Hangi Balık Hangi Baharatla Yenir?

Hangi Balığa Hangi Baharat Yakışır?

Sevgili dostlar başlığa bakıp aldanmayalım. Allahın her hafta sonu balık yemeyi adet haline getirmiş olan Blogger Bolat Alabalık haricindeki balık türünü çok nadiren baharatla yer. 

Bugün Karadeniz Somon yapacağım. Balığı tavada yapıyorsam yağın kansorejen etkisini kırmak için kızarmış yağa sadece 2 dilim taze zencefil kullanırım. 


İstanbul Balık Tezgahları Zengindir


Alabalığı lezzetsiz bulurum "Manavgat" alabalığı haricindeki alabalıkları tereyağı ile yerim. 
Ama herkesin farklı bir yoğurt yiyişi vardır buna saygı duyarım. Balık kültürüne bir katkı olsun diyerekten "Hangi Balık Hangi Sosla Yenir" başlıklı bir blog post yazdım, böylece deneyimlerini kamu ile paylaşmış oldum. İstanbul'da oturan birinin alabalık yemesi zulümdür! Çünkü İstanbul'daki balık tezgahları her mevsim taze balıkla doludur.

Balığa Limon Yakıştıramayan Blogger Bolat! Bu Ne Yaman Çelişki!

Balığa limon sıkmayı bile yakıştıramayan Bolat'ın Balık ve Baharat başlıklı bir post yazması ne acayip bir durumdur dostlar. Durum kıyamet alametleri arasına alınası bir durumdur.

Balık Pişirirken Kullanabileceğiniz Baharatlar 

Defne yaprağı:  Her nevi balık için kullanılan bir baharattır. Özellikle buğulama yapılan balıklara rayihası geçer.
Fesleğen:  Güzel kokar, yengeç, istakoz ve karidesle iyi gider. Pavurya, karides ve istakoz haricinde deniz kabuklusu yememiş olan Bolat'ın kabuklu kültürü zayıftır.

Zencefil: Her yemeğe kullanılması gereken bir baharattır. Tazesi makbüldür. Ben özellikle tava balık yaparken kullanırım. Öyle gazoz kapağı büyüklüğünde 2 adet taze zencefil trans yağların kanserojen etkisini kırar derler. Fener kavurmaya çok yakışır. Midye ve istakozda da kullanılabilir.
Mercanköşk: Balıkta hiç kullanmadım ama bir keresinde bir dostumuzun eşi kullanmıştı fena değildi. İlk defa o zaman duydum bu baharatın adını.
Hardal, Muskat: İstakoz ve yengeç seveler bilir özellikle mavi yengeç yerken kullanıyorlar ama ben sevmem yengeç.
Nane: Izgara balıklarda kullanıldığını duydum ama balığın tadını bozacağını düşünürüm nane soslu hiçbir balık türü yemedim. İskorpit çobası ve karidesle iyi gittiği söylenir. Bir defa iskorpit çorbasını kusmadan yediğim için kendimi alkışlıyorum. 
Maydanoz: Maydonuzu severim balıkla değil balığın yanındaki salatada olsun isterim arkadaş. Sonunda balıkla maydonuz midemde yanyana gelmiş olur. Limon da aynı şekilde.
Karabiber: Kolyoz denen Anadolu'da çoğu zaman palamut yavrusu veya uskumru diye yutturulan balıkla iyi gider. Blogger Bolat kolyoz denen bu balığı da sevmez lezzetsiz bulur. Kolyozdan olsa olsa çiroz olur başka bir şey olmaz o balık sossuz yenmez. Kolyoz yaparken yağa karabiber atılmamalı marine edilirken balığa yedirilmeli.
Adaçayı: Hiç bir balık türüne yakıştıramadığım bir baharattır ama karidese yakıştığını söyler bir dostum.
Kekik: Az kullanılmalı ve pişirildikten sonra balığın üzerine serpilmesi kaydı ile  aykırı durmayan bir baharattır. Belki de memleketimizin baharatı olduğu için torpil geçiyorum.. Her balıkta kullanabilir. Et gibi balığa da yakışır.
Tarhun: Ben özellikle Karadeniz somon yaparken kullanırım. Fırında istavrit yapmıştım bir keresinde güzel olmuştu tarhunla.
Biberiye: Alabalık, kolyoz hatta levrek  ve çipura için kullanılabilir. Marine edilirken kullanılmalı.
Sarımsak: Karidesle iyi gider.  Tarator sosu olarak da kullanırım ben. Başka bir deniz ürününe yakıştıramadım.
Ceviz ve Badem: Herkes bilir ki kalamar için tarator  sosu cevizsiz olmaz ceviz yoksa  badem kullanın derim. Püeehhhhh bilmediği bir şey yok!
Kapari: Levrek buğulanırken güzel olur, başka buğulanan balıklar için de kullanılabilir ama hamsi buğulama yapıyorsanız kullanmayın o hamsi sizi çarpar.
Kakule: Eşim sayesinde tanıştığım bu baharatı henüz bir balıkla denemedim, biraz mentol araması var ama ben barbun ve tekirle iyi gideceğini düşünüyorum.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi