Blogger Bolat'ın Kayıp Dayısı İstanbul Sokaklarında Bulundu

Şişkin Ego Göstergesi "Selfie" Çılgınlığı Bitsin Artık

Birey olarak, başkalarının hakkına daha az saygı gösterir olduk. Yeni yüzyılı bu anlamda megalomanlık çağı olarak görüyorum. Herkesin egosu o kadar şişkin ki, "selfie" çılgınlığı bunun alameti farikası.

Aslanıyla İstanbul Sokaklarını Arşınlayan Alçak Gönüllü Bir Devlet Adamı

Amma ve-lakin bir zamanlar bir Osmanlı Paşası vardı. Cezayirli Hasan Paşa, namı diğer Pala bıyık Hasan Paşa. Dürüstlüğü ile ün salmış bir devlet adamıydı. İstanbul sokaklarında evcilleştirdiği aslanı ile dolaşırdı! Hani şu Cezayir sokağı var ya, orada çeşmesi vardır amma koskoca İBB o çeşmeyi akıtacak şevke sahip değildir! Cezayir Sokağı'nın adı da Cezayirli Gazi Hasan Paşa'dan gelir. Hasan Paşa da Cezayirli değildir, onu da not edelim.

Savaş Masraflarını Kendi Cebinden Ödeyecek Kadar Yüce Gönüllü İnsan

Bu güzel insan, Osmanlı Rus savaşı sırasında sefer masrafı olan parayı yani 12.000 altını bizzat kendi cebinden ödedi. Vefat ettiğinde orta halli bir esnaf kadar miras bırakamamıştı.

Amerikayı Tarihte İlk Kez Resmen Haraca, Vergiye Bağlayan Adam!

Bu aslan yürekli devlet adamı Cezayirli Gazi Hasan Paşa, Amerika Birleşik Devletleri de haraca bağladı.

Şaka bu değil mi Bolat? Yoo, şaka maka değil aleni gerçek!

Bir kaç defa Amerika'yı uyardı Osmanlılar. Hacı bu Mediterranen dediğin deniz bizimdir, burası bizden sorulur dediler. Cool Amerikalılar tınmayınca, Akdenize  inen ne kadar Amerikan gemisi varsa toplamaya başladı Hasan Paşa ve ABD Dünyada ilk defaa bir devlete haraç ödedi  hatta bu kararı 7 Mart 1796'da Amerikan kongresi onayladı. Bu  haracı  Osmanlı Devleti adına ABD'ye Cezayirli Hasan Paşa kesmişti.

O zamanlar Akdeniz'in Dayısı Cezayirli Hasan Paşa idi.

Blogger Bolat Kayıp Dayısını Buluyor


Dayı mısın sen Bolat? Yok estağfurullah! Ama dayıların dayısı Cezayirli Gazi Hasan Paşa'dır. Blogger Bolat’ın dayısı yoktur teyzesi vardır. O zaman dayım olmadığına göre Cezayir dayısı Gazi Hasan Paşa Hazretlerini kendime “dayım” olarak ilan ediyorum. Ruhu şad olsun!
Artık Bolat’a racon sökmez annadın mı? Bakandı, Başbakandı, Cumhurbaşkanıydı tanımam ben. Benim dayım Gazi Hasan Paşa, ABD’yi vergiye, haraca bağlamış, Rusya’nın karizmasını Çeşme’de çizmiş bir insandır, artık bana afra tafra sökmez arkadaş!

Dilimizdeki "dayı" kelimesinin kökeni de buradan gelir, racon kesmek, haraç almak, vergiye bağlamak için kullanılırdı. "Dayı mısın sen?" diye bundan kelli sorarlar...Oh etimolojik saptamayı da yaptık!

Servantes'e Don Kişot'u  Cezayir Zindanlarında Yazdıran Dayı Paşam

Cezayirli Hasan Paşamız Cervantes'i esir alıp Cezayir zindanlarına kapatmıştı, neyse ki sonunda fidye vererek ünlü yazar'ı kurtardılar. Aslında Servantes'in o ünlü eseri "Don Kişot" da Türkleri anlatıyor.

"Bırak Allasen Bolat bizi mi yiyorsun, nedir! Anlamadık"

Servantes eseri  Don Quijote yani Don Kişot'ta alt metninde bize şunları fısıldar:  "Beni aptal şovalye hikayeleriyle doldurdunuz, Haçlı Seferleri ile Türklerin üzerine saldınız, sayenizde İnebahtı savaşında kol gitti, çolak kaldım,  bir de esir düştüm, mahpuslarda süründüm, sülalenizi şövalyeler yesin diyerek şovalye hikayelerini tiye almıştır." Ana fikir budur.

Hatta Servantes kendini Fransa açıklarında kadırgalarını basıp esir alan Türk'ü kendi telaffuzu ile "Arnavut Mami" yani Arnavut Mehmet'i öve öve bitiremez annadın mı!
Bakmayın şimdi bizi Egeye hapsettiklerine o zamanlar Akdenize balık dalsa Türklerden izin alması gerekirdi yoksa adamı tava yapar, döne döne alevde kadırga şiş yaparlardı!
Aldım gazı giderim ben artık!

Şaka mı Bolat? Zinhar! Olay doğrudur, Servantes'in Wikipedia İngilizcedeki maddesine bakarsanız hikayenin bir kısmını göreceksiniz.

Çeşme'yi bileniniz varsa kale önündeki Aslanlı Adam Heykeli Hasan Paşamın kendisidir. Meşrebinize göre ruhuna fatiha okuyun, selam çakın, heykelini öpün, aslanıyla fotoğraf çektirin ya da Paşa'ya pozitif enerji gönderin ama mutlaka bu karakterin hikayelerini etrafınıza, çocuklarınıza anlatın derim efem...Bize böyle devlet adamı lazım.

Ressam İsmail Acar'a Dayım Cezayirli Hasan Paşa'nın Tablosunu Yaptırmak İsterdim

Tablolarının hayranı olduğum Ressam İsmail Acar  bu postu okusa şu garip Bolat insanına şöyle dayısı Cezayirli Gazi Hasan Paşa resmi yapsa olay kopar, o eser Türk resim tarihine altın harflerle kazınırdı herhalde. Gönül neler istemiyor ki! 
Duydum ki Dayımızdan TSK'ya TCG A-579 Cezayirli Hasan Paşa gemisi miras kalmış. Oğlum Teoman'ı bu geminin Fahri Komoduru olarak ilan ediyorum. Gemi Heybeli'ye filan gelince haber verin dostlar...
Saygılar
Stop

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı