İstanbul'un en iyi yeme içme mekanları

bakırköf köftecisi
Bakirkoy Köftecisi

Blogger gözüyle istanbul'un en iyi lezzet mekanları

Kendimi "gurme" hatta sonradan gurme bir blogger olarak dahi görmesem de bir İstanbul lezzet listesi hazırlama hakkım olduğunu düşündüm. Listede tam 34 mekan bulunuyor bunlar aklımda kalanlar. Unuttuklarımız bana saydırsınlar anlayışla karşılarım! Gurme olmadığımızı söyledik bari işkembei kübradan bahsediyoruz faideli bir bilgi de verelim: Gurme kelimesi Fransızcadaki "gurman" kelimesinden geliyor. Ne yediğini bilen, ağzının tadı gelişmiş insanlara verilen isimdir. Bu konuda kendime pir olarak Mösyö Vedat Milör'ü seçiyorum. Vedat Abinin başına o kadar yağlıdan bir şey gelirse Refika Baci'yı kılavuz edineceğiz.

İstanbul'un en iyi yeme içme mekanları (Bolat Efendi Hazretlerine Göre) 

1. Bulgar'ın kaymağı  kahvaltısı (Beşiktaş).

Huysuz Bulgar, çok yaşa!

 2. Kantin'in cheese cake'i (Nişantaşı).

Şemsa Şef saygılar sevgiler. O kara tantanı sevsinler.

 3. Adem Baba'nın istavriti. (Arnavutköy)

Denizin çöpü derler çıtır çıtır, offf...öyle kılçığı ile yemeye başlar tee kılçığını temizlediğim zaman doyduğumun farkına varırım.

 4.Bakırköy Köftecisi'nin köftesi. (Bakırköy) 

Yeni keşfettiklerimden esnaf lokantası harbi köfteci yani 10 numara. Müessese dediğin böyle olur. Abartısız, fiyatları makul, lezzetli mekan.

 5.Kelleci Muammer Kelle söğüş. ( Beyoğlu-Balıkpazarının sonunda)

Böğğğğğ diye baktığım kelle söğüşü bana sevdiren abi, umarım senden sonrada o araba orada olur be abi. Kelle söğüş, maydanoz, soğan, tuz ve ekmek.

6. Karaköy Güllüoğlu'nun baklavası.  (Karaköy)

İstanbul'da baklava demek Güllüoğlu Karaköy demek.

 7. Tarihi Sarıyer Börekçisi'nin böreği. (Sarıyer)

Son yıllarda ne halde bilemem ama Sarıyerde otururken her hafta sonu kahvaltı yaptığım mekan.

 8. Şampiyon Kokoreç (Beyoğlu Balık Pazarı)

Bence pahalı satıyorlar ama kokoreç her yerde yenmez tezini savunuyorum.

 9. Teşvikiye Saray'ın tavuklu pilavı. (Nişantaşı)

Yediğimiz tavuklar, harcadığımız pirinçler burdan köye yol olur. Kadir Abiye para kazandırdık. Ama iyi yapıyorlar yani.

 10. Bambi'nin dürüm döneri. (Bakırköy)

Bakırköy Bambi bir numaram etli kaşarlı dürüm, tek geçerim.


11. Canım Ciğerim'in ciğeri. (Asmalımescit)

Her gittiğimde mide fesatı geçirecek kadar yemek yediğim mekan.


12. Aspava Döner'i (Beşiktaş)

Ajansta çalışmaya başladığım yıllarda haftada 3 güt gittiğim lokanta.


13. Beyaz Fırın'ın kahvaltısı.(Suadiye)  


Kahvaltı candır, bir hafta sonu mutlaka deneyim pişman olmazsınız. 


14. Malta Köşkü'nün bahçesi.(Beşiktaş)

Ormanda biraz yürüyüş yapıp okkalı bir yemek yiyin, üzerine bir kaç bardak çay, sizden paşa kimse yok, varolasın Kavalalı Paşam

 15. Kanatçı Haydar'ın tavuk kanatları. (Yenibosna)

Haydar Haaaydar taşa çaldım kime neee? Bak yine canım çekti mereti! O testil parcaçı bezleri kaldır be Haydar emmi!

 16. Cafe Wien'in şinitzeli. (Şişli)

Oh mondiö, Entşuldigung. Avusturta işi mit karfoffelzalat.   


 17. Beydöner'in döneri. (Beylikdüzü ve Beykent)

Arkadaş döner döner olalı böyle iyi yapılmadı iddia ediyorum! Beylikdüzü ve Beykent şubelerinde tat, gram, hizmet aynı bravo.

18. Konak Pastanesi'nin çikolatalı badem ezmesi. (Nişantaşı)

Bazen paketi bitiriyorum enerji tavan, şeker komasına girecem.

 19. İnci'nin profiterolü. (Beyoğlu)

Yeni inciye gitmedim eskisi, o sıkış tıkış dükkan hala gözümün önünde.

20. Sarıyer Muhallebicisi'nin kazandibi. (Sarıyer)

Kaznadibinde bir nümero, o küçük tükan büyüdü mü bilemedim.

 21. Çiya'nın yaprak sarması. (Kadıköy)

Geleneksel mutfağın piri.

22. Gezi Pastanesi'nin çayı. (Taksim)

Çayı iyi yaparlar, fiyatlar biraz değil fazlaca uçuk. Canım Taksimde çay çekerse giderim.

23. Kanaat Lokantası Yahni. (Üsküdar)

O et, o patates o etin suyu kokusu kurban olurum sana Kanaat.

24. Yakup-2 ortamı. (Asmalımescit)

İstanbul Meyhanelerinin 1 numarasıdır bence, iddialıyım.

25. Çınaraltı Aile Çay Bahçesi  en iyi aile çay bahçesi (Çengelköy)

Arsız sevgilim beni öptüğünde gelip beni uyarmış aile çay bahçesi abi bana diyorsun kıza söyle ben mi öptüm dedim. Fesüphanallah dedi gittiydi garson. Muhafazakar bahçe!

26. Hamdi'nin Manzarası (Eminönü)

Bir turist misafiriniz mi var, içiniz rahat olsun Hamdiye gidin, manzara güzel.

 27. Eminönü balık ekmekçileri, en iyi fastfood (Eminönü)

O kadar balık seven, balık pişiren ben uskumruya o tadı veremedim. Bir sırrı var bu adamların.

28. Beyoğlu Lades'in menemeni

Bekarlık günlerimin, öğrenci evlerimin demirbaşı, seni özlemişim bea!

29. Günaydın'ın etli pidesi

Adamlar yapıyor abi, pideyi böyle yapacan. Cuk mideye oturuyor.

30. Refik'in  işkembesi (Asmalımescit)

Batna ciladır isşembe demeiş atalar, doğru söylemişler.

31. Emirgan Çınaraltı'nda akşam çayı (Emirgan)

Al böreği, daya çayı, iç iç kafayı bul satayım, valla manzaradan zerhoş olursun.

32. Limonata'nın balkonu (Nişantaşı)

İzzet Çapa'nın sevdiğim mekanlarından biri, balkonu güzel.

33. Fauna ve İbrahim Tuna'nın makarnaları (Ataşehir)

Makarnanın piri İbrahim Tuna modadaki o küçük mekanda makarna destanı yazan adam. En kısa vakitte yine gelicez Ataşehir'e.


34. Hatay Sofrası tuzda tavuk (Aksaray)

Tuzda tavuğu deneyimeldiğim, mutfaktaşı şefe sorup tarifini aldığım müessese, yalnız Bakırköy'deki mekan çok abartı onu söyleyeyim! O fiyatlar ne abi!




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi