İstanbul'un tuhaf semt ve mahalle isimleri.

Penti Çorapları Taksim İstanbul

İstanbulun tuhaf Semt İsimleri

Armutlu. Çıksalın. Topağacı. Başıbüyük. Selamsız. Merhaba. Dudullu. Horhor. Kulaksız. Tembel Hacı Mehmet. Selamsız Ali Efendi. Tozkoparan. Cennet. Çavuşbaşı. Çekmeköy. Kayışdağı. Radar. Altıntepsi. Altınşehir. Fildamı. Dragos. Küçükbakkalköy. Hadımköy. Pasaport. 

Çemenzar. Çatladıkapı. Kumkapı. Ahırkapı. Şenesevler. Şaşkınbakkal. Tophane. Yıldızbakkal.İmrahor. Çiftehavuzlar. Dargelirliler. Garipçe. Çırçır. Biçimsizmerdiven. Burkulan. Pürtelaş. Kestane çıkmazı. Vaniköy. Ayvansaray. Akaretler. Ayazağa. Ayrılık Çeşmesi. Bağlarbaşı. Bebek. Kanlıca. Kuyubaşı. Fikirtepe. Sahrayıcedid. Moda. Kulaksız. Tomtom. Sütlüce. Fulya. Boğazkesen. Beyoğlu. Talimhane. Tarlabaşı.


Vişnezade.  Gayrettepe. Balmumcu. Ortabayır. Bomonti. Nispetiye. Hacımimi.  Emekyemez. Cibali.Hobyar. Mesihpaşa.  Cankurtaran.  Saraçisnak. Beştelsiz. Kazlıçeşme. Yenidoğan. Çırpıcı. Maltepe. Sakızağacı. Zuhuratbaba.  Şenlikköy. Kanarya. Siyavuşpaşa. Karadolap. Şamlar. İkitelli. 
Çakıl. Sineklikavşağı.  Celaliye. Kumburgaz.  Dizdariye. Londra Asfaltı. Yakuplu. Ambarlı. Gümüşpala. Örnek. Tahtakale. Gülbahar. Poligon. Ferahevler. Kireçburnu. Kocataş.  Maden. Kilyos. Tokatköy. Akbaba. Zerzevatçı. Görele. Dereseki. Kalkandere. Riva. Polonezköy. Paşamandıra. Paşabahçe. Huzur. Parseller. Şerifali. Şifa. Tatlısu. Feyzullah. Yukarı

Sapanbağları. Batı. Doğu.  Karabayır. Kaynarca.  Çamçeşme. İçmeler. Yayla. Kamil Abduş. İstasyon. Cami. Orta. Tuzla. Orhanlı.  Emirli. Ömerli. 

Battalgazi. Teferrüçtepe. Safa. Yenidoğan. Merve. Taşdelen. Alemdağ. Reşadiye. Hüseyinli. İshaklı. Kılıçlı. Karakiraz. Alibahadır. Poyraz. Soğuksu. Çiğdem. Çubuklu. Kavacık. Kandilli. Küplüce. İcadiye.  Selamiali. Zeynepkamil. Avrat pazarı, Atpazarı. 

Anarşa(Gürpınar). Acıbadem. Göztepe. Caddebostan.  Ünalan.  İdealtepe. Girne. Altayçeşme. Gülensu. Gülsuyu. Güllübağlar. İçmeler. Postane. Kurtköy. Sülüntepe. Şeyhli. Yayalar. 

Velibaba. Yakacık. Kozyatağı. Koşuyolu. Bozhane. Göllü. Sofular. Kumbaba. Çavuş. Balibey. Kabakoz. Yazımanayır. Sortullu. Gökmaşlı. Sariyer. Kızılcaköy. Kelle İbrahim. Salacak. Topselvi. Çarkıfelek. Peşkes. İşgüzar. Andrika. Temel Reis.

Bu listeye siz ne eklerdiniz? 

Yorumlar

Müge'nin Listesi dedi ki…
favorim horhor, çıksalın, kulaksız, nato, libadiye
Esra Atesakin dedi ki…
Fıstıkağacı, Rüzgarlıbahçe kaldı geriye zaten:) Fildamı ve Tomtom'u ilk defa duyuyorum. Ne komik ya:)))
Başak dedi ki…
Gerçekten Bolat çok tuhaf ve komik isimler varmış :) Emeğine sağlık...
canan beycan dedi ki…
HİÇ DUYMADIĞIM OKADAR ÇOK MAHALLE İSMİ VARMIŞ. BİLİP TE EKLEMEK İSTERDİM. Ama bunları bile şaşkınlıkla okudum. Teşekkürler Bolat Bey herzaman ki gibi yine beni şaşırttınız Teşekkürler. Şimdiden İyi Bayramlar ve tatiller...
VuslaT dedi ki…
Çok hoş isimler varmış da. Çoğu semti görmedik bile:))
iyi bayramlar Bolat..
AslıASLI dedi ki…
Başım döndü Bolat ne kadar ilginç isimleri var :)
Depresif Ayu dedi ki…
Çok ilginç isimler var gerçekten. Bir dahaki yazıda semtlere bu isimlerin verilme nedenlerini yazarsın artık. Hepsini ama :))))))
çiço dedi ki…
ben iyi bayramlar ekliyorum :))
yildiz dedi ki…
DARGELiRLiLER semtinde gercekten de kimler oturuyor diye merak ettim simdi;kamufle amacli olabilir mi acaba:)))
Ramazan Bayramini sevdiklerinle beraber huzur icerisinde Istanbulu
"Beles" gezerekten gecirmenizi diliyorum Sevgili BOLAT......
Blogger Bolat dedi ki…
Nato ve Libadiyeyi ekliyorum posta :)
Blogger Bolat dedi ki…
Ekliyorum ikisini de :) teşekkürler.
Blogger Bolat dedi ki…
Rica ederim :)
Blogger Bolat dedi ki…
İyi bayramlar sizi de, teşekkürler :)
Blogger Bolat dedi ki…
İyi bayramlar efem :)
Blogger Bolat dedi ki…
Yorumlarla da daha ilginçleri çıkar, haritaya bakmak 3 saatimi aldı :)
Blogger Bolat dedi ki…
Kısmetse artık onu da yaparım, asıl düşüncem bu semtleri detaylarıyla yazmaktı :)
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkürler, harikasınız :) size de iyi bayramlar.
Ozlemaki dedi ki…
Halki, Prinkipos? =)
iyi bayramlar canım arkadaşım, evdekilere ağır selam.
Melange dedi ki…
Hayatimin büyük kisminin gectigi Cihangir'deki sokagimizin ismi, "Sormagir" di :)) sonradan degistirip Baskurt yaptilar... ama Cihangirin eskileri orayi hep Sormagir olarak bilir, benim icin de öyledir..
Melange dedi ki…
bu arada mutlu bayramlar Alp :)
Unknown dedi ki…
bana hiç bırakmamışsın ekleyecek bişi:( yeldeğirmeni semti var ama değirmene rastlamadım:p bunu da ekleyelim listeye :) bir de acıbadem de badem ağacı mı çokmuş acaba :p aynalıkavak var bir de.
Mert dedi ki…
Güzel bir seçki olmuş... :) Kafa'ya da -yorumlarınızla- bekliyorum. :)
siyah kuğu dedi ki…
Hayırlı bayramlar, sizinle alakalı bir mim cevaplarsanız memnun olururz:)))
sevda s. dedi ki…
Bazılarından her geçişimde aynı şeyi düşünürüm, isimleri çok tuhaf ama acaba nerden geliyor o isim? Güzel tespit.
Zeynep dedi ki…
Bin bir çeşit isim :)
Bir gün bende oturup kendi şehrimin mahalle isimlerini toplamıştım, bizden de epeyce ilginç şeyler çıkmıştı ortaya :)
Birde bu isimlerin yanında, "neden bu ismi almış" olayı var kiii herhalde yetişmeye ömür yetmez :)
Bu tuhaf isimlerin bir araya toplanması güzel olmuş:)
Asortik Krep dedi ki…
Bereç,Tozkoparan,CamlıKahve,Büyükçekmece,Anarşa(Gürpınar),Haramidere, Pertevniyal, Cevizlibağ,Merter-eski bir askere ödül olarak verilen çiftlik- Şehremini,Sazlıbosna,DeliYunusÇifliği-Terkos civarı-,Devebağırtan-daha önce yazmıştım senin bloğa.
Ayrıca Koşuyolu iki kere yazılmış :)
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkürler :) Ben de senin geçmiş bayramını kutlarım.
Blogger Bolat dedi ki…
Ah Cihagir güzel Cihangir, eski günleri nasıldı bilemem ama kafelerine bayılıyorum :)
Blogger Bolat dedi ki…
Geçmiş bayramını kutluyorum ben de :)
Blogger Bolat dedi ki…
Aynalıkavak'ı kontrol edip yoksa ekleyeceğim :)
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkürler, uğrayacağım :)
Blogger Bolat dedi ki…
Mim'e sıra geldi sanırım :) bakıyorum derhal.
Blogger Bolat dedi ki…
Zaman zaman yazacağız :)
Blogger Bolat dedi ki…
Listeyi görmüşsünüzdür ama yazılır mı? Yazılır zeynep.
Blogger Bolat dedi ki…
Anarşa'yı bilmiyordum onu ekleyeyim, çift olanları siliyorum.
Asortik Krep dedi ki…
Anarşa, Cem Yılmaz'ın Gora'sında geçer :))
https://eksisozluk.com/anarsa--1370579
Asortik Krep dedi ki…
Ayrıca Yılmaz filmdeki Ceku, Amir Toça, Enverina ve Mulu gibi bazı adlarla çeşitli akrabalarına atıfta bulunmaktadır. Ceku, Yılmaz'ın anneannesinin adı olan Hatice'nin yöredeki kısa söyleniş şeklidir. Mulu ve Enverina, Yılmaz'ın annesinin halası ve amcasının; Toça ise annesinin komşularından birinin lakâbıdır.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı