Magnaura Üniversitesi Açıldı

Konstantinople İstanbul Estambul

Dünyanın en eski üniversitesi nerede?

Oxford diyenler yanılıyor! Cambridge de değil! “Ben biliyorum Bolat sen yumurtlamadan ben söyleyeyim, kesin İstanbul’dadır.” 


Evet, haklısın İstanbul’da.

Magnaura Nerede?

İstanbul geçmişte de dünyanın kültür başkentiydi bugün de öyle olma yolunda. “Bırak goygoyu da söyle Bolat, bu üniversitenin adı nedir?” 
Konstantinopolis Üniversitesi diyelim. Başka Bir deyişle Magnaura Üniversitesi. 

"Hade bea! Böyle bir üniversite mi var! Yeme bizi."

“Tam olarak yeri nerededir Bolat?”
Sultahmette, Kutlugün sokakta hani şu Four Season Otel’in arkasındaki sokak. Asia Minor Shop adlı dükkân var ya işte onun bahçesinden merdivenle iniyorsunuz.  Magnaura Saray kompleksinin bir bölümü dünyanın en eski üniversitesi nerede soruna verilen cevaba denk geliyor.

“İyi de Bolat, hangi bölümleri vardı üniversitenin? “Dur, sen söyleme ben tahmin edeyim.” Diyorsun. Tamam, söyle bakalım çekirge. “Sayıyorum, At yetiştiriciliği, mi?” Cık.
“Besicilik, mi?” Cık. “Orman Mühendisliği?” Cık. “Tütün Eksperliği? Organik Tarım, mı?” 

Yorma kendini çekirge! Hukuk ve Kamu İdaresi bölümleri vardı.Elin Çinlisi Çinden, Maçinden, Kanada'dan geldi gördü de bir tek sen kaldın görmeyen.

Fotoğraf Kaynak: Hoyt L. Edge

Yorumlar

annemahsustan dedi ki…
Elin çinlisi kadar olamamışım şimdiye kadar: (
Uyuşuk Hayalperest dedi ki…
Teşekkürler bilgi için. Görmediğimiz, bilmediğimiz daha neler var kimbilir.
Modavesaire dedi ki…
ben de istanbula gelince kadıköy kumaş pazarlarını gezeyim diyodum,dur ilk brayı gezeyim :P
Vladimir dedi ki…
Elimizin altında bir tarih yatıyor ama çoğumuz farkında değiliz malesef.

Bu üniversitede eğitim ne zaman sona erdirilmiş acaba?
Elif Ayvaz dedi ki…
Hiç bilmiyordum ben bunu. :(
sevdaninsokagi dedi ki…
Bende sözde İstanbul'da doğdum, büyüdüm. Özellikle tarihi yerlerini iyi bilirim derdim, çünkü çok gezdim işim gereği. Meğer bilmiyormuşum da ahkam kesiyormuşum. Böyle bir yerin varlığı çok hoşuma gitti. Üstelik o sokakları da biliyorum. Sağol valla sayende öğrendik. En kısa zamanda gidip göreceğim.
Sevgler
Sonsuz Dekorasyon dedi ki…
Merhabalar bolat nasılsın www.sonsuzdekorasyon.com yayında fikirlerini merak ediyorum. Henüz çok yeni test yayınında ama olumlu olumsuz her eleştirine açığız:)
Blogger Bolat dedi ki…
Doğruya doğru :) Ama geç de olsa gidelim görelim :)
Blogger Bolat dedi ki…
Ben teşekkür ederim yorum için :)
Blogger Bolat dedi ki…
Kumaş pazarlarını da gezin vaktiniz olursa Magnaura'yı da :)
Blogger Bolat dedi ki…
Bak bu konuda benim de bilgim yok Vladimir :) Biri bizi aydınlatırsa seviniriz :))
Blogger Bolat dedi ki…
Bilmemek ayıp değil öğrenmemek demişler :))
Blogger Bolat dedi ki…
Geç kalmış sayılmayız efem Avustralya'dan dan daha yakın bize. Evet, gidip görülmeli :) teşekkür ederim yorum için :)
Blogger Bolat dedi ki…
Hayırlı olsun şimdiden, ben çok beğendim tasarımcıyı benim yerime tebrik edin lütfen :)
RABİA SERTELİ dedi ki…
Nerden bildiniz, elin Çinlisi kadar olamadığımızı :))
Ama doğruya doğru, görmediğim gibi duymadım bile. Bu arada, gidip, görülecek yerler de çoğaldı :)
BENİM GÖZÜMDEN! dedi ki…
Ne güzel..Sayenizde bilmediğim bir yeri öğrendim,teşekkürler.. Paylaşımlarım genelde o hat üzerine,en kısa zaman da ben de gidip izlenimlerimi yazacağım:)
Lulu's life dedi ki…
Tesekkurler ama ! Boyle guzel keyifli bilgilerle insan kendini daha iyi hissediyor.. :)
Sis dedi ki…
pazar günü gidiyorummmmm:) sağol Bolat bizi hep yeni ve iyi şeylerle tanıştırıyorsun.
Unknown dedi ki…
Vay vay vay!!!!!! Ah bi bilsek su tarihimizi neler var biz de neleeeer! Elin adamina methiye duzmekten kicimizin altindaki mindere bok atmaktan bir hal olmusuz.....! Durci lisan ettik affola :-)
Ferhat Kocabal dedi ki…
History Channel'ın Yeraltı Şehirleri isimli bir belgeselini izledim geçen gün. İstanbul'u konu alıyordu. Maalesef bu gibi tarihi eserler dükkanların, otellerin altında kalmış.

Bu arada yine aynı civarlardaki Hipodrom Duvarlarının hâli içler acısı. Fakat şu sıralarda kocaman bir afiş asılı Fatih Camii duvarlarında "Tarihi Mirasımıza Sahip Çıkıyoruz" diye.

Şimdi soracaksınız Hipodrom nereden çıktı diye. Hemen söyleyeyim :)

Belgeselde hipodromun altında kalan bu gibi tünellerden bahsediyordu :)
Blogger Bolat dedi ki…
Haklısınız Ferhat Bey, bu nasıl sahip çıkma halidir, anlamış değilim :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı