İstanbul'un Sembolleri ve Geçmişin Alameti

İstanbul'un Sembolleri


Semboller ve hikayeler  önemlidir. Yeni keşfettiğim bir sembolü sizinle paylaşmak istedim. İstanbul'un fethi sırasında İdris Pehlivan tarafından kullanılan gürz, bugün İstanbul'un fethinin sembol eserlerinden biri olarak görülüyor. Ayrıca bu savaş aleti Osmanlı ordusunun alameti farikası olarak Silivrikapı'da tam 560 yıldır İstanbul halkını selamlıyor. 

İstanbul'u keşfetmek şehrin tarihi sokaklarında dolaşmak kadar keyifli bir şey yok! Bir de yanınızda kafa dengi bir arkadaşınız ya da muhabbeti çekilen bir dost varsa değmeyin keyfinize. İstanbul kazan siz kepçe dolaşın durun.


Silivrikapı Rizeli Baltacı İdris Pehlivan Gürzü


İşte, Yeni keşfettiğim Silivrikapı'da bulunan Saray baltacılarından Rizeli İdris Pehlivan'a ait olduğu belirtilen bu gürzü çok sevdim. Bu gürzü savaş aleti olduğu için ya da bir gücü temsil ettiği için değil, tarihi bir değeri bugünlere kadar taşıdığı için sevdim. Silivri kapıda bulunan bu gürz için bir kitabe de yazılmış ama o kadar cahilim ki atalarımızın kullandığı eski alfebeyi okuyamıyorum. Osmanlıca öğrenmediğim için kendimi çok cahil ve berbat hissettim.


Egzotik İstanbul


İstanbul peri masalı gibi her yanı egzotik her yanı güzel. Bazen bunaldığım olmuyor mu, oluyor! Şehir sizi sıkıyor, illahlah diyorsunuz.  Ama her güzelde bir kusur vardır. Kimin kusuru yok ki İstanbul'un kusuru olmasın.


İstanbul'un Alameti Farikası



Bir gün vaktiniz olursa İstanbul'un alameti farikası bu gürzü görmeye Silivrikapı'ya gidin ve bu şehir için hayatlarını feda eden Osmanlı ve Bizans askerlerinin mücadelesini hayal edin! Bir var olma mücadelesinin ruhu o demir savaş aletinde varlığını sürdürüyor.


İstanbul'un Tarihi ve Kültürel Mirası


Bizans da biziz Osmanlı da! Bu toprakların altı da bizim üstü de. Biz bu tarihi ve kültürel mirası insanlık için geleceğe taşımak durumundayız. İnsanlık,  Türkiye ve İstanbul coğrafyasındaki tarihi ve kültürel mirası bize emanet etmiştir. Bu tarihi değerlerin kıymetini bilmeliyiz diye düşünüyorum.

Canımın içi Estambul seni çok seviyorum.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı