Uyuyan Çınar Nerede?

Ahtapot Çınar Bahçeköy Sarıyer

Ahtapot Çınar

Biz metropol insanları doğanın en fazla tahrip edildiği veya zorlandığı yerleşim yerlerinde yaşıyoruz. Bulunduğumuz alanlarda yaşayan ağaçlar kırsal alanlardaki ağaçlara nazaran çok daha güç ekolojik şartlarda yetişmek zorundadırlar. Çoğu zaman yeşillik, estetik, ferahlık olsun diye dikilen bu ağaçlar bizim için tabiattan kopmama anlamı da taşır.Uyuyan Çınar  Bahçeköy Sarıyerde

Mutlaka oturduğumuz semtlerde ağaçlar var ama İstanbul’da öyle ağaçlar var ki anıt niteliğindedir. İşte bunlardan biri “Uyuyan Çınar” dediğimiz ahtapotu andıran kolları nedeniyle de “Ahtapot Çınar”  denilen muhteşem ağaçtır. Peki, bu Uyuyan Çınar nerededir? Sarıyer’in Bahçeköy beldesi yakınlarındaki İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi arazisinde bulunmaktadır. Yolunuz Bahçeköy’e düşerse mutlaka görün derim.  Çünkü Uyuyan Çınar Estambul’un değil Türkiye’nin en görkemli anıt ağaçlarından biridir. Bu büyük çınar 32 metre yüksekliğinde ve 3.62 cm genişliğinde ve 500 yaşın üzerinde bir tabiat harikasıdır.

Valide Sultan Caddesi

Ayrıca Bahçeköy’e giderseniz Valide Sultan Caddesi üzerinde yer alan sağlı sollu çınar ağaçlandırmasını göreceksiniz. Bunların birçoğu maalesef doğayı pek seven yerel yönetimler tarafından kurutulmuştur. Çınarların kökleri aslaft ve betona dayanamamış üstüne bir de doğalgaz ve su boruları döşenince o canım çınarlar can çekişir olmuştur.

1850’li yıllarda yapılan ağaçlandırma çalışmaları mevta olmak üzeredir. Tüm bunlar üçüncü derece sit alanı olduğu halde yapılmıştır. Varın Istanboel'da neler oluyor gerisini siz düşünün.

Sariyer Bahçeköy'ün suları

Not: Diyelim ki çınarları göremediniz, Bahçeköy'ün buz gibi suyundan içmeden dönmeyin derim.

Fotograf Kaynak: Marmara Üniversitesi 

Yorumlar

Birdahaki Istanbul seyahatinde gidilmek uzere not alinmistir, tesekkurler:)
Nilgün Komar dedi ki…
listeye alıyorum... saol..
Uyuşuk Hayalperest dedi ki…
O güzel bir manzara.. Bak bak bak... dur.
Bizim burada da bu kadar eski ve büyük olmasa da eski denecek tarzda ağaçlar var. İnsan görünce değişik hislere kapılıyor.
RABİA SERTELİ dedi ki…
Fidanlık diye bildiğim yer herhalde. Çocukluğumda gittiğim bir yerdir ama ağacı hatırlayamadım. Yakınlarında Kefeliköy suyunu da hatırlıyorum. İnsanların hoyratça muamele gördüğü bir yerde ağzı var dili yok ağaçlar nasıl kurtulsun...
Adsız dedi ki…
Oysa biz hala Çınarları yerle bir etme derdindeyiz..Ağaç nefes halbuki farkında bile değiller.
Klio'nun Şarkısı dedi ki…
Şu Bahçeköy'e hala gidemedik. Yaz bitmeden ayarlamak lazım.
VuslaT dedi ki…
Ben ağlayan çınarı yazmıştım bir yıl önce sen uyuyan çınarı sevgili Bolat. Çınar ağacını çok severim. Bunu da görmek isterim..Sevgiler.
AslıASLI dedi ki…
Yeşilin hızla ve sistemli bir şekilde yok edildiği günümüzde böyle yaşayan ağaçları görmek mücize gibi Bolat. Sadece bu ağacı görmek için bile gidilir Bahçeköy'e.
Unknown dedi ki…
keşke doğayı paradan daha çok sevsek...
harika bi yer
sevgiler
ilhan dedi ki…
İtiraf etmek zorundayım yazınızı okuyunca gerçekten utandım. O çınar ağaçlarının önünden her gün geçiyorum neredeyse farkında bile değilim. Bu hafta uyuyan çınarı da görmeye gideceğim, Bahçeköy'ün suyundan da içeceğim. Çok teşekkürler.
Okul dedi ki…
Merhabalar, Bloğunuzu çok beğendim, izlemeye aldım, bana da beklerim:http://birdevamfilmigibi.blogspot.com/ güzel paylaşımlarda görüşmek dileğiyle ...
Antalyada caddelerde ortada sırf bu tarih kokan ağaçlar duruyor.
Bende severek başka arabalar oradan geçmezken geçer o ağaçlara sevgiyle bakarım:)))
Blogger Bolat dedi ki…
Rica ederin, ne demek :)
Blogger Bolat dedi ki…
Rica ederim :)
Blogger Bolat dedi ki…
Yazmak lazım onları efem :)
Blogger Bolat dedi ki…
Kültürel miras ve coğrafi miras konusunda çok hovardayız.
Blogger Bolat dedi ki…
Kes kes bitmiyor efem :)) bir de yaş kesen baş keser derler. Yalan dolan :))
Blogger Bolat dedi ki…
Efem derhal listeye alınız her yer yemyeşil ve her yer buz gibi sularla kaplıdır. Bir de benim yerime sorun bakalım bizim bahçeköylü Deli Hasan yaşıyor mu? Zamanında konteynera bırakmıştık yalınayak yürümesin diye. Hey gidi günler.
Blogger Bolat dedi ki…
Görün efem 5-10 yıl sonra gider o güzelim yaşlı anıt Çınar :)
Blogger Bolat dedi ki…
Aslı, çok güzel bir yerdir Bahçeköy, çınarları ve suları için bile gidilir :)
Blogger Bolat dedi ki…
Keşke ama nerde?
Blogger Bolat dedi ki…
Bol bol için efem zamanında haftada 2 kez giderdim Bahçeköye insanın ruhu yolda bile dinlenir :)
Blogger Bolat dedi ki…
Ne güzel, şanlısınız siz de :)
Unknown dedi ki…
Merhaba, Tempo Dergisi için mail adresinize ulaşmamız gerekiyor.

Sevgiler.
Unknown dedi ki…
Merhaba,

Tempo Dergisi olarak Eylül sayımızda İstanbul'la ilgili Facebook grupları ve bloglardan söz etmek edeceğiz.

Mail adresinizi alabilir miyiz? Sevgiler.
Mutlu Eller dedi ki…
Çevre politikasına hiç girmiyorum.
Bir sonraki Bursa ziyaretinde (haber verme zahmetine girersen) Uludağ yolundaki Çınar`a gidelim. Altında kahve içelim:)
Bu arada epeydir uğramadım bloguna. Çok birikmiş okuyacaklarım, kolay gelsin bana Bolat:))
ihlamurcum dedi ki…
İstanbula bu sene tarihi bir gezi istiyorum, bunu da görmem gerekiyor. Müthiş bir bilgi,teşekkürler.
Blogger Bolat dedi ki…
Tamam Semi, yalancı çobana döndük Uludağ yüzünden biliyorum :)) İlk Bursa ziyaretimde sana haber veriyorum :) teşekkürler.
Blogger Bolat dedi ki…
Kesinlikle efem, tavsiye olunur :)
Blogger Bolat dedi ki…
Merhaba, teşekkür ederim :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı