İstanbul'da palamut balığı fiyatları

İstanbul’da Palamut Balığı Fiyatları


Balık sezonu açıldı, malumunuz palamut mevsimi başladı. İstanbul’da palamutun tanesini ortalama 10-15 TL arasından alıyorduk.

Bayram sonrası palamut ucuzladı 3 liraya kadar düştüğünü öğrenince Bolat insanı derhal kıyafetini giyip balıkçıda soluğu aldı. Aaaaa! Bir de ne görsün palamutun tanesi 10 lira! Acaba Hürriyet maytap mı geçiyor bizimle deyip derhal cebinden bir internet araştırması yaptı, Sariyer’den bir reisle görüştü Hürriyet Gazetesi doğru yazmıştı, İstanbul’da Pamut 3 TL ile  5 TL arasında satılıyordu.

Beylikdüzü Balıkçı Kenan Çok Pahalı


Ama Beylikdüzü ve Beykent Balıkçı Kenan palamut’un tanesini 10 TL’ye satıyor. Demek ki neymiş Bolat, sen artık Balıkçı Kenan ile ilişkini gözden geçirmen gerekiyormuş. Peki, balık sever bir insan semtin tek önemli balıkçısına gitmezse nereden balık alacak?

Balık sever Blogger Bolat'ın hali yaman!


Buradan çağrımdır, balıkçılık İçin Beykent ve Beylikdüzü’nde önemli bir potansiyel var. Emin olun balıkçı tezgahı açarsanız tutunmanız zor değil. Bir kere çok aç gözlü olmadığınız sürece rakibiniz yok! Yeni bir balıkçı açılırsa ben artık ilk müdavimi olacağım.

İstanbul genelinde 10 ekimde palamut balığı 3 TL iken, Balıkçı Kenan’da 10 TL’ye palamut alırsam kendimi günün hıyarı gibi hissederim. Ve balık almadım. Parayı sokakta bulmuyoruz.  Bizimkisi emek ve alınteri.

Bayram’dan önce tanesi 9 TL’den 5 adet palamut aldım gözüme batmamıştı!
Neyse efem Balıkçı Kenan’dan tıpış tıpış döndüm. Geçen yıl palamut balığının tanesine 10 TL verdim. Kendimi hayır gibi hissetmedim çünkü palamut yoktu, o fiyatlar normaldi. Ama İstanbullu 3 TL’ye palamut yerken ben Beylikdüzü Beykent’te 10 TL’ye palamut alırsam o paralar para beni çarpardı.

Balıkçı Kenan’da 10 TL Uyum Marketleri’nde 4.95 TL

Köskös eve dönerken bari eve alışveriş yapayım dedim Uyum Market’leri diye bir zincir var yolumun üzeri, Uyum’da domates, kırmızı biber, nar derken anaaaa! O da ne bak köşeye balık tezgâhı koymuşlar bi bakayım hele kesin 15 TL yazmıştır bunlar dedim! Ama bir de ne göreyim 4.95 TL, vay arkadaş derhal moralim düzelti tezgâhtaki palamutların alayını satın aldım zaten 9 tane kalmıştı. Hepsini aldım fileto yaptırdım.

Kasaya dönerken bari birazda kalamar alayım derken derken anaaaa!!!!!!!!!!! O da ne! Uskumru dondurmuşlar kocaman neredeyse palamut kadar 4 tanesi 6 TL. Vaayyy Bolat insanı kırmızı etli balık sever. Lüfer, kalkan, palamut, uskumru dörtlüsünün son üyesini bu fiyata görünce Balıkçı Kenan’da iki katı pahalı’ya satılan Uskumru’nun 4 tanesini 6 TL buldum. Kaçırır mıyım! Kaçırmam, tam 20 adet uskumru satın alıp derin dondurucuya balık yığınağımı yaptım.

“Hayvansın Bolat!”

Yarebbi şükür! Evet, balık sever insan hayvanıyım! Herkesin bir defosu var!

Denizlerin Kerbela’ya döndüğü kötü günler için artık Bolat insanının balık stoğumu önemli bir mesafe aldı.


Eve geldim, hatun kişiden o sıradanlaşmış fırçalardan birini daha yedim.
Bana kalsa o dondurucu balıkla dolarmış. 75 TL’lik tek kalemlik balık masrafı mı olurmuş! Artık yapacak bir şey yok herkesin bir zaafı var, minik bir hediyeyle olayı tatlıya bağladım.

Evet çağrımı yineliyorum.

Beylikdüzü ve Beykent’e balıkçı lazım! Ama 3 TL’lik palamutu 10 TL’ye satacaklardan değil!

Bolat hangi balıkları seversin ve tavsiye edersin?


Sevmediklerimden başlayayım: kolyoz, kefal, çiftlik çipura, alabalık, mecbur kalırsam alabalık yerim. Bir de yayın balığı vardır tatlı su balığı olmasına rağmen çocukluğumun alışkanlığı olsa gerek yerim. Ama yokluğunu aramam.

Sevdiğim balıkların sıralaması: Lüfer, kalkan, palamut, uskumru, orkinos, somon, akya, kaya levreği, barbunya, mercan, fener balığı, karagöz, mezgit, dülger

Bolat'ın balıktan saymadığı deniz canlıları


Hamsi, istavrit ve tekir'i balıktan saymıyorum. Çünkü onlar bizim rutinimiz onların yeri çok farklı onlar balık dünyasının çıtır çerezi.

Palamut 3 TL’ye satılıyor haberini Hürriyet’ten kontroledeyim diyeler şöyle buyursun.

Sonolarak bir ricam var. Lütfen lüfer yavrusu olan çinekop ve sarıkanat adı verilen lüfer yavrularını satın almayın! Bırakın büyüsün lüfer olsun, denizlerimiz bereketli olsun.


Palamut balığı yemek tarifi verseydin! Olmaz, onu da başka bir blog post için bırakalım.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı