İstanbul'un en iyi şarkıları

İstanbul'u anlatan en iyi 10 şarkı


Deniz şehre bu kadar mı yakışır. İyot kokusu bir şehirle bu kadarla mı bütenleşir. Aşk, mücadele, melodi, kalabalık, dalga sesi, keşmekeş, martı sesi bu kadar mı yakışır bir şehre! Gecenin bir yarısı bu post şarkısız olmaz Bolat!

1- Ah İstanbul İstanbul Olalı -Sezen Aksu



İstanbul denilince akla gelmesi muhtemel ilk şarkıdır. Klarnet taksimi ile gönüllere taht kurmuştur. Bu şarkıyı ne zaman sokakta çalan bir sokak müzisyeninden dinlesem şarkı bitene kadar yanında kalır dinleri.

2- Anlat İstanbul - Ezginin Günlüğü


"Gel otur yanıbaşıma İstanbul" diye başlayan şarkı İstanbul'u anlatan en özel şarkılardan biridir."Bir ümitle geldim ama ne buldum. Hani taşın toprağın altında İstanbul." diye sabaha kadar söylesek ruh halimizi nice olurdu acep. Teyyy gibi İstanbul!

3- İstanbul'da Kimim Var? - Pinhani



İstanbul'da yaşamak için illa birisinin olması gerekmez be can! İstanbul'da yaşanır, seversen bu şehri bu şehir seni bağrına basar. Binlerce vandala ev sahipliği yapmış senin gibi bir insanı neden reddetsin. İlla bir yakın, bir hısım akraba arama, İstanbul seni seviyor...

4-  İstanbul'da sonbahar -Teoman


Beni çocukluk rüyalarıma götüren şarkı. İnsana tuhaf bir hüzün verir. Kız kulesi, adalar geçer gözünün önünden. İstanbul'da sonbaharı bir başka seversin.

5- Beyoğlu'nda Gezersin - Athena


İstanbul denilince akla ilk gelen yer mümkündür ki Taksim. Şahsen benim için bu böyledir. Beyoğlu olurda şarkısı olmaz mı! Olmazz! Athane'den güzel bir modernizasyon

6- Bu sabah yağmur var İstanbul'da -MFÖ



Yağmura en yakışan şarkı hangisidir derseniz, ben derim ki "Bu Sabah yağmur var İstanbul'da!

7- The Gates of Istanbul - Loreena McKennitt

Ne güzel bir taksimdir, ne güzel bir şarkıdır.Loreena McKennitt’in o etkileyici sesi olur da İstanbul ondan nasibini almaz mı? Alır, şahane bir şarkı çıkar ortaya. Kadife gibi bir ses.

8- İstanbul - Yaşar Kurt


İstanbul seninle yaşadım yüzyıllar boyu, Beyaz elbiseni çok sevdim esmer tenini
Güzel saçların vardı hiç dokunmadım,Aslında ben seni su perisi sanmıştım istanbul, 
Vahşi sokakların hep kavga dövüş, Bir de neden hep gecesin ah İstanbul 

Barış insanı Yaşar Kurt ne söylese sevilir! Üniversite yıllarımın adamı...

9- Neden Geldim İstanbula - Erkan Oğur



İstanbul'un betbahlarını anlatan şarkıdır. İstanbul'un kadrine uğramışların şarkısıdır. Cilveli, işveli İstanbul'un harcadıkları canların şarkıdır. Şarkının orijinali Ermeni bir vatandaşımızın ağzından Erkan Oğur tarafından New York'ta derlenmiştir.

10- Bekle bizi İstanbul - Edip Akbayram


İstanbul'da bekledikleri siyasi ortamı bir türlü bulamayanların şarkısıdır. Ey sen ne güzelsin kavgamızın şehri derken meramını en iyi şekliyle anlatmıştır...Bekle bizi bekle İstanbul.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi