Soğuk havalarda İstanbul

İstanbul'a kar yağınca


İstanbul’a kar erken geldi. Havalar soğudu. Akşam balıkçıya uğradım. Bizim evde balık benden soruluyor. Çocukluğumdan bu yana balık yemediğimiz hafta yoktur. Adeta bir töre olmuştur bizim için balık. Balığı ben yaparım. Fena da değildir balık ve balık yemekleri bilgim.

Kar yağdığına göre hamsi yeme mevsimimiz gelmiştir. Bir kilo hamsiyi alıp hamsi buğulama yaptım. Yanında salata. Bu arada dolapta salata malzemelerini çıkarırken kenarda bir turp gördüm. 

Dolapta öylece duruyordu ve sonra çok uzun zamandır turp yemediğim aklıma geldi. Aldım orada tek başına kalmasın diye. Dildim salatanın  üzerine süs diye dizdim. Sonra birden aklıma geldi. Sağlıklı olmak anlamında  kullanılan "turp gibi" diye bir deyimimiz var. Ee, atalar boşuna söylemez vardır bir hikayesi. Bir bakayım dedim.


Turp gibi terimi


Sağlıklı birisi için “turp gibi” denir ya da nasılsın diyene iyi olduğunu ifade etmek için “turp gibiyim” denir. Biraz araştırayım dedim neden böyle deniliyor. Öğrendim ki turp dediğimiz sebze aslında son derece sağlıklı bir bitki. Hazır kış da gelmişken mevsiminde bol bol tüketmek lazım.

Turp gibiyim


Turp, turp gibi olmamız için, c vitamini, kalsiyum, potasyum ve demir kaynağı turp, cildi güzelleştirip, bağışıklık sistemini güçlendiriyormuş bilginize. İstanbul’dan herkese sağlıklı günler diler, herkesin turp gibi olmasını temenni ediyorum. Bilmem çok mu şey istiyorum.


Fotoğraf Kaynak: Lattesandleggings

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi