En iyi yerli ve yabancı moda bloggerları

The Blonde Salad-İstanbul

Moda bloggerları kendilerini aşmayı başarabilecekler mi?

Dünya ne çabuk değişiyor! Bir zamanlar moda dergilerinin muhabirleri, moda bloggerlarıyla yanyana gelmek istemiyorlardı. Muhabilirlik afilli meslekti!  Olmazz, sen kimsin Allahın bloggerı seninle yanyana geleceğim! Hey gidi günler hey! Artık her büyük medya grubunun bloggerlarını kendi bünyesi altında toplamak gibi bir çabası var! Sen içerik üret o reyting yapsın, o para kazasın! Oh ne güzel dünya! Onlar blogger familyasından içerik zenginleştirsin bloggerlar üçün birini alsın! Olur, çok adil.

Moda blogger'ı para pazanıyor mu?

Durum değişti, çünkü dünya değişti, artık o statik sayfalar büyüsünü kaybetti. İyi mi oldu bilmiyorum! Herkesin geçici bir hevesle    başladığı blog ve bloggerlık artık bir meslek statüsü de kazandı. Kazanması bence iyi olmadı o amatör ruh kaybolursa işin büyüsü kaybolur.

Tanıdığım çok iyi moda bloggerları var. Para kazanamıyorlar. Çünkü tekel konumunda çok kurum var. Hala da tekelleşme çabasındalar.

Moda Bloggerlığı eşantiyon peşinde koşmak değildir!

Tüm moda bloggerları alınmasın, bloggerlığa ne kadar önem verdiğimi bloğumu takip edenler bilir ama eşantiyon peşinde koşan. Firmaların sözcülüğünü yaparak bloggerlık olmaz diye düşünüyorum bu yanıltıcı olur. Offf bugün ne giysem, off şu gün ne giysen diye her gün yeni bir şey giymek de gerekmez moda bloğu açmak için!

Marka sözcülüğü ve bloggerlık

En azından bana birisinin giydiğini eleştirebilirsin, öneride bulunabilirsin. Renklerin, tonların uyumundan harmonisinden bahsedebilirsin. Bak bu marka böyle bir kumaş kullanmış bence tutmaz diyebilirsin. O mağazadaki hizmeti beğenmedim diyebilirsin ne bileyim içinde yaşadığın topluma hizmet edecek bir şeyler yazabilirsin. Marka sözcüğü yapmak blogger'lık değil bence. 


Inditex'in duyarsızlığı ve moda bloggerlarının Pull and Bear suskunluğu


Örneğin eşime hediye almak için girdiğim Marmara Park'taki Inditex şirketinin Pull and Bear mağazasında çantamın aranıp kabine girerken elime kart tutuşturulmasına fena bozuldum, çatır çatır yazdım bloğumda olayı insani bulmadığımı belirttim. Daha bir çok insanın mağazalarda bu duruma maruz kaldığını öğrendim. Ama Pull and Bear adlı marka tınmadı bile! Neden? Çünkü burası Türkiye insana müşteriye saygı olsa da olur olmasada! Yapanın yanına kar kalıyor her şey! Gerekirse firmanın İspanyadaki merkezini arayıp durumu öğreneceğim. Bu uygulama tüm dünyada var mı? Olmadı aklı başında moda bloggerları ile protesto eyleme düzenleyeceğim bu mağazaya karşı. Taa ki insani olmayan bu uygulamayı kaldırana tek! Seyreyle sen cümbüşü. Bak bloggerlık nasıl olunurmuş bari biz örnek olalım! Bir gün Marmara Park yönetimi nereden çıktı bu protesto derse bu yazdıklarım tarihe geçsin! Belli ki ya medya takibi yapmıyorlar ya da toplumu iplemiyorlar. Dünya markası olmuşlar ya! Biz de koyun gibi her insani olmayan kurala uyacağız!


Blogger Bolat'ın Inditex ve Pull and Bear isyanıyla ilgili blog yazısı için şöyle buyrun



Türkiye ve dünyada en iyi moda blogları

En iyi moda bloggerı ya da bloggerlığı diye bir şey yoktur. Bence bunlar izafi şeyler. Yine de moda bloggerı arkadaşlarımı gayretleri için kutluyorum. Türkiye ve dünyada takip ettiğim moda bloggerları var. Takip ettiğim yerli moda blogger'ları var bir kaçının ismini yazsam diğerleri darılır. O yüzden yazmıyorum. Dilerim bu ülke bir gün The Blonde Salad gibi dünya çapında moda bloggerı çıkarır.

Bloggerlık ve profesyonellik bana göre yanyana gelmez

Firmaların blog sayfalarına itibar etmem. O çalışmaları blogger faaliyeti olarak görmem. Bu yüzden bana göre bu bloglar itibarsızdır.  SEO amaçlıdır. Dolayısıyle bloggerlığın özüne aykırıdır. Bloggerları samimiyetleri, amatör ruhları ven bizden biri olduğu için severiz. Bloğunu internet sitesine çeviren arakadaşlara sorun seyting kaybettikleri aşikardır.

Moda bloggerları markaların peşinden koşmasın onlar bloggerların ardından koşsun

Çok yakın bir zaman diliminde bu kıvama gelineceğini düşünüyorum. Ama firmaların reklamından öteye gidemeyen bir moda bloggerının da itibar kazanması çok zor. Önce moda bloggerı olarak toplumdan itibarını sen kazanacaksın marka da senin itibarından faydalanmak için gelecek. Tersi olursa hoş olmaz! Özellikle İstanbul'da bir çok moda bloggerı var gelecekleri parlak, Ankara'da da  başarılı arkadaşımızlar var.

İstanbul Moda Akademisi ve Bloggerlar

Bence İstanbul'da bu misyonu temsil edecek ve ettiğini de düşündüğüm kurum İMA yani İstanbul Moda Akademisi'dir.

Eh be Bolat ahkam kesmişsin yazmadığın bir konuda diyebilirsin. Tekrar bir okudum da çok haklısın. Atarlandım mı nedir! Nasihat, tavsiye gibi bir amacımız yoktur amaç düşündüğümüzü blog post haline getirmektir.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi