Jul Sezar Tokat'ta Söyledi: Veni Vidi Vici

Tokatlı bir arkadaşla oturuyoruz. Seçim değerlendirmeleri, ülke meseleleri derken ben muhabbetten sıkılıyorum. Siyaset beni boğuyor, çok aptalca muhabbetler dönüyor, ülkemde! Hay seçimini de iktidarına da muhalefetine de..... saydırasım geliyor!
Sırtım kaşınıyor hamam görmeyeli 3 yılı geçtik gitsek şöyle bir hamama. Allah söyletmiş olmalı, arkadaş ilginç şeyler anlatmaya başlıyor.
Biliyor musun Bolat, İstanbul'daki tüm hamamları neden Tokatlılar işletir?
Kem, küm... "Ne bileyim baba, belki Mardinliler gibisiniz herkes midyeci...siz de hamamcısınız"
Yooo..Hani o meşhur isyan var ya! 1730’da başlayan Patrona Halil İsyanı’ndan itibaren padişahın fermanı ile Osmanlı topraklarındaki tüm hamam işletmelerinin günümüze kadar Tokat’lılara verilmiş. 
"Vay bea tam benim bloğuma göre bir konu kanka. Yazarım ben bunu"

Tokat'ın neyi meşhur?

Baktı ki ben kendime gelmişim sıraladı! Bildiğin Tokat tanıtımına başladı:
Plevne Kahramanı yiğit insan Gazi Osman Paşa Tokalıymış.
Ahmet Taner Kışlalı hoca Tokatlıymış. Işıklar içinde uyu hocam!
Dünyanın en eski tuvaleti "sıkdişini" halen Tokat'ta hizmete devam ediyormuş.
Jul Sezar "Veni Vidi Vici"yi Tokat'ın Zile ilçesinde söylemiş!
Lübnan sediri diye bilinen o güzel ağaçların Tokat'ta yetişiyormuş!
Anadolu'daki ilk tıp ve astronomi merkezi Tokat'ta kurulmuş.
Armudun 25 çeşidi üzümün 37 cinsi Tokat'ta yetişiyormuş.
Tokat Zile Çin'e günde 50 TIR mermer ihracatı yapıyormuş.
Zile pekmezi pek meşhurmuş. Toprak katılarak yapılıyormuş (burasını anlamadım açıkçası)

Erhan Afyoncu hocamız Tokatlıdır

Hedefimiz en kısa vakitte İstanbul'da bir Tokat hamamına gitmek. Fin hamamı beni kasıyor. Daracık dayanamıyorum ben.




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi