İstanbul'un bilinmeyen adaları

prince's island turkey

İstanbul Coğrafyası


Etrafımıza dikkatli bakmadığımızı fark ettim. Hatta İstanbul’da yaşayıp da adaları bilmeyenimiz çok. Bu yüzden İstanbul’un coğrafi mirası olan adaların isimlerini sıralamak istedim. Biz de adalıyız nasıl olsa.

Adalar dendiğinde  Anadolu yakasında Bostancıdan Kartala sahile paralel uzanan iki sıra şeklindeki Prens Adaları akla gelir. Böyle olması da anlamsız da değil. Estambul'un  en bilinen adalarıdır. Lakin bazı adalar vardır ki Boğazın ortasındadır, Tuzla'dadır, Şile'dedir, Pendik'tedir, Üsküdar'dadır, Beşiktaş'tadır.

Bostancı sahilinden iki sıra uzanan adaların birinci sırasında: Kınalıada, Burgazada, Kaşıkadası, Heybeliada, Büyükada, Tavşanadası/Sedefadası yer alır alır. İkinci sırada ise: Sivriada, Yassıada yer alır ki bu adalara da "Hayırsız Adalar" denir.


İlçelere göre adalarımız


Tuzla Adaları: Ekrembey Adası, Fener Adası, İncir Adası / Rahmi Koç Adası, Şemsiye Adası, Sakızadası, Sakız Adası'ndaki sakız ağaçları ile ilgili bir post da hazırlamak istiyorum ne zamandır. Tuzla'da Kamil Abduş Gölü var hemen denize yakın yani lagündür, denize bağlantısı vardır. Bu gölün içinde bir adacık var ama ben ismini bilmiyorum. 

Üsküdar Adası: Kızkulesi

İstanbul Boğazındaki Adalar: Galatasaray Adası yani Suada, yani Buzada yani kısaca Kuruçeşme Adası desek aynı kapıya çıkar hepsi tek ada çünkü.

Kadıköy: Fenerbahçe Adası

Pendik: Pavli Adası

Şile Adaları: Riva Adası, Soğan Adası

Eyüp Adaları:Bizans döneminde Kosmidion denilen şimdiki adıyla Bahariye Adaları yani Haliç'teki adalar.

Yok olan adalarımız


Büyük Vordonos Adası,  Küçük Vordonos Adası, Bostancı Çöken Ada

Fotoğraf Kaynak: oneboxoftukishdelights

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi