İstanbul Kalkınma Ajansı İSTKA'da TÜSİAD neden yok?

Tüsaid İstanbul

Bölgesel kalkınma tanımı bir süreden beri hayatımıza girdi bu konuda çalışan bir de ajansımız var adıİstanbul Kalkınma Ajansı” kısaltması İSTKA diye okunuyor.

Amacı bölgesel kalkınma, yani her şey İstanbul için. Ajanstan güzel projeler çıkıyor mesela bunlardan biri “erişilebilir turizm engelsiz İstanbul.” Proje için İstanbul Büyük Şehir Belediyesi’ne de İSTKA'ya da teşekkür ederiz. 

Yeri gelmişken söyleyeyim bölgesel kalkınma ajanslarının daha çok girişimciliği desteklemesi lazım. Asıl buna ihtiyacımız var istihdam için. Kalkınma Bakanlığı bu konuda titiz davranmalı. Kurumların kendilerinin yapması gereken, zaten görevi olan projelere İSTKA destek vermemeli. Yoksa bölgesel ajanslar işlevini kaybeder. Elbette onlara işini öğretecek değiliz ama vatandaş olarak bakış açımızı yansıtıyoruz.

Eğer devletin parasını yine devlet dediğimiz belediyeler kullanacaksa bunun bölgesel kalkınma ile pek ilgisi olamaz. Hayatımıza pozitif katkı sağlar fakat herkes görevini iyi yaparsa zaten sorun yok. İstanbul Büyük Şehir Belediyesi’nin kaynağa mı ihtiyacı var allasen!

İSTKA Yönetim Kurulu

Başka bir eleştirim şudur, İSTKA yönetim kuruluna baktım, TUSKON var MÜSİAD var ama TÜSİAD gibi çok güzide bir kurum yok. Ben ilk ikisi olmasın demiyorum TÜSİAD'ın olmamasını vatandaş olarak hoş bulmuyorum. Eğer TÜSİAD'a davet gitti de isteyerek ve bilerek bu daveti TÜSİAD geri çevirdiler ise bu da bir başka ayıptır ve TÜSİAD'ın ayıbıdır. Bir vatandaş olarak bu durumu ayıplı bir davranış olarak görüyorum ve adil bulmuyorum. Liyakat zaten bu ülkenin en büyük sorunu bunu nasıl aşacağız bilemiyorum. Bunu aşabilsek alıp başımızı gideceğiz ama durum bunu göstermiyor.

Bu iğnelemeden sonra yiğidi öldürüp hakkını verelim. İBB dört proje daha yapmış buyurun şöyle: Sağlık Turizmi Başkenti İstanbul Projesi, Erişilebilir Turizm-Engelsiz İstanbul Projesi, İş'te Engel Yok Özürlü Gençler İstihdam Projesi, Uluslararası Öğrenciler için, İstanbul Rehberlik ve Danışma Merkezi.


Amacımız bağcıyı dövmek değil, üzüm yemektir. Böyle biline böyle anlaşıla. TUSKON ile MÜSİAD ile TÜSİAD ile İSTKA ile bir alıp veremediğimiz yoktur. Her şey bu güzel Estambul için. 
TÜSİAD İstanbul Kalkınma Ajansı yönetiminde neden yok?

Fotograf Kaynak: İstka

Yorumlar

Kurumların kendilerinin yapması gereken, zaten görevi olan projelere İSTKA destek vermemeli. sözünün altını çiziyor ve ekliyorum: İSTKA bazı yandaşlara olanak yaratılması için yasal bir araç olarak kullanılmamalı...

maalesef tepeden aşağı doğru bu ülkede kamplaşma var... bu var oldukça da güçlü tarafın olduğu bir oluşumda diğeri veya diğerleri bir şekilde yer almaz duruma düşürülüyor.
Çok haklısın bu ülkede bu sorunun kalkması lazım eğer bu ülkenin barış içerisinde yaşamasını arzuluyorsak...
Blogger Bolat dedi ki…
Bölgesel kalkınma fikrini bu ülkede uygulayan hukümet liyakat konusunda hassas davranırsa çok daha güzel şeyler olur. İSTKA konusuna gelince, çalışmalarının çoğunu beğeniyorum, titiz çalıştıklarını düşünüyorum ama İSTKA sitesindeki Yönetim Kurulu toplantısı haberine bakınca TÜSİAD'ı göremedim. Her ne kadar TÜSİAD'a bayılmasam da onların burada olmamasını adil bulmadım vatandaş olarak.
Kamplaşma konusunda çok doğru, kendi içimizde siyasal partiler aracılığı ile de paralize oluyoruz. Bu memleket bizim gidecek başka yerimiz yok. En azından benim yok, dolayısıyla bu ülkede yaşayan herkesin adalet terazisinde aynı kefede olması lazım.
İlle de liyakat diyorum başka bir şey demiyorum.
RABİA SERTELİ dedi ki…
Liyakat kelimesini ben de çok severim. Aslında, özel veya resmi tüm kurumların önem vermesi gereken liyakat, devlet idaresinde daha da bir önem arzeder. Şirketlerin batması dünyanın sonu değildir ama devletlerin ilelebet yaşaması gerekir.
Bunca yıldır (sayısı bence malum :))İstanbul'luyuz bir Dalan'ın dönemini hatırlıyorum İstanbul için cesur projeler yapıldığını bir de şimdi Topbaş'ın bitmek bilmez, sayısız projelerini. Biz eskiler alışık değiliz bu kadar değişikliklere. Şaka gibi ama gerçekten bu hız insanları korkutuyor. Bahsettiğiniz kamplaşma sebebiyle de neyin doğru neyin gerçekten yanlış olduğunu bilemiyoruz.
Blogger Bolat dedi ki…
Devlet idaresinde, özel sektörde her yerde liyakat. İlle de liyakat. Adam kayırmacılık, şuculuk, buculuk eşittir hak yemektir. İşte hakkın yendiği memleketin abad olduğu görülmemiştir.
Çok proje demek çok çalışmak demek değildir. Bence şehrin alt yapısı hazırlansın ve şehir yaşanabilir hale getirilsin başka bir şey estemeyiz :)
Lulu's life dedi ki…
bilemiyorum ! nedense hic bilemiyorum.. fazlaca proje fazlaca goz boyama altinda da ciddi hesaplar kitaplar ic savaslar.. Off yahu ! ben cidden bilemiyorum...
Blogger Bolat dedi ki…
Hepimizin kafası karışık, dün ezilen bugün eziyor yarın iktidar olan da bugünküleri ezecek, hep birbirimizin sırtına biniyoruz. Bu memleket nasıl iflah olacak? Doğruya doğru, yanlış dediğimiz zaman, toptancı olmadığımız zaman. Milletten vergi alırken laik mi, kemalist mi, sosyalist mi, islamcı mı, milliyetçi mi, liberal mi, muhafazakar mı diye sormuyorsun ama kaynakları paylaşmaya gelince iş değişiyor. Toplumun üç maymunu oynamaması lazım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı