Kadıköylü bunu yapmaz!


Bam diye girmişsin başlığı ne oluyor böyle? Nedir yapmayacağımız şey! Kadıköy Balıkçılar Çarşısını bilirsiniz, her boy sarıkanat ve çinakop mevcut, insanın içi yanıyor! Ucuz diye, lezzetli diye yavru lüferleri çıtır çıtır yiyoruz. Ver yirmi kusur lira al 20 adet lüfer yavrusu. Adalet mi şimdi bu! Sevgili Defne koryürek “balığımızın tasasına, İstanbul'un hatrına, Boğaziçi'nin aşkına...” diyerek KadıköyBelediyesi ile bir kampanya başlatmışlar: "Kadıköylü yavru lüfer almaz satmaz" diyorlar. Lütfen kampanyayı destekleyelim biyolojik mirasımıza sahip çıkalım. Lütfen, bir Kadıköylü olarak çarşıdan pazardan lüfer yavrusu olan çinakop ve sarıkanat almayalım! Biz korudukça balık stoğumuzun bereketi artıyor. Bu sene siz şahidisiniz değil mi? Tebrikler, Fikir Sahibi Damaklar.

Yorumlar

Atahan ile hayat dedi ki…
yedigimiz hersey zamanla yok oluyor...
aclik savaslari kapida...UYAN TURKİYE....
Blogger Bolat dedi ki…
Yok olmasın diye çalışmamız lazım Demet.
ilhan dedi ki…
Çok doğru bir konuya değinmişsiniz. Bu sene uygulanıyor mu bilmiyorum ama geçen sene restoranların sarıkanat ve çinekop satmaları yasaktı ve bu sene lüfer nispeten gözüküyor piyasada. En azından ben iki defa yiyebildim makul fiyatla alarak. Halbuki istavrit ve artık zamanı gelen hamsi fiyat olarak yerlerde sürünüyor. Bence daha da lezzetli. Bu sırf Kadıköy değil, her yerde geçerli. Size çok şanslı bir hafta sonu diliyorum.
Atahan ile hayat dedi ki…
bu konuda duyarliyim sanirim... yedigim meyvelerin cekirdeklerini bile bos tarlalara atarim....evdeki arta kalan tum yemekler bahcemizdeki kaba koyar sokak kopeklerini doyurmaya calisirim...efrafimdakileride tesvik etmeye calisirim...vs...poslarimla bir nebze de olsa insanlara ornek olabiliyorsak ne mutlu bize...ama yinede ulkem icin yeterli kalmiyor...
Blogger Bolat dedi ki…
Dünya böyle daha güzel olacak :) iyi ki varsınız, teşekkürler.
Blogger Bolat dedi ki…
Toplum bu işlere gönüllü oldukça, vatandaş elini taşın altına koydukça sırtımız yere gelmez bizim :) Lüfer kampanyasına devam :) Sağolun İlhan Bey hepimiz için güzel ve şanslı bir hafta sonu olsun :)
miniamania dedi ki…
Yıllardır benzeri çağrılara hep kulak verdim ama nafile insanların duyarsızlığı beni hep kahretmiştir. Tabii bunu Kadıköy'lüler şuralılar buralılar diye ayırmıyorum ben. Keşke her konuda bu tip çağrıların peşine koşabilsek uyabilsek ( di) bugünlere gelir miydik hiç.
Özlemişim yazmayı okumayı ))
Saygılarımla.......
RABİA SERTELİ dedi ki…
Geçen gün balıkçımda çinekopları gördüm. Satışının yasak olduğunu söylediğimde balık halinden aldıklarını yasal olduğunu söylediler. Ama ben yine de başka balık ( somon) aldım.
Hal'den satışı doğru olabilir mi? O zaman denetimin hal'de yapılması gerekmez mi?
Ozlemaki dedi ki…
Bugün ot toplamaya gittim Urla'ya. Önümde uçsuz bucaksız yemyeşil bayırlar uzanıyordu. Bir torba radika, bir torba moloha topladım sonra yürüyüş yaptım. Bir çuval toplamadım.

Dağ çileği buldum, yedim. Bir avuç da eve getirdim.
2 avuç değil.

Pan Metron Aoriston, Golden Medium, Altın Orta ve insaf!
İnsan kendi bindiği dalı neden keser?!
Manuel dedi ki…
Felices fiestas y año nuevo en compañía de tu seres queridos.
Un cordial saludo.
Blogger Bolat dedi ki…
Kesinlikle bir ayrım yapmadan çinekop, sarıkanat almamalıyız memleketin her yerinde! Ben de yeni işlerinizi merak ediyorum üstat :)
Blogger Bolat dedi ki…
Nerden baksan tutarsızlık, biz doğruyu istemeye devam ettiğimiz sürece devlet de bizim istediğimiz yere gelecek! Alo 174 hattına ihbarlarımızı eksik etmeyelim! Hal'den satışı yapılabilir mi? Yapılabilir, burası Türkiye? Sosyal Tesislerde bile çinekop ve sarıkanat satıldığını söyleyen arkadaşlar var.
Blogger Bolat dedi ki…
Bireysel bilinçlenme olmadan bir yere varmamız söz konusu değil Özlemaki! Bu arada Girit ile ilgili bazı belgeler göndereceğim sana yarın:)
lale dedi ki…
geçende kilosu beş liraya çinekop gördüm,şok oldum... Neredeyse kraça kadarlardı
Ozlemaki dedi ki…
hmmm peki =)
Mutlu Eller dedi ki…
Belediye baz alınıp olmaması lazım tabii. Ama medyada dikkat çekmesi açısından Kadıköy Belediyesi`ni de kutlayalım.
Böyle bir dünyaya çocuk getirmek istemiyorum lafı gerçek oluyor sanırım,bunun için çok üzgünüm.Zaten çevremiz için üzülüyordum,balıklar için kampanyalar işe yaradı sanırken bir de bunun hayal kırıklığı katmerli oldu.Umarım Kadıköy Belediyesi ve Defne Hanım başarılı olurlar.
Blogger Bolat dedi ki…
Derhal alo 174 ihbar etmek lazım !
Blogger Bolat dedi ki…
Kesinlikle belediye baz alınmamalı, ama Kadıköy Belediyesi ile işbirliği yapıldığı için özellikle Kadıköylülere söylüyoruz ama "kızım sana söylüyorum gelinim sen anla" şeklinde konuyu özetleyebiliriz:) Ne dersin Semi :)
Blogger Bolat dedi ki…
Hümeyra, taşın altına elimizi koyarsak bu dünya güzelleşecek derim ben :) umutlu olmamızda fayda var.
LILA MOONLIGHT dedi ki…
Guzel kampanya, hicbir Istanbullu yapmasin ama!
Blogger Bolat dedi ki…
Evet hiçbir İstabullu hatta Türkiyeli bunu yapmasın :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı