Aile Kelimesinin Anlamı ve Kökeni

Blogger Bolat'ın Evdeki Çalışma Masası
Bugün tüm gün evdeydim. Çocuklarımla vakit geçirdim. Teoman okuldan geldi, geçmişe gittim. Ne çabuk geçiyor ömür yahu. Oğlumla kütüphaneyi düzenledik. 

Babanın çalışma masasını derledik topladık, bilmem toplayabilmiş miyiz?

Dışarısı kar tipi, yedik içtik, televizyon izledik, sıcacık evimizde oturuyoruz. Bu karda tipi de ailesiz kalmışlara, evsizlere, sokakta yaşayan insanlara ve hayvanlara Allah kolaylık versin.

Bana sorsanız “dünyanın en anlamlı kelimesi nedir? diye, "ailedir" derim. Sıcak, samimi, anlamlı. Bilmem, hiç bu kelimenin anlamı üzerine düşündünüz mü? Aile kelimesi Arapça kökenlidir. Kelime aslında “destek ve dayanak” anlamına gelen Arapça “ayl” kökünden türemiş. 

Hay bu etimoloji merakıma...!

Dışarıda İstanbul'a lapa lapa kar yağıyor. Milyonlarca insan gibi perdeyi aralayıp bu beyaz mucizeye bakıyorum. Siz de yağan kara sinir olmadan tabiatın bu güzel hediyesini doya doya izleyebilirsiniz. Sokaklarda koşuşturma yok, eve yetişmeye çalışan birkaç insan dışında sokaklar huşu içinde İstanbul yağan kara teslim olmuş durum.

Karlı günlerin bol olsun güzel İstanbul. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı