Zamane Hoca Nasrettin'i Kürşat Zaman

kürşat zaman şehirleşme
Kürşat Zaman / istanbul istanbul olalı

Karikatürist Kürşat Zaman


Geç bir post olduğunun farkındayım. Blog Star yönetiminden özür diliyorum. Biliyorum, verdiğiniz ödüllere geç cevap yazısı oldu. Ödül aldım demek beni utandırıyor. Bu ödüller için Dayatmalarda kaybolmamışlara ve BBM'ye ve blog dünyasının gelişmesini sağlayan herkese teşekkür ediyorum.

Blogger Dünyası ve Blog Star Ödülleri


Ödüller arasından Deniz Moralıgil'in Gölge Falı, Erdi Karadeniz'in Pesimisyon'u, Polat Onat'ın kitabı ile  Nelson Mandela’nın imzalı kitabını ve Kürşat Zaman’ın fotoğrafta görmüş olduğunuz karikatürünü rica etmiştim. Mandela'nın kitabını alamadık. Bu dünyadan uçtu gitti. Fakat diğer kitapları ve Kürşat Zaman’ın bayıldığımız bu eserini aldık. Kendilerine ne kadar teşekkür etsem azdır.

Kürşat Zaman 1974 Antalya’da doğmuş Marmara Üniversitesi’nde iç mimarlık okumuş. Aldığı ödüller buradan köye yol olur. Say say bitmez. Resim ve heykel sanatı ile de ilgileniyor ben kendisine Aydın Doğan Vakfı Karikatür ödüllerinden aşinayım ama şimdi evimde Sıtkı Olçar eserlerinin yanında  Kürşat Zaman'ın bu değerli eseri duruyor.

Gördüğüm kadarıyla iç mimarlık okuması ona karikatürde farklı bir hava katmış. Şehirleşme ile ilgili sorunlara ve doğaya karşı çok hassas. Eserleri hayatımızın görmek istemediğimizin karalık yanlarına ışık tutuyor. Çizdiği karikatürleri beğensek de işlediği konular dünya gerçekleri bizi hüzünlendiriyor.

Kürşat Zaman, günümüz dünyasının Hoca Nasrettin’i


Kürşat Zaman, nezaketin için teşekkür ederim. Eserini oğlum Teoman'a miras bırakıyorum. 
Umarım güzel İstanbul'umuz oğlumun yaşadığı benim yaşlarımda böyle çirkin şehirleşmenin içinde olmaz.

Teşekkürler.

Kürşat Zaman'ın Bloğu: www.kursatzaman.com

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi