Bu Bir Veda Yazısıdır!


Zincirlikuyu Mezarlığı
"Her canlı ölümü tadacaktır" yazar İstanbul Zincirlikuyu Mezarlığı'nda. Ananemiz vefat etti, kendisini perşembe günü toprağa verdik. Ne hikâyeler dinledim ne hikâyeler! Hey gidi günler hey! Ankara Adnan Ötüken’de ilkokul. İstanbul’da Dame de Sion koleji, İsviçre yılları. İkinci dünya savaşı, yurda maceralı dönüş. Tam 93 yıl yaşadı ve neredeyse dünyanın her yerini gezdi. Doğum gününe 5 gün kala dünyaya gözlerini kapadı. Her ziyaretimde "Allah uzun ömürler versin anane" derdim "Oğlum böyle söyleme bu bana beddua gibi artık, huzur içinde gitmek istiyorum" derdi. Ve dileği gerçekleşti.

Herkese şunu tavsiye ederim, koşmayın dünyanın ardından. Hayat göz açıp kapayıncaya kadar geçip gidiyor. Perşembe gün mezarlıkta sonsuz bir dinginlik hissettim o gökdelenlerle mezar taşları o kadar tezat içindeki. Estambul içinde başka bir İstanbul.

Zincirlikuyu Mezarlığı ve Morgu

Morg'da cenaze teslimi için bekliyorum. Mezarlık da İstanbul kadar yoğun. Ölümü bile koşturmacalı insanın. Cenaze karışmasın diye dikkatlice etiketlere bakıyorsun. Hani o yeşil cenaze arabaları var ya işte ona cenaze yakını olarak biniyor ve İstanbul sokaklarına çıkıyorsun. Herkes görmemezlikten geliyor. Evine geliyorsun, apartman camlarda, akrabaların evin önüne gelmiş, cenaze arabasındaki tabut son kez evi görüyor ve son kez dua ediyor. Haliyle arkada 10 araçlık bir trafik hemen daaat daaat sabır yok. İbret alan da yok!

Müslüm Baba'nın mezarı nerede?

Sonra musalla taşı ve toprak. Mezarlığı geziyorum. Her türden insan var. Unvanını mezar taşına yazan, holdingini mezar taşına kazıttıran, hatta şirket logolu mezar taşları bile var. Bir ara yağmur yağıyordu ıslanmamak için bir selvi ağacının altına saklandım. Hemen yanıbaşımda kimin mezarı vardı dersiniz? Müslüm Baba. Bu arada Müslüm Gürses'in soyadının Akbaş olduğunu öğrenmiş oldum. Hayranları mezar taşına yazılar yazmışlardı tuhaf duygular içindeyim. Sakıp Sabancı'nın mezarını da gördüm holding binası gibi girişi var, anıt mezar olmuş anlayacağınız.

Ananenin mezarı tam caddeye bakıyor. Yani otobüse binsen mezarı görüyorsun. Dede zamanında tapusunu almış ve sonunda kavuştular. İnsan sağ iken mezar tapusu alır mı demeyin. Benden size tavsiye alın dursun eninde sonunda lazım olacak. Nur içinde yat Anane. Allahın bir insana bağışlayacağı en iyi ömürlerden birini yaşadınız. 

Nur içinde yat anane, üzülerek de olsa parantezi kapatıyorum Anane(1921-2013).  Ben de seni seviyorum Anane. Elveda Anane!
Ruhun şad olsun.

Yorumlar

Unknown dedi ki…
Başınız sağ olsun...
Mia Wallace dedi ki…
ah başınız sağ olsun :(

okuyan dedi ki…
Başınız sağ olsun, sabır diliyorum.
Nur içinde yatsın inşallah.
Adsız dedi ki…
Başınız sağolsun...
Unknown dedi ki…
Basiniz sagolsun.. Ananeler cok ozeldir benim icin nedense.. Melek ananeniz de huzur icinde uyusun..
odaatolye dedi ki…
Gittiği yer onun için huzur, nur dolu olsun.
mm dedi ki…
Başın sağolsun.
Ne güzel bir hayat yaşamış ananen, dolu dolu uzun uzun. Umarım şimdi gittiği yerde de huzur içindedir ve mutludur.
sihirli süpürgeee dedi ki…
allah rahmet eylesin, huzur içinde yatsın. başınız sağ olsun.
lale dedi ki…
Anneannenize rahmet diliyorum...Huzur içinde uyusun. O yattıkça tüm sevdikleri sağlıkla mutlulukla yaşasın.
Klio'nun Şarkısı dedi ki…
Başınız sağ olsun Bolat:(
Allah rahmet eylesın Allah sabır versın
Üzgünüm böyle durumlarda ne söyleyeceğini bilemiyor insan.Size ve yakınlarınıza Allah sabır versin.Başınız sağolsun.
Mr.E dedi ki…
Başınız sağ olsun
Degil mi? Gercekten cok garip bir duygu. Bilhassa o süslü mezar taslari beni ürkütüyor; Nedenini tam olarak bilmiyorum. Lakin insanlarin icini rahatlatiyor zannedersem, cünkü - gariptir- hayata baglayici bir etkisi var sanirim. Bilmiyorum, garipsedim.
Basiniz sagolsun. Nur icinde yatsin ananeciginiz, insallah!
Nuraycatasarimlar dedi ki…
Anneannenize Allah rahmet eylesin. Sevdiklerine sabırlar versin.
Babam öldüğünden beri ben ölümünü kabul edemediğim için ''Başın sağolsun'' sözünü hiç sevmezdim. Ama burda söylemek durumundayım. Başınız sağolsun ...
Modavesaire dedi ki…
Başın solsun bolatttt . Allah rahmet eylesin:((((
Geriatric Gapper dedi ki…
So sad to hear of your Grandmother's passing. But what a great age she lived to!
Mutlu Eller dedi ki…
Mekanı cennet olsun, huzur içinde uyusun...
Adsız dedi ki…
dünyanın geçiciliğini hatırlatır bana mezarlar ama daim aklımızda olması gereken bir şey.Bu dünya fani ölümün de ne zaman geleceği belli değil asıl olan sonsuz bir hayat olan diğer taraf için çalışmak.Keşke nefis denen şeytandan bir ayrılabilsem kendi adıma....inşaAllah doğru yoldan gidenlerden oluruz.Başınız sağolsun
sdsss dedi ki…
Huzur içinde uyusun. Hatıralarınız da sizinle olsun...
EVREN KONAKÇI dedi ki…
Başın sağolsun.
Karadut dedi ki…
Başın sağolsun Bolat.Allah rahmet eylesin..
Satır Arası dedi ki…
Başınız sağolsun. Allah gani gani rahmet eylesin...
Arkaik Harfler dedi ki…
Uzun ve güzel bir hayat... Ruhu huzur bulsun...
Ozlemaki dedi ki…
Nur içinde yatsın anane.
*mehtap dedi ki…
Basınız sağolsun, bende 18 Martta ananemi kaybettim, 87 yaşındaydı ,''n'apalım benim büyüklerim de uzun ömürlüymüş'' derdi sanki bu mahcubiyetmiş gibi.
Allah rahmet eylesin, sabırlar dilerim...
Depresif Ayu dedi ki…
Başınız sağolsun Bolat, nur içinde yatsın...
Unknown dedi ki…
Canim, ananecigin Nur'lar icinde yatsin, ailecek hepinize bassagligi diliyorum. Olum her ne kadar zor bir tecrube ise de sevgili ananecigin dolu dolu bir hayat yasamis ne mutlu ona ve herseyden onemlisi son zamanina kadar hep beraber olmussunuz, ne mutlu sizlere.

Cenaze, olum ve kabir hakkinda yazdiklarin ise inan cok dokunakli, yine cok guzel dile getirmissin, goren gozlere ve duyan kulaklara hitap etmissin :-)

Allah rahmet eylesin hepinizin basi sagolsun diyorum tekrardan.

Sevgilerimle
Basak
Seda dedi ki…
Başınız sağ olsun!
yildiz dedi ki…
Basiniz sagolsun,mekani cennet olsun.Önemli olan ne kadar yasamak degil,nasil yasamak,zamani nasil kullanmak....Ne mutlu size ki aile büyügünüzle bir zaman dilimi gecirmissiniz.Ben bunu hic yasamadim mesela.....
Evet,hepimiz birgün gidecegiz ve giderken hicbirsey yanimizda götüremiyecegiz.Iyi ya da kötü insan olarak bu dünyadan ayrilacagiz ve ölüm hepimize ayni uzaklikta...
Blogger Bolat dedi ki…
Dostlar sağ olsun.
Blogger Bolat dedi ki…
Dostlar sağ olsun Mia.
Blogger Bolat dedi ki…
Sağ olun efem, amiin.
Blogger Bolat dedi ki…
Dostlar sağ olsun.
Blogger Bolat dedi ki…
Amin efem, ben de herkese huzurlu bir hayat dilerim.
Blogger Bolat dedi ki…
Sağ olun, Dostlar sağ olsun.
Blogger Bolat dedi ki…
Huzurlu bir ölüm oldu onun için, dileği yerine geldi. Gitmek istiyorum diyordu. Dostlar sağ olsun.
Blogger Bolat dedi ki…
Dostlar sağ olsun efem.
Blogger Bolat dedi ki…
Amin Lale amiin.
Blogger Bolat dedi ki…
Dostlar sağ olsun Sezer, var olun.
Blogger Bolat dedi ki…
Dostlar sağ olsun Biricit.
Blogger Bolat dedi ki…
Dostlar sağ olsun efem, siz sağ olun.
Blogger Bolat dedi ki…
Dostlar sağ olsun Mr. E.
Blogger Bolat dedi ki…
Her şeye alışıyor insan ölüme bile. Sağ olun.
Blogger Bolat dedi ki…
Amin efem. Napalım emir büyük yerden elden bir şey gelmiyor. Dostlar sağ olsun.
Blogger Bolat dedi ki…
Dostlar sağ olsun Burcu.
Blogger Bolat dedi ki…
Thank you Elizabeth, thank you.
Blogger Bolat dedi ki…
Semi, dostlar sağ olsun :(
Blogger Bolat dedi ki…
Amin, ölüm hayat kadar gerçek. Unutmazsak kafayı yeriz. Ama aklımızda olmalı hep. Dostlar sağ olsun.
Blogger Bolat dedi ki…
Ah ne hatıralar ne hatıralar Petek. Dostlar sağ olsun.
Blogger Bolat dedi ki…
Siz sağ olun dostum Evren. Dostlar sağ olsun.
Blogger Bolat dedi ki…
Amin efem. Dostlar sağ olsun.
Blogger Bolat dedi ki…
Amin Gülşah amiin. Dostlar sağ olsun.
Blogger Bolat dedi ki…
Evet, uzun ve güzel bir hayat tanrım herkese nasip etsin. Dostlar sağ olsun.
Blogger Bolat dedi ki…
Özlemaki, sağ olasın dostum. Dostlar sağ olsun.
Blogger Bolat dedi ki…
Sevgili Mehtap. Dostlar sağ olsun.
Blogger Bolat dedi ki…
Dostlar sağ olsun sağ olun.
Blogger Bolat dedi ki…
Sevgili arkadaşım. Hep hatırlamalıyız sanki, ölüme inanırsak hırs, kibir, riya gibi duygular törpülenir. Belki sevdiklerimize daha çok vakit ayırırız.
Sağ olasın sevgili Başak sağ olasın dostum. Allah sana da uzun ömür versin.
Blogger Bolat dedi ki…
Seda, teşekkür ederim. Dostlar sağ olsun.
Blogger Bolat dedi ki…
Amin. Yıldız, bu ne yaman bir yolculuk eninde sonunda mecbur kalıyorsun. Bizim oralarda bir söz vardı "İhtiyarlar sıra sıra gençler arasıra" derler. Sizin ömrünüz uzun olsun. Dostlar sağ olsun.
annemahsustan dedi ki…
Başınız sağolsun, mekanı cennet olanlardan eylesin rabbim.
minikkus dedi ki…
içim burkuldu, gözlerim doldu, ama niyeyse bi yandan da onun adına çok sevindim. düşünsene dolu dolu bir asır yaşamış mutlu mesut. hepimiz onun kadar şanslı olabilsek ve elden ayaktan kesilmeden sessizce gidebilsek..
Allah rahmet eylesin, siz yakınlarına da sabır versin arkadaşım..
insan ölümün kaçınılmaz son oldugunu biliyo ama niyeyse kendine ve yakınlarına konduramıyo diimi. hayattayken mezar arsası almak komik geliyo ama durup düşünüyosun, öldükten sonra mı alcaksın sanki ..
derin dedi ki…
Allah size ve ailenize sabır versin, Ananenizin mekanı cennet olsun
VuslaT dedi ki…
başın sağ olsun Bolat. Nur içinde yatsın ananen. Hep derim ya bir yazarın kitabının kapağında dediği gibi: ''Bir sonbahar vefalıdır birde Ölüm..'' :( Hayat bu işte..Anılarınızla uzun yaşamak nasip etsin sevenlerine..
RABİA SERTELİ dedi ki…
Başınız sağolsun. Belli ki güzel bir hayattan sonra güzel bir ölüm yaşamış anneanneniz. Bu büyük bir tesellidir. Ananenize, rahmet, ailenize sabır diliyorum.
Blogger Bolat dedi ki…
Amin, çok sağ olun efem.
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim, dostlar sağ olsun. Ölüme çare yok, kabulleniyoruz. Canımızı sıktığımız onca şey sadece komedi!
Blogger Bolat dedi ki…
Derin, dostlar sağ olsun çok teşekkürler.
Blogger Bolat dedi ki…
Amin efem, sağ olun sizlere de uzun ömürler dilerim.
Blogger Bolat dedi ki…
Dostlar sağ olsun efem, izlere de uzun ömürler dilerim. Ömrünüz bereketli olsun.
Asortik Krep dedi ki…
Allah sabır versin, nur içinde yatsın.
Caner Cangül dedi ki…
Allah'ın rahmeti üzerine olsun Bolat. Başınız sağolsun.
Arada bir mezarlık ziyareti lazım. Hani koştur koştur derken hayatı ıskalamamak gerektiğini de öğretiyor.
Blogger Bolat dedi ki…
Dostlar sağ olsun efem.
Blogger Bolat dedi ki…
Amin Caner, dostlar sağ olsun.
LILA MOONLIGHT dedi ki…
Basiniz sagolsun Bolat, nur icinde yatsin Ananen. Cok guzel bir elveda yazisi yazmissin.

Sirket logosu ve unvanlar...
Esin Bozdemir dedi ki…
Fani dünya ama gel gör ki unvanı ve makamı öbür dünya evine de götürmeye ihtiyaç duyan kullar var!

Başınız sağolsun Bolat..Allah geride kalan sizlere sevdiklerinizle birlikte sağlıklı, huzurlu güzel ömürler versin..
Esin Bozdemir dedi ki…
not:sevgili bolat inanılmaz ağır çalışıyor sayfan..öyle zor mesaj gönderdim ki!sayfa da yazılar da donuyor bilgin olsun istedim!..sevgiler...
miniamania dedi ki…
Sevgili dost başın sağolsun Nurlar içinde yatsın Allah yakınlarına ve sevdiklerine sabırlar versin.Kalanlara sağlıklı ömürler dileğimle ...
Arzu Sarıyer dedi ki…
Başınız sağolsun Bolat , ışığı bol olsun güzel insanın.Mezarlıklar garip bir dinginlik veriyor anlayabilene değil mi.Selam ve sevgiler.
Bilun Şen dedi ki…
Nurlarda uyusun anane.. Başınız sağolsun Bolat..
Elif Ayvaz dedi ki…
Başınız sağolsun.
Blogger Bolat dedi ki…
Sağ olun, dostlar sağ olsun, ömrünüz uzun olsun.
Blogger Bolat dedi ki…
Ben de çok şaşırdım, belki kendileri istemedi ama yakınları yaptırmış olabilir o logoları! Boş her şey boş.
Amiin, dostlar sağ olsun.
Blogger Bolat dedi ki…
İnan bir kaç arkadaştan da duruma ait not aldım, ama ilgilenemedim bakacağım, yakında. Teşekkürler.
Blogger Bolat dedi ki…
Üstat, sağ olun, dostlar sağ olsun. Size de uzun ömürler dilerim.
Blogger Bolat dedi ki…
Sağ ol Arzu, dostlar sağ olsun.
Blogger Bolat dedi ki…
Sağ ol Bilun, teşekkürler. Dostlar sağ olsun.
Blogger Bolat dedi ki…
Dostlar sağ olsun Elif.
şile'den haberler dedi ki…
Dostum demekten utanıyorum.Bu nasıl dostluk ki anne annenin ölümünü bugün haber aldım.Anne annen öldü başın sağ olsun....biz zaten yaşarken ölüyüz...çok özür diliyorum.
Müge dedi ki…
Başınız sağolsun Bolat, anneannenizin mekanı cennet olsun, Allah sizlere uzun ömürler versin.
Blogger Bolat dedi ki…
Ağabeylerin ağabeyi, seni ne çok sevdiğimi ve sana ne çok saygı duyduğumu bilirsin, dostluğun başımın tacıdır.
Ailenin işlerine koşturacak kişi olduğumdan olsa gerek eşe dosta haber veremedim kabahat benimdir. Yönetim Kurulu'daki tüm arkadaşlardan özür dilerim. Blogtan duymamış benden duymuş olmanızı dilerdim.
Blogger Bolat dedi ki…
Sevgili Müge, dostlar sağ olsun, siz var olun Allah sizlere de uzun ömürler versin.
Emre Turanoğlu dedi ki…
Başın sağolsun Bolat abi. Allah sana sevdiklerine mutlu, huzurlu, bol kazançlı bir ömür ihsan eylesin.

Sevgiler.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı