Bir Gün Amasyalı Olacaksınız!

amasya turistik
Amasya Manzarası
Beni tanıyanlar bilir hemşeciliği ön planda tutmayı sevmem. Bu davranışı primitif milliyetçilik olarak görürüm. Ama bu doğduğum toprakları sevmediğim, aynı toprağın insanlarına yakınlık duymadığım anlamına da gelmez.

Bir toplantı vesilesiyle tanıştığım arkadaş bana memleketini o kadar hararetli o kadar sevgi dolu ve coşkulu anlattı ki ben kendimden utandım.  Oysa ben 15 yıl sonra geçen yıl gittim baba toprağım Amasya'ya.

İstanbul'da Yaşayan Herkes Amasyalı Olacak


İstanbul'da yaşadığım için kendimi İstanbullu olarak görüyorum ama baba toprağıma da bir güzelleme yapayım istedim. Ama öyle bir güzelleme olsun ki toplantıda tanıştığım arkadaşın memleket sevdasından aşağı kalmasın. 

Buyrun Blogger Bolat'ın Baba Toprağı Amasya Güzellemesi


Şaka değil gerçek. Bir gün herkes Amasyalı olacak.  "Haydaa! Bolat sen kafayı yedin herhalde" dediğini duyar gibiyim. Deme öyle!


Bilim insanlarına göre kıtalar hareketlendi önce Arktic Okyanusu ve  Karayipler yok olacak. Ardından Asya ile Avrupa  kuzey kutbunda çarpışacak ve Avrasya olacak. Sonra Amerika ile Asya birleşerek süper kıta Amesia'yı yani  AMASYA'yı ortaya çıkaracak.

Nasıl Amasyalı Olacağız Videosu



Teoriyi ilk önce Yale Üniversitesi'ndeki bir bilim insanı Nature dergisine açıkladı. Bu teze yeni bir destek de Avustralya’daki Curtin Üniversitesi'nden geldi.

Yani sevgili İstanbullular…


Bir gün hepiniz hemşerim Amasya’lı olacaksınız!

Yok daha neler diyorsanız buyrun  www.34volt.com adlı şehir portalımızda durumu haberleştirdim. Bende coşku, bende yetenek bu kadar, daha ne yapabilirim. 

Amasyalı hemşerilerim 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günümüz Kutlu Olsun.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi