Beyoğlu Halleri

LGBT onur haftası taksim

Beyoğlu Aya Trias Kilisesi

Cumartesi günü birkaç toplantıya katıldım. Pazar günü arkadaşımızın oğlunun vaftiz töreni vardı. Öğleden sonra Taksim’deki Ortadoks kilisesi Aya Triada ya da Ayia Trias adı verilen kiliseye gittik. Bize ayrılan alanda töreni beklemeye başladık. Mabetleri genelde etkileyici bulurum. Bu katıldığımız ikinci vaftiz töreni oldu. Aya Trias kilisesinin kubbesi gerçekten etkileyici. Bahçesi ise Beyoğlu’nun keşmekeşine inat dingin. İçeride fotoğraf çekmedim, çünkü sonuçta insanlar ibadet ediyor.

Görmeyenler için vaftiz törenini anlatıyorum. Kilisenin ortasında bir platform var, papaz ve din adamları ellerinde İncille dua okuyor ya da ilahi şarkılar söylüyor bilemiyorum. Sonra çocuk bir leğen gibi bir şeye sokuluyor hatta cam şişede zeytinyağı katılıyor galiba suya çocuk ciyak ciya sonra yine dualar ediliyor. Sonra vaftiz kaydı yapılıyor ve tören bitiyor. Kilisenin dışında tebrik ve ikram, işte vaftiz töreni böyle. Arkadaşlarımızı kutluyor, minik bebeğe uzun ve mutlu bir ömür diliyoruz. Allah anasına basına bağışlasın.

Taksim LGBT Buluşması, Onur Haftası

Kiliseden çıktık dışarıdan sesler geliyor, eyvah biber gazı mı gelecek yine derken birden LGBT Onur Haftası yürüyüşü olduğunu öğreniyoruz. Kiliseden çıkınca meydana doğru gelirken LGBT üyeleri, arkadaşları hatta ailelerinin de bu yürüyüşe destek verdiklerini düşünüyorum ki bu son derece olumlu bir olay. Neticede hepimiz insanınız hepimiz insanca muameleyi hak ediyoruz. Taksim meydanındaki kalabalık ortalama bir siyasi parti mitinginden daha renkli daha kalabalıktı.

LGBT hayatın bir gerçeği bu gerçeğe sırtımızı dönmeyelim lütfen. Bloğumu takip eden LGBT üyesi arkadaşlar var mıdır bilemiyorum ben kendilerinin LGBT Onur Haftası’nı kutluyorum. Herkesin kendi gerçeğini yaşaması dileğiyle.

Keşmekes kelimesinin kökeni ve hikayesi

Etimoloji severe not: Keşmekeş nedir? Sözlükte, karışıklığı ifade eder. Farsça  kaşmikaş sözcüğünden dilimize geçmiştir. "Kaş-çek"  ve "mikaş-çekmemek" sözcüklerinden oluşur. Çek-Çekme yani zıtlık ve karmaşa ortamını anlatır. Ayrıca argodaki "keş" sözcüğü de buradan gelir  kafayı çekmek anlamında kullanılır. Cefakeş-cefa çeken, kemankeş-yay çeken, çilekeş-çile çeken gibi. Hay bu etimoloji merakıma....

Fotoğraf Kaynak: istanbulium Caner Cangül

Yorumlar

Uyuşuk Hayalperest dedi ki…
Değişik bir deneyim olmalı.
Artık kalabalıklar ve sesler bizleri ürkütüyor. Hatta insanlar bile tek başına ürkütmeye yetiyor bazen.
ımtırak ımsı dedi ki…
kutlama tebriği için teşekkrüler
elbet daha bir çok arkadaşımız vardır takipçiniz olarak ama ben tutamadım kendimi

lgbt onur yürüyüşüne sadece eşcinsel bireylerin değil aile ve arkadaşlarınında destek verdiğini belirtmeniz takdire şayan. bir çok insanımız bundan haberdar değil.

Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim, bu konuda alınacak çok mesafe var, herkesin özgürce ve insanca yaşayacağı bir İstanbul, Türkiye ve dünya diliyorum. Şu kısacık ömrü kim nasıl yaşamak istiyorsa öyle yaşasın.
Blogger Bolat dedi ki…
Din dindir efem, bana ilginç geldi vaftiz töreni, İstanbul bu açıdan çok renkli bir coğrafya :)
cem dedi ki…
LGBT ler önce kendi hayatlarına değer vermeli bence, yoksa birileri tarafından ve durmadan damga yemeğe devam edecekler.
Blogger Bolat dedi ki…
Özgüven önemli ama çevre baskısı bu özgüvenin tesis edilmesinde önemli bir husus.
Mutlu Eller dedi ki…
21 haziranda Aya Trias Kilisesi`ndeydim. Hatta kapıları kapalıydı, tam gitmek üzereyken görevli gelip bizim için açtı. Fotoğraf çekmek normalde yasak, bize izin verdi, muhteşem fotoğraflar çektik:)
Ortadoks kiliseleri genelde bana çok ağır gelir, katolik kiliseleri gibi. Ama dediğin gibi çok etkileyici.
Vaftiz töreninden çok evlilik törenlerine daha çok katıldım. Bu arada bir not: Polonya`da yaşadığım dönemde öğrendim ki insanlar iki doğum günü kutluyorlar. Doğdukları gün ve vaftiz edildikleri gün. (Protestanlarda değil ama Katolik ve Ortadokslarda benim bildiğim.)
LGBT`leri gönülden destekliyorum. Herkesin insanca ve dilediği gibi yaşamaya hakkı var. Orada olsaydım ben de yürürdüm kesinlikle.


Momentos dedi ki…
Bolat merhaba,

Ben de çevremdeki arkadaşlarım sayesinde çeşitli törenlere katıldım. İzlediğim her ritüel benim için önemli. Her dinin kendine has özellikleri var. Öğrenmekten haz alıyorum. LGBT yürüyüşü cidden çok renkli ve eğlenceli geçmiş. En iyi yansıtan görüntüler de bu linkte diye düşünüyorum nacizane, izlemek isterseniz :)

http://vimeo.com/69478597

Sevgiler,
Blogger Bolat dedi ki…
Semi, oh ne güzel döne döne doğum günü kutla, güzelmiş walla, vaftiz defterlerinin arşiv açısından çok önemi var. Bizde biliyorsun 3 nesil ötesi kayıp :)) Kesinlikle herkese insanca bir yaşam diliyorum.
Blogger Bolat dedi ki…
Bunlar zenginlik hangi dine ait olursa olsun. LGBT'li arkadaşlar için şunu söyleyebilirim kendi adıma, benim için diğer insanlardan farkları yok, ne fazla ne eksik, yeter ki iyi insan olsunlar. Korkmadan, utanmadan, çekinmeden kendilerini ifade ettikleri için kutluyorum kendilerini. Aileleri de tebrik etmek lazım, kim çocuğundan vazgeçer ki!
Momentos dedi ki…
Kesinlikle katılıyorum Bolat,
Felicity Huffman ve Kevin Zegers' in başrolünde oynadığı TransAmerica filmini izledikten sonra çok daha iyi anladım. Bu bir hastalık değil, ucubelik değil... bir insanın kim, ne olursa olsun önce iyi insan olması gerekliliği konusunda hemfikirim.
Blogger Bolat dedi ki…
Ben bu filmi izlemedim ama not aldım, mutlaka izleyeceğim :)
Başak dedi ki…
Vaftiz töreni ilginçmiş. Çocuğun zeytinyağlanması, Antalya'da bebekler ilk banyolarında tuzlanıyor büyüdüğünde teri kokmasın diye...

LGBT 'ler bizim toplumumuzda ne zaman yerini bulur bilemiyorum. Her şey gönüllerince olur inşallah. Önemli olan insan olmaları, yargılamak hiç hoş bir davranış değil ama bazı insanlar beyinlerini nasıl değiştirecekler bilemiyorum. İzlemeyenlerin Zenne filmini izlemesini tavsiye edebilirim.
Blogger Bolat dedi ki…
Rusyada da çocuğu kışın buz gibi suya daldırıyorlarmış :)) etkileyiciydi, seromonileri hep sevmişimdir :)
LGBT'ler içinde herkes gibi olağan bir hayat diliyorum.
Adsız dedi ki…
Etimoloji merakınızı seviyoruz... :)
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı