Blogger ve Bloglar için S.O.S ve Mayday Mayday!

istanbul bloğu
Bloğunu Öldürme

Pazara gidelim, bir blog açalım


Blog yazmak güzeldir. Önce galeyana gelip bir blog açarsın. Güzel hayaller kurarsın! Yazayım abi, benim neyim eksik ondan bundan dersin. Azminden klavyenin tuşları titrer! Bir blog açmak belki 1 saatini alır. Özene bezene şaşkınlık içinde ilk yazını yazarsın! Sonrasında 1 ay heyecanla bir şeyler yazar durursun. O da ne! Beklediğin patlamayı yapamamış olmanın burukluğu içinde 3 ay sonra teklemeye başlarsın!

Bloğun internet çöp dünyasının o geniş düzlüğünde arama motorlarını işgal eder!

Bir anomali hali bloğu ölüme terketme


Bloğun ve ruh halin S.O.S verir. Sonra bütün hevesin kaçar! Bloğunu ölüme mahkum esersin! Gider o hayaller, gider o heves. Pucca bile bir anomali halinde bloğunu ölüme terketti ise sen neden terketmeyesin! Pucca, o blog ardından ağlıyor!

Pucca'nın bloğu passiflora-rapunzel S.O.S veriyor


Bloğun ölüyor Pucca! Mayday! Mayday! Mayday!

"Bolat, çoktandır etimoloji olayına girmiyorsun?"



Evet, haklısınız şimdi farkettim. Hemen yapıştıralım bir etimolojik açılım.

S.O.S Ne Demektir?


Efenim S.O.S: Salak Oğlu Salak olabilir mi? Olmaz. Samsun Ordu Samsun! Hiç de bile! Save Our Ship? No, never!  Üç harflilerle ilgisi olabilir mi - Save Our Soul? Hayır. O zaman, ne ola ki bu? 

Efenim Mors alfebesinden türetilmiş bir acil durum sinyalidir. Parmağınla tık tık tık!

Mayday Mayday Mayday Ne Demektir?


Bu da bir acil durum sinyalidir. Deniz veya hava aracının içindeki kişilerin, yangın, patlama, çatışma, su alma gibi bir durum öncesinde  yapılan yardım çağrısı "Mayday" şeklinde ifade edilir. Fransızca "venez m'aider" (gel, bana yardım et)
Kelimesinin ingilizce okunuşu "mayday" şeklinde ifade edilir. 


İstanbul İstanbul Olalı Bloğu 9. yılına giriyor


2016 yılında dokuzuncu yıla girecek olan bloğum istanbulistanbulolali.com'a nefes alıp vermeye devam ettiğimiz sürece yazacağımı düşünüyorum. İstanbul keşfet keşfet bitmiyor, oku oku sonu gelmiyor ki biz yazarak da bitiremeyeceğiz galiba.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi