Turist Gruba Yandan Kaynamak


Osmanlı Tokadı Dizi TRT

Osmanlı tokadı

Çınar Toprak İstanbul’da bir Fransız grupla Eyüp Sultan’a gider. Her rehberin anlattığı gibi başlar anlatmaya. Grup Fransız olduğuna göre Fransızca anlatıyor. Bir amca dikkatini çekiyor gruba kaynak olmuş, rehber neyi anlatıyorsa dinliyor anlamaya çalışıyor binanın mimari öğelerini anlatırken haliyle herkes kafasını oraya çevirdiğinde amcada birkaç saniye gecikme ile kafasını oraya çeviriyor. Rehber onun Fransa’da çalışmış işçi emeklisi olduğunu düşünüyor. Sonra dayanamayıp kendisine soruyor.

Çınar Toprak

Amca, sen anlattıklarımı anlıyor musun?

“Anlamiyem yiğen!"

E o zaman niye dinliyorsun be Amcacığım.

“Ne yapam çok güzel anlatiysen yiğenim”

Rehber,  bu cevabı çok güzel bir iltifat kabul eder ve gülümser. Bundan cesaret alan amca Amca soruyu yapıştırır.

“Eyüp dedin, Ensari dedin, Medine dedin onu anladım da bu Akşemsettin dedin ama onun memleketini söylemedin. Akşemsettin nereliymiş yiğenim.”

Amca Akşemsettin Fatihin Hocasıydı onunla İstanbul’da kalıyordu.

“İyi de memleketi neresiydi yiğenim”

Çınar Toprak şaşırır çünkü rehberlik hayatında ilk defa kendisine Akşemsettin’in nereli olduğu sorulmuştur. Amcanın komik eksik dişli suratına ve öğrenci edasıyla can kulağıyla dinlemesine bakıp onun samimiyetine inanan Çınar Toprak cevabı verir.

Amca, Akşemsettin Bolu Göynük'lüdür.


II. Mehmet(Fatih) kendisi’ni çok sever hatta devlet işlerini bırakıp derviş olmaya niyetlenince Akşemsettin senden mürit değil sultan gerek deyip defalarca öğrencisini reddetmiştir. Hocası Fatihi müritlik fikrinden uzaklaştırmak için memleketi Göynük’e yerleşmiştir ve orada vefat etmiştir.

Amca rahatlamış “Hah, ben de bunu beklerdim sağol yiğen Göynüklüymüş” diyerek oradan uzaklaşmıştır.

Çınar Toprak'a bu güzel hikaye için teşekkür ediyorum. Doğru soruyu sormak önemlidir. Benim bu hikayeden çıkarımım şudur:

Bugün toplumun büyük bir kısmında hatta devletin içinde mürit olma gibi bir eğilim var. Eğer devletinizi şeyh tutmayacaksanız mürit olmayın!

Not: Akşemsettin deyince TRT1’in yeni dizi "Osmanlı Tokadı" aklıma geldi. İzleyin derim fena dizi değil. Mazhar Alonson ve diğer oyuncular harika iş çıkarmışlar. Yapımcıyı tebrik ediyorum.
Senaryo da güzel hakikaten.

Yorumlar

Karadut dedi ki…
Ne güzel bir anekdottu öyle..

O diziyi ben de beğenerek izliyorum. Oyuncular bir yana senaryo da çok sağlam bence.
Unknown dedi ki…
Hikaye süper sevdim.. zaten hep sevmisimdir tarihi tabii senin kadar olmasada bezelye tarihçi bolat :)
kafası karışık dedi ki…
"Eğer devletinizi şeyh tutmayacaksanız mürit olmayın!" Çok güzel özetlemişsiniz. Diziyi ben de severek izliyorum.
Uyuşuk Hayalperest dedi ki…
Hikaye gerçekten çok güzel.
Bende itiraf etmeliyim ki, bir yandan okurken, diğer yandan konu resimle nasıl bağlanacak diye meraklamıyordum. :)
Diziyi biliyorum. Bence de güzel bir dizi. Değişik.
Unknown dedi ki…
Ooooo! Dizi'ye bakayim hemen, senden gelince oneri kacirmamak lazim :-)
sungin dedi ki…
Dizideki iki yeniceri, Hacivat-Karagoz lesmezse severek izlenecek bir dizi :) Mazhar Alanson zaten harika...
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim. Ben tesadüfen izledim bir tanıdığımız dizide çalışıyor :)
Blogger Bolat dedi ki…
Emir çoook teşekkür ederim :)
Blogger Bolat dedi ki…
Evet devletten paranı al başkasına mürit ol, bu adil değil!
Blogger Bolat dedi ki…
Çok teşekkür ederim. Bağlamışım ama değil mi :)
Blogger Bolat dedi ki…
Cumartesi ama Amerika kıtasında nasıl seyredersin bilmem Barışım Başağım canımın orta yeri züper insan :))
Blogger Bolat dedi ki…
Sungin, güzel dizi güzel :)
Elif Ayvaz dedi ki…
Bu yazıyı kendime ithaf ediyorum. :)) Diziyi de finallerimi atlatır atlatmaz izleyeceğim.
Mutlu Eller dedi ki…
Senin önerilerini dikkate almak lazım ama bende dizi izleme sabrı yok:))
Turist gruba kaynamak derken, benim de ilgimi çeker bazı yerlerde. Bakarım rehber ne anlatıyor, kulak kabartırım biraz:)) Buralarda denk gelirsem anlattığı doğru mu diye takılırım, yurt dışında kitap dışında acaba ne anlatıyor diye takılırım:)
RABİA SERTELİ dedi ki…
Sevgili Bolat! sizi çok özlemişim ama takip listesinden yanlışlıkla çıkarmışım herhalde.
Gerekli düzeltme yapıldı, tekrar takipteyim.
Yine bilgi dolu, hem de eğlenceli bir post okudum ve çok sevdim.
Osmanlı Tokadının konusu enteresan ve izlemeye çalışıyorum.
Sevgiyle, esen kalın :)
Blogger Bolat dedi ki…
Çok eğleneceksin Elif :))
Blogger Bolat dedi ki…
Semi, ben kaynak yapamam çok utangacım bu durumlarda :))
Blogger Bolat dedi ki…
Olsun efem hiç önemli değil biz buralardayız olur böyle yanlışlıklar :) Sevgiler bizden :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi