok da iyi etmiş Billie. Bazen Beyoğlunda, bazen Cihangir’de bazen Tünel’de onlarla karşılaşmak an meselesi. Yolunuza çıkarsa mutlaka dinleyin derim. Kontrabas, banjo, Trombon, Saksafon, püeeh şahane cazz esintileri diyorum. Hepside dünya vatandaşı.
          Biliyorum bazıları sokak müzisyeni deyince küçümsüyor oysa bana göre çok saygı duyulacak bir iştir sokak müziği halkın ayağına gitmek, kitlelerle müziği buluşturmak kısaca sokakta insanlara sürpriz yapmaktır. Spontan bir günün en heyecan verici kişileri sokak müzisyenleridir. Özgür duruşun, cesaretin, sesine ve kendine güvenin, sadeliğin kısaca müziğin doğasıdır sokaklar. Sokaktan elini eteğiniz çeken müzik yavaş yavaş ölür arkadaş.
Video cep telefonu kamerasıyla bu kadar olabiliyor demek ki ama hiç yoktan da iyidir.

Yorumlar

fiLmmAniA dedi ki…
kesinlikle İstanbulda doğup-büyüyüp-yaşamak bir ayrıcalık ve ben malesef ondan yoksunum, Ankarada sokak müzisyenleri bulmak samanlıkta iğne aramakla eş!
Unknown dedi ki…
Ben bir de ne seviyorum biliyormusunuz, yolda yururken sarki soyleyen insanlari :-)))) Hayranim onlara, bu kadar oz guven az bulunur :-)

Sokak calgicilari konusunda hemfikirim, herseyden evvel medeni cesarettir herkesin karsisina cikabimek hele onunden gecen her yuz kisiden ancak (belki) biri durup dinlerken! Hic sektirmem, mutlaka bekler dinlerim, mutlaka corbaya tuzumu koyar giderim, mutlaka tesekkur ederim, cok eskiden beri cok severim onlari....
pembe kekik dedi ki…
İzmir'de sokak müzisyenleri yeteri kadar olmasa da var. Sevdiklerinle birlikte mutlu bir bayram geçirmeni dilerim.
Adsız dedi ki…
Çok güzel bir paylaşım olmuş beyoğlunu sokak müziğini çok güzel yorumlamışsın :)bazı gruplar gerçekten de güzel çalıyorlar ben de taksim metrosunda çok rastlardım :)
Mr.E dedi ki…
Ben geçenlerde bu arkadaşlara denk gelmiştim, oldukça başarılılar. Bir de Odakule'nin orada böyle bir grup daha var, onları da ben videoya çekmiştim ama kayıt çok kötü çıktı. İstiklal caddesinin en sevdiğim kısmı bu sanırım....sürekli bir müzik eşliğinde yürüme fırsatı sunması
Asortik Krep dedi ki…
Sokak müzisyenliği keyif ve bir kültürdür aynı zamanda... Spontanedir, renktir, kibarca dokunmaktır insanın ruhuna.. Eklemek istedim :))

İyi Bayramlar :)
Elif Ayvaz dedi ki…
İstanbul'a geldiğimde en sevdiğim şeydir İstiklal'de sokak müzisyenlerini dinlemek.
Blogger Bolat dedi ki…
Evet biraz öyledir ama Ankara'nında kendine has bir havası vardır Ankara öğrencilik yıllarımın gözdesidir.
Blogger Bolat dedi ki…
Babylonda kafayı bulup yolda iki şarkı patlaşmışlığımız vardır ama bu senin bahettiğin gruba girmez :)) Sokak hayattır yahu her gün çıkılsa yeridir.
Blogger Bolat dedi ki…
Efenim size de iyi bayramlar ve İzmir'e selamlar.
Blogger Bolat dedi ki…
Sokak müzisyenler ile dilencileri karıştırmamak lazım onlar dilenmiyor:)Beyoğlu'nun nişanesi oldu artık sokak müzisyenleri.
Blogger Bolat dedi ki…
Kesinlikle , her gruptan her müzisyenden 2 şarkı dinlesen ruhun huzur buluyor :)
Blogger Bolat dedi ki…
Kesinlikle insan ruhuna dokunmaktır, iyi bayramlar dilerim ben de :)
Blogger Bolat dedi ki…
Evet şehir dışından gelenler çok daha ilginç geliyor anlaşılan, bravo Elif keşke herkes senin gibi dinlese :)
Adsız dedi ki…
Tabi ki karıştırmıyorum müziği sevediği için yapanlara saygımız büyük
Unknown dedi ki…
Hahahaha! Hicte bilem, kesinlikle giriyor! Biz yalnizca kafayi bulup sarki soyleyenler kismindayiz ne var bunda ?

Yine atasozu gibi laf ettin Bolat yorumun en sonunda, bunlari not etmek lazim!
Blogger Bolat dedi ki…
Senin karıştırdığını kastetmedim ben yanlış anlama olmasın :))
BÜTÜ dedi ki…
İstanbul aşık olunası eşsiz şehir .... Bloğunuza baktıkça güzel yazılarınızı okudukça daha da hayran oluyorum bu güzel şehre :) video da çok güzel bence :) mutlu ve huzur dolu bayramlar :)
AslıASLI dedi ki…
Doğup büyüdüğüm ve aşık olduğum şehir, vazgeçilmezim İstanbul...

Bolat mutlu bayramlar.
Koca Fil dedi ki…
Bütün sokaklarda şarkılar söylense
İstiklale bir giden bir de gitmeyen pişman. ben anadolu yakasında oturuyorum bugün bizde oradaydık o nasıl bir kalabalıktır bırak müzik dinlemeyi kendi sesime yabancılaştım.
güzel bayramlar
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim sana da iyi bayramlar Bütü :) İstanbul için söylediklerin çok yerinde :)
Blogger Bolat dedi ki…
Aslı, iyi bayramlar dilerim:)
Blogger Bolat dedi ki…
Keşke diyorum keşke öyle olsa :)
LILA MOONLIGHT dedi ki…
Ne guzel bir muzik, insallah raslarim ben de bir sonraki Istanbul ziyaretimde, severim sokak muzigini, burada Piazza Repubbblica da her aksam bir tane oluyor neredeyse, cok zevkli : ) Billie yi ilk Patikanin Tozu Kubra da okumustum bu arada, ona da hakkini vereyim hemen : )
Uyuşuk Hayalperest dedi ki…
Gerçekten özgüven olayı. Sen çık tanımadığın insanların karşısına. Ki bu insanlar seni dinlemeye bile gelmemiş. Sen deli gibi misal, kendi kendine söylemeye başlyorsun. Sonra beğenen durup dinliyor.
Ne hoş. :)
çiço dedi ki…
geçen gün ilk kez kızılderili bir guruba denk geldim çok marjinal geldi ve çok eğlendim :)
Melange dedi ki…
bayiliyorum sokak müzisyenlerine..her karsilasma günümü aydinlatiyor benim.. Bir sürü ünlü müzisyen sokaklardan cikiyor, en yakin örnegi Zaz..
Billie not on holiday, bana burdaki cok sevdigim bir grubu animsatti, elinde megafonuyla Fatima Spar (Nihal Sentürk) ve Freedom Frees..

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi