Kendime verdim ayarı!


Çalıştık, çabaladık ürettik, işimiz olmayan işlerin ucundan tuttuk lakin bu çalışma hayatında bir cacık olacak halimiz kalmadı. 2012 yılına çalışan olarak nokta koymaya karar verdim. Girişimci oluyorum iyi mi! Kendime ayar olarak da aşağıdaki öyküyü seçtim.
          Bir varmış bir yokuş evvel zaman içinde kalbur saman içinde develer tellal iken pireler berber iken, beeeen annemin beşiğini tıngııııır mıngıııır sallarken payitaht İstanbul’da Takkeci ibram Ağa diye bir Osmanlı tebaası varmış. Namı üzerinde keçeden takke yapar satarmış. Önüne gelene İstanbul’da bir cami yaptıracağını söyler, konu komşuda “yürü İbram Ağam karnını doyuramıyorsun alla sen bir de cami mi yaptıracaksın” diyerek İbrahim Ağayı küçümsermiş. Hatta bazı yandan çarklılar İbrahim Ağaya “Ağam, cami pek uzak camiyi şuraya yaptırsan iyi olur” diyerek, Takkeci İbrahim Ağayı makaraya alırlarmış.
Takkeci İbram Ağa hiç istifini bozmaz, sattığı takkelerin parasını ayrı bir çömleğe atar cami yaptırma hayallerini içinde uykusuna dalarmış. Takkeci İbrahim Ağa, bir gün rüyasında Bağdatlı bir adamın kendisine üzüm ikram ettiğini ve “ye İbrahim Ağam” dediğini görmüş. Bu rüya üçüncü kez tekrarlanınca,  Ağa rüyasını eşine anlatıp yola revan olmuş. 
          Az gitmiş uz gitmiş dere tepe düz gitmiş Bağdat’a varmış. O zaman Bağdat Bağdat tabii ki çok güzel. Henüz Coniler Bağdatı yakmamışlar.
          Neyse efenim, Ağa varır Bağdat sokaklarına sırtında heybesini çıkarıp dinlenirken bu garip adamı gören esnaf elinde bir salkım üzümle gelerek İbrahim Ağa'ya ikram eder. Nerden gelir nereye gidersin ağam? Diyerek lafa girer. Takkeci İbram Ağa derki “İstanbul’dan, gelirim ağam, rüyamda gördüm bana, Bağdat’a git sana üzüm ikram edilecek o ikram edilen üzümü ye dediler, bu yüzden geldim” deyince adam dayanamaz “abe adam bir rüya peşine İstanbul’dan Bağdat’a mı gelinir! Bu nasıl iştir, Allah sana akıl fikir versin diyerek inceden ağayı fırçalar. “Bana da rüyamda İstanbul’a git, orada Takkeci İbrahim Ağa var onu bul, onun evinin ocağın altında 2 küp altın var, onu al didilerdi.  Şimdi bu rüyanın peşinden İstanbul’a mı gideydim” deyince Takkeci İbrahim Ağa’nın jetonu tilink diye inceden düşer ve gerisin geri İstanbul’a gelir o ocağın altındaki gömüyü bulur ve minik üçgen formunda önünde kiremit rengi ahşap sütunlar olan Topkapı ile Maltepe Metrobüs durağı arasındaki o şeker cami yaptırır. Takkeci İbrahim Ağa Camii.         
          Bu eser 2010 Avrupa Kültür Başkentliği kapsamında restore edilmiştir. Restorasyondan önce çok kez hırsızlarca soyulmuş bazı çinileri Lizbon’daki Salazar Müzesi’nde görülmüştür. İşte bizde bir salkım üzüm peşindeyiz, nasibimize ayva çıkarsa ona da hazırız.

NOT: Şunu da anlatmadan geçmeyeyim, denir ki bu cami metruk iken bazı uyanıklar gelip camiyi hayrıma restore ettireceğim diye türbeyi ve camiinin değişik bölgelerini kazıyormuş, neden? Bu hikayedeki diğer küp altını bulmak için!

Yorumlar

N.Narda dedi ki…
En güzel atılımlar ve girişimler sizin olsun efem :)
Caner Cangül dedi ki…
Hayırlı uğurlu olur inşallah!

Takkeci'den bahsedince bir dönem karakol olarak da kullanılan sıbyan mektebi yapısı ile alakalı bir fotoğraf eklemiştim Facebook'a.

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=322241407812510&set=a.313782038658447.62046.279320698771248&type=3&theater
Hayal Kahvem dedi ki…

Güzel hikayeymiş:))

Hayırlısı olsun Bolat.
O değil de,mahsuru yoksa hangi işe girişeceğinizi de bi yol yazıvereydiniz:))
Nuraycatasarimlar dedi ki…
Ne güzel anlatmışsınız,masal dinler gibi okudum:))
Hayırlı uğurlu olsun,Allah gönlünüze göre versin.İşleriniz yolunda gitsin...
Darısı başıma ,birgün benimde hayallerim gerçek olacak bunu biliyorum :)
RABİA SERTELİ dedi ki…
Çalışan kazanır. Bir salkım üzümünüz, bağ olur inşaallah.
Sait Faik, demişsiniz de, bir vakitler bir hikayesinin peşinden az koşmadım. Google'da aradım,yakınlarıma sordum, soruşturdum...Hişt, hişt diyorum, kimse hatırlamıyor. Yine internette tesadüfen bulundu, Hişt, hişt!
Çok haklısınız, Sait Faik'i anlamak için İstanbul'u tanımak, İstanbul'u anlamak içinde Sait Faik okumak lazım. İşlerinizde kolaylıklar dilerim.
görkemli dedi ki…
ay çok güzelmiş..bayıldım valla :)Çok teşekkürler paylaşımın ve yorumlaman için.Benzer hikayelerini bekliyorum.Sevgiler :))
Mutlu Eller dedi ki…
Konuyla ilgili düşüncelerimi biliyorsun, senin için en iyisi olsun:)
'İstanbul`un taşı toprağı altın' lafı da buradan mı geliyor acaba dersin?
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim :)efem :)
Blogger Bolat dedi ki…
Derya gibi insansın Caner, neler var neler kimbilir sende :)
Blogger Bolat dedi ki…
Danışmanlık ofisi diyelim efem :))
Blogger Bolat dedi ki…
Umarım gerçek olur dilek ve istekleriniz, teşekkür ederim güzel dilekleriniz için :)
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkürler:) İstanbul seven herkes Sait Faik okumalı bence :)
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim, beğenmenize sevindim :)
Blogger Bolat dedi ki…
Bindik bir alamete gedeyoz kıyamete gibi olmasın bu Semi :)) ama test edeceğiz ilk elden İstanbul2un taşı doprağı altın mı diye :))
Unknown dedi ki…
Cok sevindim, sonuna kadar destekliyorum! Her ne yapiyorsan eminim en iyisini yapacaksin!!!
mismet dedi ki…
ay hadi bakalım inşallah başarılı olursunda kendi işin olur .sonra sen dua edersin bizimde kendi işimiz olsun.bu arada hikaye süper.tabi bu zamanda bir rüyanının peşnden gitmek ne kadar doğru olur bilemem.sonra gerçekler osmanlı tokatı gibi yüzümüzde patlarken uyanmayalım:)
Bettra dedi ki…
Çok güzel hıkayeymıs keyıfle okudum :)
Sana da hayırlı ve gonlunce olsun ınsallah dıyorum Bolat...

Sevgıler,
Bettra
Heyyfi dedi ki…
Hayırlı uğurlu olsun.
Geleceğimizi bir gecede değiştiremeyiz ama gideceğimiz yönü bir gecede değiştirebiliriz.
Bu söz Jim Rohn'a aittir ve benim de hayatıma yön vermişti zamanında :)
Ben de çalışma hayatımı bitirip, kendi işime başladım.
Başta çok hayalkırıklıkları yaşamıştım ama inancım hiç bitmemişti.
14 yıldır herşey istediğim gibi gidiyor.
Umarım hayatınızın yönünü değiştirdiğiniz bu dönem size hediyelerle gelsin...
Sevgilerimle...
Depresif Ayu dedi ki…
Danışmanlık ofisin hayırlı olsun Bolat. Umarım isteklerinden fazlasına kavuşursun.

Hikayeye de bayıldım, çok güzel :)
Başak dedi ki…
Bol şanslar Bolat. Her şey gönlünüzce güzel olması dileğiyle..Hikaye çok hoşmuş :)
sungin dedi ki…
Takkeci İbrahim Efendi'nın hikayesini okuyunca, P. Coelho da Simyacıyı yazmadan önce okumuş bunu herhalde diye düşünmüştüm ben :)
İşiniz de rast gider umarım, başarılar...
Klio'nun Şarkısı dedi ki…
Hayırlı, uğurlu olsun Bolat.
İşiniz rast gitsin inşallah!
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim, girişimci girişimcinin halinden anlar oldu sanki bu :)) iş hayatı ile ilgili öğütlere fazlası ile ihtiyacımız var.
Blogger Bolat dedi ki…
Bir yanağımız tokada musait ama o tokat uzak olsun be Mismet :)
Blogger Bolat dedi ki…
Evet güzel hikaye, Talip hocadan duymuştum zamanında :)
Blogger Bolat dedi ki…
Oh ne güzel efem ya :) bol kazançlar diliyorum! İnan bıktım herkese dert anlatmaktan bari kendi işimi yapayım da kurtulayım bu durumdan:))
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim :) güzel hikaye gerçekten, bir üzüm peşinde bir rüyanın gerçek olması:)
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim :) gerçekten güzel hikaye.
Blogger Bolat dedi ki…
İnanın size hak veriyorum :)) binlerce insan aynı şekilde düşünüyor buna eminim ama biz doğu hikayelerine pek meraklı değiliz! Bunun bir çok örneği var, bakınız ferrarisini şapan bilge filan...
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim :) umarım rast gider, iyi dileklerinize ihtiyacım var her zaman :)
mismet dedi ki…
bak hamilelerin duası kabul olunur derler.son cümlene canı gönülden amin amin diyorum arkadaşım.inşallah başarılı olursun.yolun açık olsun:)))
Blogger Bolat dedi ki…
Hadi bakalım hayırlı haberini bekliyoruz, dünyanın en iyi olayın şahit olacak, tanıklık edecek hatta parçası olacaksın, sağlıklı, huzurlu ve bereketli bir ömür diliyorum bebeye şimdiden:) kendine dikkat et lütfen.
LILA MOONLIGHT dedi ki…
Ne guzel bir hikayeymis, camiyi merak ettim simdi. Kararinda basarilar Bolat, bol bol uzumler olsun, uzum baglari olsun : )
LILA MOONLIGHT dedi ki…
Bu arada evet orasi Kas, yazinin icinde belirtmistim, gozunden kacmis ; )
derin dedi ki…
yeni kararınız hayırlı ve bol kazançlı olsun
annemahsustan dedi ki…
Hayırlı olsun, inşallah bereketli kazançlarınız olur.

Bu arada çok etkileyici hikaye : )
LILA MOONLIGHT dedi ki…
Merhaba Bolat, son yolladigim iki yorumum eline gecmedi herhalde, teknik problemlere gicigim yav. Tebrikler demistim ve daha baska seyler de ...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı