İstanbul'un uyuşturucu ile mücadelesi

Uyuşturucu satıcılarının ve içicilerin kabusu Yunus Polisleri
Bir iş gezisi nedeniyle İstanbul dışına çıktım. Ertesi gün dönerken yanımdaki koltukta oturan çocuğun ilginç hareketleri ve bana dayı diyerek konuşması tuhafıma gitti. Hayatımda ilk kez bana dayı dediler.

Bana amca amca dediler, döndün baktım bana dediler!


İşte o reklamdaki gibi bir duygu: "Bana amca amca dediler, döndüm baktım banaaa dediler..."

Evet, bana resmen dayı dedi çocuk! Neyse ben konuşturmasam da konuşuyor. Hayattan, hayatın zorluklardan bahsediyor. İlleri kir pas içinde, belli ki ağır işte çalışıyor, bir de sigara izmariti lekesi var elinde.

O anladım ki yanımda oturan normal biri değil. Biraz da suyuna giderek. Nereye gittiğini sordum. Adliyeye gidiyormuş. Denetimli serbestlikten yararlanmış bir uyuşturucu müptelası.


Kötü alışkanlıklar ve gençlere uyarılar


Allah kimseye böyle kötü bir alışkanlık vermesin. Bana cüzdanından çıkardığı dava dosyasının tutanağını gösterdi, baya baya içerken yakalanmışlar. Sonra mahkeme sonrası denetimli serbestlik.

Esenyurt'ta cereyan etmiş olay. Yunus polisinden çok tırstığını anlattı. Hatta yunusun biri tutmuş bunu iki kulağından bir adam boyu yukarı kaldırmış. Çok güçlüler çok çeviklermiş. "Yunus'u gördün mü kaçacan dayı yoksa ayvayı yersin" dedi. Püeeehhh!

Bir bağımlıyı veya bir içiciyi nasıl tanırız?


Sonra anlattıkça anlattı gördüm ki nice gençler uyuşturucu batağında. Bari o ruh halini öğrenelim diye sordum "Bir içiciyi nereden tanıyalım?" dedim. Öyle ya, bari durumdan bir öğrenme çıkaralım, yapacak bir şey yok!

"Eve geç geliyorsa dayı" dedi, bir gün iki gün değil sürekli bir durum varsa.

Yalan söylemeye başladıysa!

Gözleri çok kızarıksa!

Durumdan şüphelenmekte haklı sebepleriniz var. Zaman geçti otobüsten indim o çocuk da indi arka arka yürüdü tam dördüncü adımda durabildi! Kafa bir dünya! Uykusuzluktan olsa gerek! Ama insan olarak güler yüzlü terbiyeli.

İstanbul'da bağımlı tedavi merkezleri hastaneler


İstanbul'da uyuşturucu tedavi merkezleri yetersiz. Bu blog postu yazarken raporları inceledim 2014 Uyuşturucu Raporu dehşet verici ölüm ortalaması 31'e düşmüş! En yaygın içici il sizleri şaşırtmayacak İstanbul!


Bir blogger'ın İstanbul'dan tırstığı an


İstanbul yaman! İstanbul tehlike dolu dostlar çoluğa çocuğa mukayyet olmak var! Aman diyeyim!


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi