Kelleci Muammer Abi

Perşembe ve Cuma günü  Estambul Richmond Otel’de İnovasyon ile ilgili bir eğitimim vardı. Elif Baktır Hoca’yı tanımış olduk, yerinde duramayan güzel başarılı bir insan heyecanını bilgisini bize aktarmaya çalıştı, başardı mı başardı bence. Neyse efem, sabah 09:00’da Taksimi yıllar sonra yine gördük. Arkadaş bu Beyoğlu'nun çekeceği var. Aklına esen, kafası bozulan Beyoğlu’nu söküp yeniden yapıyor! Sabah sabah içim acıdı Beyoğlu’nun o halini görünce.
Nice zamandır aklımdaydı Beyoğlu’nun arka sokak lezzetlerini yazmak, bakın bu güneymiş, siz daha ziyade resimleriyle geçiştirmek zorunda kalacaksınız. Cuma günü akşam eğitim bitince, Galeri Arter'i geziyorum. Hoop ordan İstanbul Kitapçısı, tam 3 kitabı alacağım "Bolat hastamısın yavrum, Kitap fuarı var yakında len" iç sesiyle kendime gelip 100 tl tutarındaki kitabı 85 liraya alacağım kitap fuarını beklemeye başlıyorum. Kitapçıdan çıkınca bir kaç sokak müzisyenini dinliyorum sonra ver elini Kelleci Muammer! Kelleci Muammer uzun zamandır aklımdaydı iki kez gittim kelle kalmamıştı. Kısmet bu güne imiş. Dükkan nerede Bolat? Beyoğlu Balık Pazarın'dan girince Cumhuriyet Meyhanesi’nin hemen bittiği köşede. Dükkan dediysek birkaç masa beklemeyin. Küçük bir el arabası. Kelleci Muammer Abi 38 yıldır bu işi yapıyor 15 yaşında başlamış dede mesleği olduğunu söylüyor. Ne zamandan beri bu dükkân bu işi yapıyor 1890’dan beri. İlk defa yemiş olmama rağmen ben çok beğendim, kelle söğüşü iki dakikada soğanlı veya soğansız, maydanozlu ya da maydanozsuz hazırlayıp somun benzeri küçük özel ekmeğiyle yemeye hazır elinizde buluyorsunuz. Siz afiyetle yerken, Muammer Abi, tavlaya devam. Ücreti ne kadar? Tamı tamına 5 lira. İnanın çok lezzetli. Tavsiye ederim pişman olmayacaksınız.

Yorumlar

Smart Learning Hub dedi ki…
Paça, kelle, damar gibi lezzetleri insan yurtdışında özlüyor. Afiyet olsun.
Demet dedi ki…
Kelle yemem ama aidan cok keyif aldim yeni bisey daha ogrendim sayenizde:)
Simdi Istanbul'da olmak vardi...
siyah kuğu dedi ki…
Yok ben almayım alana da mani olmayım:))
İki Kum Tanesi dedi ki…
Olsa da yesek :)
Bana Sıkça Yaz dedi ki…
Aaa bu bizim Muammer abi. Yazları neredeseyse her cuma-cumartesi oraya gideriz, kelleleri sipariş ettikten sonra adını bilmediğimiz yandaki barda oturup biralarımızı söyleriz. Hem içer, hem yeriz.

O sokak ve esnafı da çok delikanlıdır. Yaz boyu yavruları olan bir anne kediye el birliği ile o kadar iyi baktılar ki...
Blogger Bolat dedi ki…
Efem, bunların da ayrı bir yeri var inanın ben de çocukluğumun kelle paçacısı kör Agop abinin kelle paçasını özledim ama kendisi rahmetli oldu ve Agop'un dükkanı kapandı :(
Blogger Bolat dedi ki…
Demet Fransız Tv'si gelir arka sokak lezzetlerini konu alır, Alman Tv'si gelir, Amerikalı bilir ama biz denemek istemeyiz :))
Blogger Bolat dedi ki…
Puyrun bekleriz efem :))
Blogger Bolat dedi ki…
Denemek lazım görüntüsü kadar kötü değildir :))
Blogger Bolat dedi ki…
Of of kesinlikle tavsiye ederim :))
Blogger Bolat dedi ki…
Yiyen bilir diyeceğim :)) çok lezzetli, evet ben de barın adını hatırlamıyorum :) bambaşka bir lezzet :) Kör Agop'tan sonra bana kelleyi sevdiren adam Kelleci Muammer abi :) tertemiz adam yahu :)
AslıASLI dedi ki…
Sakatat seviyor oluşum nedense garip karşılanıyor ama gerçekten çok seviyorum. Kelle-paça işkembe bayılırım.
Unknown dedi ki…
Amanin kelleeee!

Neyse anamin elinden her is geliyor, dayimla bir aradayken sakatatci gibi calisiyorlar bir kokorec yapamadilar (denediler!) onu da gelince yiyorum artik :-))))

Gelirsem yerim ama, en son oralarada bir yerde bir atolyeye gitmistik, iki resim alip cikmistik, hic dikkat etmemisim...
fashiondiyet dedi ki…
Nisan'da son kez gitmistim taksime.bende baya degisikler fark ettim. Ozellikle taksim meydana giden yolda o eski binalari yikicaklar gibi gorunuyordu. Yikildilar mi?
Inma_Luna dedi ki…
Me gusta tu blog no hacemos seguidores?
elblogdemaku.blogspot.com
Ozlemaki dedi ki…
bayılırım! az buçuk pişti olmuşuz bu postta öte yandan =)
tülin dedi ki…
Ben de çocukluğumdan beri yemedim.Babam alırdı,galiba erkeklerin tercih ettiği bir lezzet.Afiyet olsun.
annemahsustan dedi ki…
Ben de kelle paça, işkembe vari şeyleri çok severim, ben böyle deyince "ıyyy" çekenler oluyor ama lezzetli ya: )
Hele ki insanın canı çekince, aklına düşünce walla yemeden rahat edemiyor.
Muammer abi'yi hiç bilmiyordum, iyi oldu öğrendiğim: )

Afiyetle!..
Asortik Krep dedi ki…
Ne yapacağız şimdi..? Bir daha ki İstanbul ziyaretime kadar bekleyecek miyiz..? Çok kötüsün Bolat! :)
Blogger Bolat dedi ki…
Güzeldir sakatat yerim ben ıy mıy demeden :))
Blogger Bolat dedi ki…
Oh ne güzel anne bu yahu :) bizim ki ancak ciğer yapar arkadaşım, diğer sakatatları ancak dışarıda yeriz, eşimde yapmayı sevmez ayrıca yemez, bize yine restaurant yolları ya da yaşasın Muammer Abiler
Blogger Bolat dedi ki…
Yıkılmadılar, bir sonraki gelişinizde tavsiye ederim gelin yiyin :)
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim canım :)) büyüksün google translate :)
Blogger Bolat dedi ki…
Özlemaki ben bu tadı henüz denemedim ama senin için bir mumbarcıya gidip yiyeceğim. Bu kadar güzel mi olur fotolar allam allam :)) Evet pişti olmuşuz resmen :)
Blogger Bolat dedi ki…
Babanın hatırı için ye Tülin, çok şey kaçırıyorsun bak :))
Blogger Bolat dedi ki…
Iyycılara da saygımız var zira bizim evde de bir ıyy çeken var efem ama olsun biz seviyoruz bu yeterli :))
Blogger Bolat dedi ki…
Gelin ve afiyetle yiyin efem :)) Kötülük mü?? Yahu adres verdim efem dua bekliyordum ama :))))
Ozlemaki dedi ki…
mumbar yanına "dem" ister ama =)
Blogger Bolat dedi ki…
Oh mayhoş mayhoş :))
Mutlu Eller dedi ki…
Hiç yemediğim bir lezzet. Böyle önemli adresleri not etmeli Bolat:)
Unknown dedi ki…
Ozlem'le pisti oldunuz neredeyse :-)

Senin hatun seftali kebabiyla buyumus birader ne yapsin sakatati :-)))))

fashiondiyet dedi ki…
yikilmadilarina sevindim :) ama restore olmusdur insallah ;)

mutlaka denicem :D
LILA MOONLIGHT dedi ki…
Hic yemedim kelle, dil, ve her turlu sakatat, paca maca. Buyuk konusmamali ama yemeyi de dusunmuyorum. Ama sen tavsiye ettin, meraklisi sorarsa hemen buraya yollarim : )
Begonvilli Ev dedi ki…
Eskiden bizim burada da vardı böyle işinin ustası lezzetçiler. Çocukluğumda yemiştim; harikadır! Şimdi uyduruk feast foodculardan geçilmiyor. Bir kaç ay sürüyor varlıkları. Nerede öyle yıllarını vermek?
Asortik Krep dedi ki…
Mail adresini bulamadım, facete çok güzel bir sayfa var, https://www.facebook.com/1995veOncesi çok güzel istanbul resimleri var, haberin olsun.
umay dedi ki…
selam bolat seni okumayı özlemişim..
ben umay bu da yeni blok biraz farklı bi konsept kadın bloggerların ortak blogu diyelim..
neyse kelle demişken bende favori mekanımı tavsiye edeyim bolata da gitsin bi yesin dedim beylik işkembe beylikdüzünde ufak temiz bi mekan sakatat severdim bu mekandan sonra aşık oldum diyebilirim kesinlikle gitmelisin..
beyoğlu ah beyoğlu ahmet misbahın sülalesinde zengin olmayanlar kalmıştır bolat ihale vermediği..
Adsız dedi ki…
slm ben kelle söğüş cü muammer usta bu meili hatırlat gel misafirim ol söğüş benden denemesi senden /demet hanım..
Adsız dedi ki…
teşekkürler bolat bey

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı