Yerim Seni Dülger

Balık  tezgahında dülger balığı


Akşam balıkçıya uğradım. İki gün uğramasam başım ağrır. Almasam da ne var ne yok diye bakarım. Ağzımın tadına göre balık bulursam kaçırmam. Yine böyle bir günün akşamı balık tezgâhının önündeyim. Bir kadın geldi balık bakıyor. O pahalı, şu küçük bu büyük derken. Yine en iyisi Çupra deyişinden balıkla pek arasının olmadığını düşündüm sordum!

Dülger balığı nasıl yenir?


Nasıl bir balık bakıyorsunuz? "Nasıl derken!" Kırmızı etli, beyaz etli, dip balığı, deniz balığı, çiftlik balığı. Ayrıca fırın için mi, ızgara için mi kavurma için mi? "Yo dedi bebek için" dedi. Ahanda beni onikiden vurdu. Tezgah pahalı ama ona dülger’i tavsiye ettim. Dedi ki "çok çirkin." Dedim ki çirkinliğini örtecek bir lezzet vermiş Allah ona! Hem kemikli balıktır löp ettir! Kılçık mılçık uğraşmazsın. Ben 1 adet dülger aldım. O da aldı. Dülger kavurma tarifini verdim. İnşallah beğenmiştir. Benekli balık diye diye gitti. Ah bir de o beneklerin hikayesini bilse! Umarım bebek keyifle yemiştir.

Dülger balığı, Peygamber Balığı, Benekli Balık ve Zeus faber Hikayesi


Dülger balığı, halk arasında peygamber balığı, latince ismi ile Zeus Faber, tadıyla adıyla bile mübarek bir balıktır. Nasıl yani diyenler böyle buyursun. Dülger balığı beyaz etli balıktır. Kemiklidir, eti kalkan kadar lezzetlidir. Mart ayına kadar yersiniz sonra Eylül’e kadar beklersiniz. Zaten tezgahlarda pek sık bulunmayan bir balıktır.

Tipine bakmayın eğer dülger balığını kesenize uygun bulursanız direkt alın. Pişmanım diyen olursa balık borcum olsun. İyi diyorsunda Bolat bari bir de tarif verseydin. Onu da yapalım şöyle ki. 

Dülger Kavurma, 


Dülger’i balıkçıya soydurun yoksa sizi evde çok uğraştırır. Sonra o balıkları parmak şeklinde uzun uzun dildirin. Sos olarak jülyen soğan, sarımsak, biberi hafifçe vogda biraz soya sosu katarak kızartın. Efem, başka bir tavada yağı kızdırın ve unladığınız dülger dilimlerini kızgın yağda kızartın sonra alın onları vogda  hazırladığınız soğanlı, biberli, sarımsaklı ve mantarlı garnitürlerle 5 dakika hepbirlikte döndürün. Ateşten aldığınız malzemeye biraz pul biber biraz kekik. Afiyetle yiyin. Eğer bebek balık yiyecekse pul biber ve kekik atmayın derim. Zira Teoman yemiyor. Belli ki çocuklar kırmızı pul biber sevmiyorlar!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi