Rüzgar Gülleri, Anke Atamer ve Bozcaada

İstanbul'dan Bozcaada'ya


Bir televizyon programı için İstanbul Hadımköy'den başlayıp Bozcaada'ya kadar rüzgar tribünlerini çekiyoruz. Sabahın erken saatleri Hadımköy'den başlıyoruz. Metruk bir binanın bahçesinden güzel bir açı bulup rüzgar güllerini çekiyoruz.

Mis gibi Çanakkale havası

Ver elini Çanakkale. Çanakkale güzel memleket. İstanbul'a olan uzaklığı da kararında ne çok uzak ne çok yakın. Bence Türkiye'nin yaşanılası şehirlerinin başında geliyor. Miss gibi temiz hava. Ama Çanakkale Belediyesi'ne şunu belirtmeliyim: Çanakkale'de Yemek fiyatları İstanbul'dan daha pahalı. Anlamakta zorluk çekiyorum. İlla bir memlekete turist geliyor diye onları kazıklamak zorunda mıyız! Sayın belediye başkanım Çanakkale'nin imajını bunlar zarar verir.

Ah güzel Geyikli ve Geyikli'nin güzel insanları



Eceabat, Çanakkale, Ezine ve Geyikli üzerinden Bozcaada'dayız. Geyikli deyince, prodüksiyon ekibinin aklına Ata Demirer geliyor. Bence Bozcaada dünyanın en yaşanılası adalarından biri. Üç yıldır sürekli gidiyoruz. Ada bizi çekiyor ama bu sefer günü birlik oradayız ama olsun. Rüzgar tribünlerine gidiyoruz. O da ne o türibünlerin tamamı durmuş! Çekim ekibi bozuk mu bu diyor! Mümkün mü, bozuk olması tanesi milyon dolarlık yapılar! 

Rüzgar başlıyor ve rüzgar tribünlerini çekip adada ikamet eden yakınlarımız Ergun Sayın ve Erden Sayın'ı ayak üstü ziyaret ediyoruz. Yazları Bozcaada, kışları İstanbul. Ergun Abi ben de böyle bir hayat arzu ediyorum. İzindeyim bilesin. 


Bozcaadalı Anke Atamer vefat etmiş


Ergun Abi ve Erden Abla'dan öğreniyoruz ki Bozcaada'nın eğitim neferi Anke Atamer vefat etmiş. Bozcaadalılar tarafından çok sevilen bu güzel insanın cenazesi camiden kaldırılıp müslüman mezarlığına defnedilmiş. Dünyaya Bozcaadayı tanıtan burada kamp kuran bu güzel insanı hürmetle anıyorum "ruhun şad olsun güzel kalpli insan." Umarım senden eğitim alan çocuklar da seni örnek alıp en az senin kadar vefalı olur. Senden eğitim alan çocuklar da en az senin kadar Bozcaadayı sever ve ona kendini adar.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi