SSM, Pera ve İstanbul Modern Google Art Project'te

Google Art Project

Google Art Project 

Cumartesi bir proje için çok dolaştık, çok gezdik. Eve geldiğimde ayaklarım şişmişti desem yeridir. Baktım ki evde kimsecikler yok radyoyu açıp, müzik eşliğinde dergi okudum. Ne ibiğimizden çekiştiren Teo var, ne evin hatun kişisi var. Ohh hayat böyle güzel. Yalnız, birkaç saatliğine güzel diyor şimşekleri üzerime çekmekten tırsıyorum. 

Geçmiş aylardan kalan bir dergide İstanbul Modern’in Google Art Project’te yer aldığını öğrendim. Hemen Google Art Project’e baktım gerçekten hayranlık verici. Google Art’da sadece İstanbul Modern mi yer alıyor? Hayır. Pera Müzesi, SSM yani Sakıp SabancıMüzesi’ni de gördüm.


Sakıp Sabancı Müzesi, SSM

Sitede dolaşırken New York, Jewish Museum’a ait güzel bir Estambul resmini sizinle paylaşayım istedim. 1838 yılı İstanbul’unu gösteren bu eser Moshe Ganbash imzasını taşıyor. Aslında İstanbul'daki Yahudi toplumuna ait bir post yazsam güzel olur diye düşünüyorum. Özellikle Karaim Yahudileri hep ilgimi çekmiştir. Bugün sayıları iyice azalmış olan Hazar ve Kırım  kökenli Musevi Türk toplumu'na ait bir sinagog Hasköy'de diye hatırlıyorum.

İstanbul Karaköy İsmi nereden gelir? Etimolojisi kökeni nedir?

Bugün İstanbul'da "Karaköy" diye andığımız semtin adı Karay-Karaim Türklerinden dolayı böyledir.

Yorumlar

Başak dedi ki…
Arada yalnız kalmakta güzel...

Ne güzel bilgiler hep araştır, hep yaz sen Bolat :)
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim Başak :) Konu İstanbul olunca malzeme sıkıntımız yok. Bu gün de bir arkadaşımızın oğlunun Vaftiz törenine gidiyoruz acayip bir zenginlik var şu İstanbul'da.
Mutlu Eller dedi ki…
Yalnızlığı ben severim Bolat. Teoman bir şarkı sözünde der ki: "tıklım tıklım yalnızdım"
Haberim yoktu bu projeden, uzak kaldım biraz. Teşekkürler!
Blogger Bolat dedi ki…
Evde kavga bitmiştir artık Semi, biraz kafanı dinlersin sende Peer Ole hasretini saymazsa :) Ah o Teoman yok mu canımızın içi, "gökdelenlerden tükürdük dünyaya" :))
Unknown dedi ki…
Hey! Semi hatun, en son cocuklar bir hafta tatildeyken salmistin, dort goz bekliyordun gelmelerini! Bolat diyorum sana, hayatta rahat duramaz :-)
Unknown dedi ki…
Resim pek guzelmis Bolat.
Unknown dedi ki…
Bu kadar çok bilgi, bu kadar çok genel kültür, şapka çıkartıyorum Bolat abicm :))
LILA MOONLIGHT dedi ki…
Google Art i bilmiyordum, bakicam yarin merak ettim : )
Blogger Bolat dedi ki…
Bir çok müze var orada, kafa dağıtmak için birebir :)
Blogger Bolat dedi ki…
Kubilayım çok naziksin çok teşekkür ederim :)
Blogger Bolat dedi ki…
Bu tip resimler nedense insanı geçmişe götürmeye daha elverişli sanki Başak :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı