İstanbul'un en iyi liseleri İstanbul'un en iyi kolejleri



istanbul kabataş erkek lisesi
Kabataş Erkek Lisesi / Video Foto / Cavit Küngör

İstanbul'un En İyi Devlet Liseleri


Öncelikle şunu yazmalıyım bunlar benim kişisel düşüncelerimdir. Yani burada bilimsel veya istatistiksel sıralama yoktur. Çocuğunuzu yanlışlıkla gönderip arkamdan saydırmayasınız diye yazıyorum.

1. Galatasaray Üniversitesi Galatasaray Lisesi: Bilinenin aksine Galatasaray yabancı veya özel bir okul değil Galatasaray Lisesi bir Devlet okuludur.


2. İstanbul Lisesi
: İstanbul’un en başarılı liseleri arasında bulunan İstanbul Lisesi 1884 yılında açılmış özel okul olarak faaliyetine başlamış 1913 yılında ise İstanbul Lisesi ismini almıştır. Eski adıyla İstanbul Sultanisidir.


3. Beşiktaş Kabataş Erkek Lisesi: Kabataş Erkek Lisesi 7 Mart 1908 tarihinde Padişah II. Abdülhamit`in fermanıyla “Kabataş Mekteb-i İdâdisi” adı altında kuruldu.Okul konumu itibari ile İstanbul'un en güzel okulu, bana kalsa ben bu okulda okumak isterdim.


İstanbul'un En İyi Kolejleri



Aynı şekilde liseler için yazdığımı bu okullar içinde yazayım bunlar benim subjektif görüşlerimdir. Bana kalırsa bu kolejlerin modası çoktan geçmiştir. Fevziye Mektepleri, Işık Lisesi, Doğa Koleji gibi okullar daha tercih edilesidir. Bana göre diyorum...

1. Robert Koleji: Puanları çok yüksektir. Bir arkadaşın çocuğu kazanmış, parayı nasıl ödeyeceğiz Bolat diye sordu, dedim ki evi ocağı sat okut bu kolejde. Bu okuldan mezun olup da boş beleş olan bir kolejli tanımıyorum ben.

2. Alman Lisesi: Kayın Validemin mezun olduğu okuldur, meşhur Alman disiplini denen şeyi bu okulda yaşatıldığı söylenir, halen öyle midir bilmiyorum. Ben Alev Okulları diye bir kısmına iş görüşmesine gittim. Gittiğime de gideceğimi de pişman oldumdu. Vasatın altında bir görüşmeydi! Alman Lisesi için bir şey diyemeyeceğim.

3.Notre Dame De Sion Fransız Lisesi: Anane'nin hatıralarıyla tandığım sonra bir çok mezunu ile arkadaş olduğum okuldur. Anane bir ara bu okulda rahibe olmaya karar vermiş. Dede bunu  duyunca kızını okuldan almış. İstanbul'un en eski kolejlerinden biridir. 

Dipnot: Doğa Koleji Acarlar kampüsüne bir konferans için konuşma yapmaya gitmiştim. Konferans merkezi öğrenciler tarafından idare ediliyordu, dolayısı ile ben çok beğenmiş o yaştaki öğrencilerin profesyonelliğine şaşırmıştım. Bu kolejin henüz emekleme döneminde olduğunu düşünüyorum.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı