Eski Eşyaları Eskiciye Vermeden Önce

600 Yıllık Geçmişten Elimizde Ne Var

Değerli Dostlar, evinizdekilerin, elinizdekilerin değerini kıymetini biliyor musunuz? Bir çok kez evimizden, elimizden çıkardığımız eşyaların maddi değerini bilmeden hor kullanıyor kullanıyor, yıpratıyor, çöp olmasını sağlıyoruz ya da onu eskicilere veriyoruz. Eşyaların manevi değeri yanında maddi değerleri de var. 

Sıtkı Olçar Eserleri Ekspertiz Raporu


Tesadüfen karşılaştığım bir olayı anlatayım. Seramik ve çiniye karşı özel ilgim var. Bu alanda çalışan insanları takip ederim. Bunlardan biri de ünlü çini ustamız Sıtkı Olçar'dı. Nur içinde Yatsın. Kendisi ile tanışmış olmama rağmen bir eserine sahip olmak için üşengeç davranmıştım. Bugün alayım yarın alayım derken Sıtkı Usta vefat etti. Ve birden eserleri tavan yaptı.

İnternetten Ekspertiz Raporu Almak



Sonunda bir gün internette Sıtkı Olçar'a ait bir eşya var mı diye baktım. Aaa, 2 adet seramik hem de tanesi 500 tl gibi makul bir rakam. Ama kafamda soru işaretleri vardı. Bu eserler Sıtkı Ustanın orijinal eserleri olabilir, hangi dönem eserleriydi, üzerindeki figürler ne anlama geliyordu? Acaba Kızı Nida Olçar mı yapmıştı derken karşıma internetten ekspertiz yapan bir firma çıktı. Adı "bu kaç para eder" hemen "gittigidiyor"daki eserlerin fotoğraflarını "bu kaç para eder"e gönderdim ve ekspertiz raporumu aldım hem de çok ekonomik bir fiyata. 

Sonrada bu ekspertiz raporuna güvenerek 2 eseri aldım. Bu arada bu eserleri satının da müzayede yapan Melek Midilli olduğunu öğrendim, o da eserleri bana agönderirken çok itinalı davrandı. Kısaca çok memnun kaldım. İşte bu nedenle Muazzez Hanım'dan rica edip 34volt.com için bir yazı yazmasını rica ettim o da kabul etti. Güzel bir yazı dizisi ortaya çıktı. Tavsiye ederim.

Eşyalarınızı eskiciye vermeden önce bu yazıyı okuyun!

"Annemin çeyizi, dedemin silahı, anneannemin Kur’an’ı evde bir köşede senelerce bekleyip, sokaktan geçen eskiciye kaptırılıyor! İnsan Değerini bilmediği hiçbir şeyi olması gerektiği gibi maalesef ki korumaz!"Sanat Eseri Ekspertizliği Hizmeti veren Değerli Eşya Danışmanlık A.Ş Kurucusu Muazzez Bodur tarafından, 34volt.com okuyucuları için yazdı.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi