Bir Tatlı Huzur Almaya Geldim

İstanbul'u Sevmezse Gönül

Geçen gün bir toplantı için Fenerbahçe’ye gittim. Aslında buranın eski adının Kalamış olduğunu biliyorsunuzdur. Kadıköy’de şimdi Fenerbahçe olarak bildiğimiz Kalamış semti Rumca Kalamissia kökünden gelir yani kamışlık, sazlık demektir. Peki buraya neden Fenerbahçe denmiş. Çünkü Kalamış’a 16. yüzyılda bir deniz feneri yapılmış ve buranın adı artık Fener ve bahçe adlarının birleşimi olan Fenerbahçe olmuştur. Ah bu etimoloji merakıma!

Kalamış'ın Geçmişi

Son yapılan kazılarda bolca mezara rastlanması burası bir nekropol mu acaba dedirtmiyor da değil yani. İstanbul’un en yaşanılası semtlerinden biridir, tabii ki bana göre. Marinaya in, sahilde yürü, istersen koş. Bir dadlı huzuru yaşamak için Kalamış’ta vakit geçirmek gerek. Gidince ooohh hayat bana güzel diyeceksiniz.


Kalamış ve Münir Nurettin Selçuk

Yoğun onca iş arasında hızlıca yazdığım bu postu bitirirken, Kalamış deyipte Münir Nurettin Selçuk’u anmak olmazdı ama onu da videoya sakladım. İşte burnumuzun direğini sızlatan ve "istanbul'u sevmezse gönül” diye başlayan şarkı ve öyküsü.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi