İstanbul Hacker ve Maker Hareketi

Geleceğimiz Maker ve Hacker Hareketiyle Aydınlanacak

Herhalde hepimiz başka bir çağı yaşamaya başladığımızın farkındayız. Keşke ömrüm olsa da 70 yıl sonrasını görme imkanım olsaydı.

Gelecekte İstanbul nasıl bir şehir olurdu?

Ben, acayip bir gelecek bekliyorum. İnternet gibi bambaşka platformlar ve dönüştürücüler hayatımıza girecek. Belki de insanoğlu dolmuşla gezer gibi uzaya seyahate gidecek. Kim bilir!
Ben o çağın öcüllerini görmeye başladım. Kimdir onlar. Hacker'lar, Maker'lar.

Türkiye Maker ve Hacker Hareketi

Hacker dediğin olay nedir Bolat? Bilgi Korsanları mı? Hayır.
İnsanı müşteri olarak görmeyen bir harekettir. Paylaşımın keyfini yaşayan insanlardır.  Türkiye ve  dünyada üretimi dönüştüren hareketlerdir. Hareketin içinde sanat var, yazılım var, üretim var, tasarım var, el işi var. Denemenin, araştırmanın tadını çıkaran bu insanlar son derece rafine hobiye sahiptirler. Hepsi için futuristtir demek yanlış olmaz.
"Hacker" kelimesi aslında yaptığı bir ürünü veya bir materyali yapılış amacı dışında kullanma olayına deniyor. Yani Hacker=Bilgisayar Korsanı demek değil.

Macker nedir?

Onu da şöyle açıklamak mümkün yaratıcı insanlar grubu diyebiliriz, rekabet yerine paylaşımı temel alan bu grup insanların öncülleri kendin yapçılar hani kısa adı "DIY" olan (Do-IT-Yourself) inovatif hareket. Hareketin babası Make dergisinin kurucusu Dale Dougherty.

5-6-7 Aralık 2014 tarihlerinde İstanbul'da çok önemli bir etkinlik var mutlaka takip edilmeli. Nedir bu etkinlik? TİM'in öncülük ettiği Türkiye İnovasyon Haftası.
Daha yaratıcı bir toplum ve daha müreffeh bir ülke için Maker'larımıza ve Hacker'larımıza saygılarımı sunuyorum.

Ex hattım Turkcell'in Turkcell Teknoloji Zirvesi'nde Maker'lar için panayır düzenlendi tüm kurumlarımızı bu gruplara destek vermeye çağırıyorum.
Postuma Makers ve Hackers gruplarımızın isimlerini vererek son veriyorum. Ben bir blogger olarak şimdilik kendilerine ancak bu kadar destek verebiliyorum. Ve ülkemizin bu yaratıcı ve öncü insan gruplarına saygılarımı sunuyorum.

İşte, Maker ve Hacker Gruplarımız


GelecekHane, İstanbul Hackerspace, Makers Türkiye, İskele47, Makerspace İzmir, Atölye İstanbul, Trabzon Hackerspace, 5Dakika, 3bFab, Robostistan.com, Fablab İstanbul...
Geleceğimiz aydınlık olsun.
Fotoğraf Kaynak: thescientificmom.com


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı