Amasya, Merzifon ve Kürkçü dükkanı İstanbul

Yeşilırmak Manzara
İstanbul’dan kısa bir süreliğine ayrıldığımızı yazmıştım. Nihayet döndük hepi dopu 4-5 gün. Çok çabuk geçti. İstanbul hızla betonlaşıyor derken Anadoluyu es geçmişiz, millet daire delisi olmuş Merzifon, Gümüşhacıköy, Suluova betonlaşmış, Hamamözü kendi halinde bir ilçe. TOKİ İstanbulda gördüğünüz o binaları minicik ilçelere de dikmiş. Aferin, bravo, Allah nazarlardan saklasın.

Amasya Mumyaları

Amasya aynı Amasya, yine Şirin kadar şirin yine Ferhat kadar aşk şehri. Şunu öğrendim Amasya turizmi öğrenmiş darısı diğer illerimizin başına. Amasya müzesini mutlaka not alın görülmesi gereken en önemli müzelerden biri. Mumya görmek için Mısır’a gitmeye gerek yok Amasya mumyaları insanı hayretler içinde bırakmaya yeter!

Amasya'nın Meşhurları
Misket elması gümüşhacıköy

Doğduğum toprakları görmenin huzuru içindeyim. Gerçekten her şeyi çok farklı, elmanın en az 5 türünü armudun en az yedi sekiz çeşidini tattık. Avluda ızgara yaptık, hamamda kaplıca keyfi yaptık. II. Beyazıt külliyesinde dinlendik. Strabonla aynı havayı soluduk. Ali Kaya'nın şehrin ortasından dağın eteklerine çıktığını öğrendik.

Dalından fasulye, domates topladık. Amasya’nın meşhur alması yine kokulu yine çok sulu yine şahane. Dalından koparıp yedik. Osmancık üzümleriyle hasret giderdik. Anneyi akrabaları memnun ettik. Büyüklerimizle helalleştik.

Ciloşoğlu Köftecisi

Keşkeği es geçmemiz mümkün değildi. Teoman kazların peşinden koştu. Ciloşoğlu'nun köftesini yedik olmaz böyle bir şey tadı gram değişmemiş arkadaş! Nasıl becerdiler hayret. Yemek yemiş olmama rağmen ortaokul aşkım köfteden yedim, mest oldum. Çok niyet etmiş olmamıza rağmen Merzifon pidesini yiyemedik, sebebi hep hareket halinde olmamızdı.  Merzifonun eşeklerini göremedik.

Merzifon Sanayisi gelişiyor

Sunko gazozlarını sorduk kapanmış üzüldüm. Büyük markaydı yaşamalıydı ama olmamış. Sevindiğimiz şeyler de oldu APS Tekstil çok güzel fabrika kurmuş, ihracatı müthiş. 

Merzifon Türkiye'nin Ankastre üssü

Öğrendik ki Merzifon Türkiye'nin ankastre üssüymüş, sevindik. Tebrikler Silverline.

Sabah sabah keşkek yenilir mi?

Merzifonluysanız yenilir, bizde yedik.


Babacığımın mezarını mezarlıkta gece saat 11:30 da ziyaret ettim. Tahmin edemeyeceğiniz acıları yeniden yaşadım ama hayat devam ediyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı