Lüfer'e kıymayın!

fikir sahibi damaklar hareketi FSD
Balık sezonu açıldı, hassas olduğumuz bir konuya daha dikkatinizi çekiyorum. Malumunuzdur lüfer’in 20 cm olan avlanma boyutu 2000 yılından itibaren giderek düşürülmüş, ne akla hizmetse lüfer avlama boyu 14 cm’e kadar indirilmişti.

Fikir Sahibi Damaklar 

Fikir Sahibi Damaklar (FSD) hareketinin ve Defne Koryürek’in gayretli çalışmaları, Greenpace’in olaya müdahil olmasıyla birlikte kampanyalar etkili olmuş ve 2011 yılında lüferin avlanma boyutu tekrar 20 cm tekrar yükseltilmişti.

Şimdi devletin koyduğu kurallara uymayanların sıkı denetlenmesi gerekiyor. Biz vatandaşlar olarak bunu devletten talep edeceğiz. Talep etmekle yetinmeyip çinekop, sarıkanat, almayacağız. 20cm’den aşağı lüfer satanı Alo 174’e ihbar edeceğiz. Çingene palamudu denilen yavru palamudu da satın almayacağız.

Lüfer Koruma Timi

Mesela ben yılın ilk ihbarını yaptım, sizleri de Lüfer Koruma Timi olmaya davet ediyorum. Devletin yetişemediği yerde biz ona yardımcı olacağız.

Sevgili Defne Koryürek aracılığı ile change.org tan imza kampanyası daveti aldık, derler ki:

"Biz İstanbullular her gün tezgahtarlar, satıcılar ve balıkçılarla mücadele ediyor, 174 aracılığı ile Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı yetkililerini göreve çağırıyoruz."

İşte imza kampanyası ve linki

Fotoğraf Kaynak: change.org

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi