Elma Armut Kel Marmut!


Koş koş yetişemiyorsun dünyanın ardından. The Guardian’da gördüğüm haber beni çok şaşırttı. Yeni Zelandalılar elma ile armut karışımı bir meyve üretmişler ve adına şimdilik T109 diyorlar. Meyve Londra'da manav tezgahına çıkmış, İngilizler buna “Papple” demeyi düşünüyorlar yani “pear” armudun “p” si, “apple” yani elmanın apple’ını birleştirip “Papple” diyecekler. Mark&Spencer tarafından satılmaya başlanan bu tuhaf meyvenin tanesi 1 pound.

Gelin yakında İstanbul manav tezgâhlarında yer alacak bu meyve için isim bulalım.Türk Dil Kurumu'na kaldı isek işimiz yaş! “Papple” yerleşir, on yıl sonra kelime yerleşince uydurmak zorunda kalırız. Yeteneğimizi gösterelim ve bu meyveye isim bulalım. İlk isim benden geliyor. Elma-Armut “Marmut” diyorum elmanın “ma”sı armutun “mut”unu alıp “Marmut” yapıyorum. Türkçe'nin yapısı buna uygun. Örneğin blog mılog, baca maca, elma melma, dost most, armut marmut diyebiliyorsak “marmut”u neden isim yapmayalım!
Devamı Radikal Blog'ta.... Biliyorum Allah cezamı verecek!

Fotoğraf Kaynak: The Guardian

Yorumlar

Unknown dedi ki…
o zamam elma dersem cik armut dersem cikma demek istersek???
Yasemin dedi ki…
Valla guzel isim olmus:)
RABİA SERTELİ dedi ki…
Merhaba, fotoğraftaki meyveler şekil olarak tamamen elmaya benziyor. Armutluk tadında imiş dediğinize göre. İsim öneriniz doğrudur ama uygulanabilir mi?
Bence, sizin koyduğunuz Marmut adı zaman içerisinde değişecek ve meyvenin ismi Mamut olacak.
Pazarcıları duyar gibi oluyorum, Mamuuta geeel :))
Sağlıcakla kalın...
Nuraycatasarimlar dedi ki…
Marmut güzel isim ama Papple kulağa daha hoş geliyor:)
Aklıma gelmişken annem bu yıl armut ile eriği karıştırmış marmelat yapmış tadı nefisti. Tavsiye ederim. Bu meyvede bence tutar, bekliyoruz bakalım:)
Depresif Ayu dedi ki…
Marmut ismini iyi bulmuşsun Bolat. Çok şirin olmuş :)
Sis dedi ki…
Bak yine yazı başka yerde sonlanmış. Bolat daha önceki co-admin olarak çalıştığım sitelerden gelen bir deneyim+kötü tecrübe ile bu başka platformlarda yazı yayınlama üzerine yazı döşeneceğim. Ama sakın yanlış anlamayasın,kişiye özel vs değildir-olamaz da zaten, sadece bir fikir paylaşımı olacaktır. Yazıların benim için son paragrafını başka sitede okunmaya erinmeyecek güzellikte. Yanlış anlaşılma olmasın diye önceden belirteyim istedim de.
Unknown dedi ki…
Marmutu filan birakda dostum, sen ne zamandir yaziyosun oralarda yahu???????? Bir suru de yazmisin...Ben mi korum, sagir sultan duydu bi ben mi kaldim? Facebook'um yok ondan midir??? Nedir?

Ilk firsatta okunacak hepsi, bilirsin, yaparim :-)))

Not: Marmut tamamdir abim!
Uyuşuk Hayalperest dedi ki…
Kırmızı Armut.. olabilir mi?
Unknown dedi ki…
adamların işleri güçleri yok yau:)))) nektarin felaketinden sonra bi de marmutu kaldırmaz bu bünye. ihraç mihraç etmeyelim:)
GM dedi ki…
efem aşağıdakini radikal bloga yazmaya çalıştım ama sintax erır verdi.

İlk aklıma gelen elmut oldu benimde. Zamanında kaç marka ismi bulmuşluğum var, yabana atmayın efem aşağıdakileri :)

- erma
- arma
- armat
- elmat

armatı beğendim ben:)
VuslaT dedi ki…
Bence MARMUT 10 numara...
Ebygale dedi ki…
hadi ben de bir birleştirme yapayım o zaman elmut nasıl, bana hoş geldi:)
sungin dedi ki…
Benim de aklima ilk elmut gelmisti...
Biraz korkutucu bir haber oldu; Itiraf etmeliyim...
Ancak Marmut benzermesi cok komik oldu :)Elmut da olabilir bence?!
ayca dedi ki…
MARMUT gayet guzel bence. Hem buyuk unlu uyumu kuralina da uyuyor :)
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim, bilimum dil kuralları tamamdır yani :))
Blogger Bolat dedi ki…
Sormayın efem ya, bugün bir eğitimde suda domates yetiştiren arkadaşlarla tanıştım, sonumuz hayrolsun :))
Blogger Bolat dedi ki…
Sizi mi kıralım arkadaşlar, Elmut olsun ama bakın biraz almana benzemiyor mu?
Blogger Bolat dedi ki…
O zaman Marmut olsun :)) T109 dan daha iyi istersek T10 da diyebiliriz :)
Blogger Bolat dedi ki…
Estağfirullah efem:)) tecrübeye saygımız sonsuz :))
Blogger Bolat dedi ki…
Android olacağız yakında hepimiz :) böyle elma yapılacak yendikçe kendini üretecek mesela :))
Blogger Bolat dedi ki…
Olabilir hatta Al Armut da olabiler :)
Blogger Bolat dedi ki…
Arkadaşım, biriktirdik bir süre onra platform açılınca sen onları hoooop diyerekten komple görmüş oldun :))
Blogger Bolat dedi ki…
Eleştiriler başımızın tacıdır fakat eşeklik bende efem, post yazmayıp Radikal Blogtaki yazılara link vererek tembelliğimizi kamufle etmeye çalıştık :(
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim :))
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkürler Lulu :)
Blogger Bolat dedi ki…
O piti piti diyorum o zaman ben :))
Blogger Bolat dedi ki…
Hehehehe, yaf belgesel de gördümdü ağacın bir yanı armut diğer yanı başka bir meyve aşı olmuş güya ağaç :))
Blogger Bolat dedi ki…
Sevgili Rabia, doğru şekil elma ama tat armut sanki :))
Oglak Kizlari dedi ki…
Marmut, sizi zayıflatır.

Havaya girmiş anne Çiğdem
Unknown dedi ki…
Yazilarinin hepsi cok guzel Bolatcigim, her zaman oyle zaten :-)
Zellandalı arkadaşlarımızın belli ki canı sıkılmış kainatın düzen ve dengesini değiştirip bakalım ne tür zombiler yaratabilirik bu dünyalılara da yalan dünya ah yalan dünya nidalarını ne denli gerçekçi kılabirik deyü atılmışlar anlaşılan bu yalancıktan HELMUT işine ahanda isim buldum HELMUT=)))Allah sonumuzu hayır etsin hepsini ıslah etsin yiyeceklerin dengesini bozup dünya dengesini değiştirmeye çalışanlara bilimde olsa saygım yok okkkaaa...=))
Unknown dedi ki…
NAYIRRR:/
siyah kuğu dedi ki…
Korkuyorum bu gelecekten insanla, hayvan genlerinden yaratıklar yaratan korku filmlerine kahkahalar atıp, hadi ya ne saçma derdik ,bir gün bizi o yaratıklar kovalayacak:))
Blogger Bolat dedi ki…
Android olacağız Android :) dikkatli yemek lazım Çiğdem :))
Blogger Bolat dedi ki…
Helmut ile Maaamut arasından bir şey anlaşılan Alman Türk kırması Yeni Zellanda meyvesi :))
Blogger Bolat dedi ki…
Ya da kendimiz yaratık olacağız :))
ÇokBilmiş dedi ki…
Böyle gariplikler de hep refah ülkelerinden çıkar nedense? Hiç Mozambik'te meyveleri aşılayarak karıştırmaya çalışana rastlanmaz mesela...
Ozlemaki dedi ki…
radikale yorum bırakmayı başaramadım, sürekli server error veriyor FYI. öte yandan genetically engineered olması itibariyle merak etmemeye mi çalışmalıyız?
Mutlu Eller dedi ki…
Ben bu postunu çoktan okudum da sana isim bulup yazayım diye düşünürken atlamışım. Sonuç: Hala bir isim yok kafamda:))
Blogger Bolat dedi ki…
Çok haklısın, hastalıklı mantık ürünü müdür nedir?
Blogger Bolat dedi ki…
Söyleyeyim düzeltsinler :) yeni platform olur böyle :)
Blogger Bolat dedi ki…
Boş ver Semi tam frenkeştany meyvesi ya :))
LILA MOONLIGHT dedi ki…
Yemem ben o marmutu yahu, ayimiyim : ) teknolojinin icine girdigi sey ne kadar lezzetli olabilir ki, korkarim urkerim. Japonlar kup seklinde karpuz yapmisti rahat depolansin, yerden tasarruf etsinler diye sanirim adaya sigamadiklarindan ; )

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı