Aselsan'ın Zoka'sı İnovasyon

Türkiye İnovasyon Haftası


İki gündür Türkiye İnovasyon Haftası'ndaydım. Etkinliği bu yıl çok  beğendim. Daha elle tutulur ürünler ve daha çok proje gördüm. 

Lütfü Kırdar’daki etkinlikte en çok Aselsan’ın Zoka adlı ürününü beğendim. Kısaca zoka şöyle bir savaş ürünü. Diyelim ki savaş gemimize bir torpido fırlatıldı, radar bunu tespit ediyor ve geminin güvertesindeki bir platformdan “zoka” adlı yanıltıcı hedef fırlatılıyor. Bu hedef yaydığı sinyallerle torpidoyu yanıltıp gemiden uzaklaştırıyor. Zoka bunu nasıl yapıyor diyenler şu videoyu izleyebilir. Aselsan Zargana, Aselsan Hızır'da başka savaş ürünleri. Allah sınıyor mudur nedir? Böyle savaş ürünlerini bloğumda yazacağım aklıma gelmezdi, balık olunca işler değişti.

Zoka Kelimesinin Kökeni Etimolojisi


Zoka kelimesi dilimize Yunancadan girmiştir. Balık tutmak için küçük balık şeklinde oltanın ucuna iliştirilen kurşunun adıdır. Zoka aldatmak demektir, zoka hile demektir. Sakın ola zokayı yutmayın!


Türkiye İnovasyon Haftasında Beğendiklerim



Cüneyt Özdemir'in spikerliğini, Piri Reis animasyonunu, Egemen Bağış'ın Atatürk vurgusunu, Boğaziçi Caz Korosu'nu, THY’nin THY "Invest on Board” Lansman projesini, Arçelik ve Brisa sunumunu, intel sunumunu yapan antropolog Dr. Genevieve Bell, Saffron Kurucu Başkanı, Marka ve Kurumsal Kimlik Danışmanı Wally Olins’in dobra sunumunu,  How adlı sunumu yapan Dov Seidman’ı ve kitabını. İnovasyonda tasarımı öne çıkaran İnovasyonu Tasarlamak adlı sunumuyla Dick Powell’ı, Eğitim, Sağlık ve Kentin Sosyal Yaşamında Teknolojik İnovasyon konusunu anlatan Aneesh Chopra… Şahaneydi. Emeği geçen herkese teşekkür ederim. 

Teşekkürler Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM)


Türkiye İhracatçılar Meclisine yani TİM’e teşekkür ediyorum harika bir iş çıkardılar. Ülkemizde inovasyon-yenilikçilik ekosisteminin, inovasyon iklimin gelişmesine çok büyük katkı sağladılar.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi