İstanbul'da tersine göç!

Göç sadece İstanbul’a doğru olmuyor. İstanbul içinde de göç yaşıyoruz. Kırsal alan ya da İstanbul’un kenar mahallelerine olan göçte artma durumu söz konusu. Bilmem kurtuluşa yolunuz düştü mü, özellikle siyahlar yoğun olarak bu bölgede. Yüzlerinde hep bir hüzün, gencecik insanlar! Bir de İstanbul içinde tersine göç var. Halkalı, Beylikdüzü, Başakşehir, Tuzla, Kartal, Pendik,  gibi altyapısı biraz daha düzgün kırsal alana göç başladı.  Bu bölgelere yeni evlenenler ya da  bu bölgeden konut sahibi olanlar taşınıyor. Esenyurtta mantar gibi plazalar dikiliyor, emlak piyasası yakında patlarsa şaşmayın! Bu alım gücünü piyasa nasıl finanse edecek! İstanbul’a ve Estambul’da göç devam ediyor.

Şehre kuşlar konar göçer her bahar
Haberi olmaz dalgın şehirlilerin
Sokak aralarında köklenir şehrin kötülüğü
Yayılır meydanlara
Sirenler çalarken geceleri
Dönen ışıklar sızar perdeden odaya
Kederli göçmenler gelir şehre, mevsim mevsim,
Kimse bilmez, ellerinde bavullarla…

 Şiir Kaynak: Tuncer Erdem. Fotoğraf: Reuters

Yorumlar

aslibo dedi ki…
Tarlabaşı'nda da aynı göç insanları. İşportacılık yapıyorlar. Kara Kıta'nın hüzünlü insanları gerçekten.
Mutlu Eller dedi ki…
Çok gözlemleyebildiğim bir konu değil bahsettiğin Bolat. Ama tahmin edebilirim, çünkü şehir içi göçler burada da yaşanıyor.
Klio'nun Şarkısı dedi ki…
Bolat deme öyle:) Biz de ev değiştirme aşamasındayız malum:)
Unknown dedi ki…
Siyahlar kim yahu?
Caner Cangül dedi ki…
Beyazıt-Laleli hattının, Marmara'ya doğru olan kesimindeki mahalleler; Nişanca civarı küçük Afrika idi.
Blogger Bolat dedi ki…
Evet, Tarlabaşı, Laleli,Sülaymaniye ve civarında bu insanları sık sık görüyoruz ama ben asla rahatsız olmadım bu insanlardan çünkü başka çareleri olmadığına inanıyorum. Evet, gerçekten hüzünlü yüzler Aslı.
Blogger Bolat dedi ki…
Semi İstanbul'u biliyorsun, şehir merkezine gelmek bir ayrı dönmek bir ayrı o yüzden artık bizler işe daha yakın yerlere taşınmaya başladık :)
Blogger Bolat dedi ki…
Aman dikkatli olun efem bitmemiş projelerde sakata gelme ihtimali %5 de olsa risk var. Şimdiden hayırlı uğurlu olsun diyorum :)
Blogger Bolat dedi ki…
Afrikalı göçmen çocuklar :) onları başka nasıl adlandıracağımı bilmediğim için siyahlar demek durumunda kaldım ama bu asla ırkçı bir söylem taşımaz zaten bizim böyle taraklar da bezimiz olamaz millet olarak :))
Blogger Bolat dedi ki…
Caner, dostum senin için şöyle düşünüyorum, sen İstanbul'u biliyorsun imkan olsa da bir gün birlikte gezme imkanımız olsa diyorum :))
Başak dedi ki…
Afrikalılar burada da çoğaldılar. Saat, parfüm satan gençler var. Değişik umutlarla gelmişlerdir mutlaka ama ne kadarına kavuşurlar içimizde bilemiyorum.
Batista Santos dedi ki…
Olá professor Rafael, é sempre um alegria ler seus posts.
Sinto falta de suas considerações em meu Blog.
Bom final semana.
Um abraço.
Hayat kitabım :) dedi ki…
Sanırım bu iç göçlerin nedeni arasında,Ev fiyatlarının daha ucuz olmasınıda sayabiliriz,Buda doğal olarak talebi artırıyor.Ayrıca istanbul oldukça kalabalık bir şehir bundan dolayı yeni ve gelişmekte olan ilçelerin tercih edilmeside normal gibi geliyor.
Unknown dedi ki…
Pardon, konduramadim bir an :-)))) Onlar cok tatli amaaaaa, buradakiler gibi irkci degiller!

Biz de bir tane Fatma vardi, Kenya'li! Sen hatun tut Bursa'da Tip Fakultesinde oku (teee Kenya'dan!), Turkceyi ogren, sonra orada takilirken dalgasina green kart basvurusu yap, bi de bir tek ona cikmasinmi! Kalk gel Amerika'ya, is ararken bula bula Turk muduru olan, Turklerin calistigi Dominos'u bul! Bizim Viken dukkana gitmis birgun, bakmis kenarda biz zenci oturuyor, mudur hemen kenara cekmis 'abi sakin kufurlu konusma Turkce biliyor' demis, Viken bakmis bi tek zenci var dukkanda, kim ulan filan derken Fatma girmis lafa hahahaha Dunya tatlisidir, iki sene evvel Kenya'li biriyle evlendi, e anlat kocan nasil, yakisiklimi, ne is yapiyor filan diye sorduk, hersey guzel de benden kara dedi, yerlere yattik, bu espiriyi bir tek afrikalilarla yapabilirsin, amerikali zencilerle ASLA!

Neyse, nerden nereye, severim afrikali siyahlari, herseyden evvel guleryuzlu olurlar ama sicak iklim insani dunya batiyor desen hizli hareket etmezler, isportacilik tam onlara gore hahahaha
Giancarlo dedi ki…
Che tristezza vedere tante persone lasciare il loro paese!! buona domenica a te...ciao
Farfalle dedi ki…
Kurtuluş civarını iyi biliyorum ki özellikle son durak kısmı siyahilere ayrılmış durumda. Sebep tamamen ekonomik bu göçlerde. Eminim kazandıkları üç kuruşunda yarısını ailelerine gönderiyorlardır Bolat:(. Bizde Göktürk'e doğru bakınıyoruz bakalım hayırlısı:).Merkezlere fazla geliyor insanlar artık, gerçekten çok kalabalık. 1+1 e inanılmaz fiyatlar biçiliyor.Oksijen yok denecek kadar az. Galiba bunaldık :).Sewgiler...
Blogger Bolat dedi ki…
Hahahaa :) çok güldüm ben de buna kompleksiz insanları severim, yaşasın Afrika :)) Yaşasın Fatma ve onun gibiler:) Ben de Almanya'da bir kıza uğursuz len bu kız bir türlü çekemedi fotoğrafı dedim kaşları bile kırmızı yüzü çilli, hayatta Türk ihtimali olma ihtimali en son kişi dersin! Meğersem yavrum Türkmüş yahu :) evet biraz uğursuzumdur dedi arkadaşlar kıvırmaya çalıştılar ama ben ona "yaa ablam iki saattir Türkçe konuştuğumuzu görüyorsun, sana makineyi de tarif ettik yarım yamalak Almancamızla bir işaret çaksaydın da bu lafı yemeseydim" dedim. O da bana "bizim burada müşteri ile Türkçe konuşmamız yasak" deyince boğazıma düğümlendi her şey!
Blogger Bolat dedi ki…
Dilerim daha güzel bir dünya umutları gerçek olur Başak:)
Blogger Bolat dedi ki…
Oi, Sr. Rafael, cumprimentos de Istambul.
Blogger Bolat dedi ki…
Kesinlikle sebeplerden biri kiraların ekonomik olması ayrıca daha geniş ve ferah apartmanlar adam Beşiktaş'ta kümes kadar kata 1200 tl istiyor ayrıca, banyosu mutfağı tadilatı var! Bir de iş yerlerine yakın oturmaya çalışıyoruz gibime geliyor :)
Blogger Bolat dedi ki…
Ciao, è sicuramente molto triste :(
Blogger Bolat dedi ki…
Şehirden uzak yaşamak bana göre değil ama bazen iş yerlerine yakın diye tercih etmek zorunda olduğumuz oluyor, hayırlı olsun yeni yeriniz. Yeni yuvanızın size mutluluk getirmesini dilerim :)
Unknown dedi ki…
Evet oluyor oyle maalesef, burada da bize aramizda konusmak yasakdi, aliskanlik kaldi herhalde Viken'le cok ender Turkce konusuyoruz onu da komikligine yapiyoruz :-))

On yargili olmak istemiyorum ama bazen koyulan kurallar gercekten gerekli olabiliyor canim ama yani Almanya da Turkler burada Hispanikler anamiz agliyo anlasana kadar adamlar tek kelime Ingilizce bilmiyor, Ispanyolca ogrensemmi diye dusunuyorum vallahi ki burada Hispanic nufus coooook az! Dusun!
Caner Cangül dedi ki…
Ehh, doğmadım, büyümedim, yaşamıyorum ama biliyorum :) Evet, vakit olsa bolca, 40 günlük rota çıkartabilirim :)
LILA MOONLIGHT dedi ki…
Annemler Pangalti'nda oturuyor, oralari iyi bilirim, cidden Afrika'dan ciddi bir goc var. Ben sehir icinde yasamayi seviyorum, yuruyerek yada metro, taxi ile rahat hareket etmeyi seviyorum, park problemi, trafikte araba kullanma derdi yasamadan.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi