KKTC-İstanbul Ziyaretim ve İlginç Notlar

kıbrıs kokulu limon
Limon dibine düşer
Bir haftalık Kıbrıs iş ziyaretim oldu. Gözlemlerim şunlar. KKTC'de gözle görülür bir gelişme var. Nitelikli insan gücü fazla ama mesleki yeterlilik yok yani zanaatçı insan kıtlığı var. Ya da Kıbrıs Türkü tamircilik, tesisatçılık, pastacılık, balıkçılık gibi mesleklere tenezzül etmiyorlar! 

KKTC'de Türkiye'den gelen insanlara verilen adlar

Türkiye'den gelen insanlara "garasakal" lakabı takmışlar. Peki bize benzeyen bu insanlar nereden sizin Türkiye'li olduğunuzu şıppıdan anlıyorlar. Sıcağın orta yerinde ince belli bardakta çay isteyişimiz bizi ele veriyor! Ben alınmadım benim sakallar kırmızı. Bu iş böyledir zaten. Adaya ilk giden Türkleri Rumlar istemez sonra adaya yerleşen Kıbrıslı Türkler de adaya sonradan gelen Türkiyeli Türkleri istemez. Çok şaşırmadım!

Kıbrıs şivesi ilginç

"Napan gardaş", "abii", "keyk", "hospital" gibi ilginç kelimeler duydum. Bazı kelimelerin sonuna cik, cık küçültme ekleri ekliyorlar. İyi konuşan birinden dinleyince çok tatlı bir Kıbrıs ağzı var! Soldan akan trafiğe alşımadım bu sömürgeci ingilizlerin izini silmek kolay değil. Okullarda, yollarda, dilde, edebiyatta, siyasatte bu sömürgelerin izi var! Türklerle Rumları çarpıştırıp aradan sıyrılıyorlar! Ey ingilitere senin orada bir tane vatandaşın yaşamıyor ne işin var diyen yok! Alemin tek akıllısı bunlar çünkü. Bi ingilizler insan sanki gerisi sığır sürüsü! Ortadoğuda akan kanlar hep bu beyfendilerin işi! Güya medeniler! Bu nasıl medeniyetse!

KKTC'de iş hayatı
Kıbrıs Limonu

Çok düzgün işadamlarıyla tanıştım, Con Kahve'nin sahibi Haluk Bey bunlardan biri, çok düzgün çalışkan inovatif bir insan lakin Kıbrıs insanından ümidi kesmiş. KKTC mini bir T.C gibi sanırım sadece bir Adalet Bakanlığı yok! Türkiye'de adı var da adalet var mı, derseniz susarım! Haklısınız der geçerim! Avukatların cübbelerini pek beğendim çok afilliler. KKTC halkı kendini kıyaslarken Rumlarla kıyaslıyor Türkiye ile değil ki son derece doğru. Sanırım KKTC'de asgari ücret 1750 TL civarı ama elektrik faturası ortalama 450 TL civarında gerisini siz düşünün!
Ada da su ve enerji sorunu var.

KKTC'de sendikalaşmanın ucu kaçmış!

Adada her önüne gelen sendika kurmuş. Okulları kafalarına göre tatil ediyorlar. Dertleri hep aynı! Ver para ver! Daha çok para ver! Ver ver ver! Sen ne verdim hocam diyen yok galiba! Devlet memurlarının alayı sendikalı! İşin ilginci özel sektörde sendika yok! Sendikalaşma orada da olursa adayı kapat git! Olsun sana bir memurlar cenneti! Ver para ver! Para ver! Bana ver, daha çok ver!
Sen ne veriyorsun bu ülkeye diye soran yok! Sendikalar alikıran baş kesen olmuş! Millet meclisini bile basıyorlar! Ne ürettin de ne istiyorsun diye sorsalar bence cevapları yok! KKTC televizyonlarını izledim moralim bozuldu. Türkiye'de belediyeler hariç durum bu kadar vahim değil bilesiniz!

KKTC dönüşü İstanbul semalarında 20 dakika rötar!


Giderken Onurair ile gittim kahve ikramı bile yok bir daha gitmem aynı firma ile. Dönerken Atlas Globalle döndüm bir kaç sarhoş müşteri haricinde her şey normaldi bir de Atatürk Havalimanı'na inemeden havada 20 dakika rötar yaptık. O kadar çok uçak iniyor kalkıyor ki 3. hava limanı şart galiba!
kıbrıs çiçek
Bir başkadır Kıbrıs çiçekleri

VİP'de torpil yapmaya çalışan hacı!

Umreden dönen bir gruba rastladık. VİP'ten geçmek isteyen bir amca filan müsteşarın amcası de o anlar diye bağırıyor yandaki adama! Ayıp yahu amca ibadetini yapmış dönüyorsun nedir bu uyanık geçinme huyu! Can çıkar huy çıkmaz mı diyelim! İbadetle cehalet başat mı diyelim bilemedim!
KKTC'de havalar çok tuhaftı! Yağmur yağdı, şimşek çaktı, dolu yağdı, sis çöktü, güneş yaktı yani ne ararsan vardı çok şaşırdım!

KKTC'de ne yaptım! KKTC'de ne yapılır kısmını bir blogger yazsa güzel olur

İş ziyaretleri, aile ziyaretleri, limon toplama eylemi (limonun dikeni olduğunu ilk defa toplayınca gördüm çok şaşırdım) saat 9:00 da uyudum sabah 6:30'da kalktım, bol bol hellim yedim!

Biraz karardım döndüm!


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı