Türkiye'de İstanbullu Olmanın Birinci Şartı Nedir Ey Blogger?


istanbul manzara kedi
İstanbul İstanbul Olalı Böyle Keyifçi Kedi Görmedi
İstanbullu Olabilmenin Birinci Şartı İstanbul Risalelerini Okumaktır

Ey diyince Cumhurbaşkanı Erdoğan gibi bir hava oluştu. Ama merak etmeyin esip gürlemeyeceğim. 

Doğan Hızlan derki özellikle İstanbul’da yaşıyorsanız “İstanbul risalelerini okumak birinci şart.” Peki, Blogger Bolat, nedir bu İstanbul Risaleleri? İstanbul Risaleleri Süheyl Ünver hocamızın Türk kültürüne kazandırdığı önemli bir eserdir. Hele İstanbul için bu eser ufuk açıcıdır. Mutlaka temin etmenizi öneririm eğer siz okumazsanız belki çocuklarınız okur, çocuklarınız okumasa torunlarınıza kalır, hadi onlar da okumadı belki eve bir misafir gelir kütüphanenizi karıştırır o ibret alır! 


Bakın Kitap Fuarı yaklaşıyor mutlaka bu kitabları temin edin der bu blogger Bolat efendi hazretleri!

Bu eserin İsmail Kara tarafından hazırlanmış olanını satın aldım 5. kitaplık bu eserin henüz tamamını bitiremedim ama peyderpey çoğu yerini okudum diyebilirim. Kelimenin tam anlamıyla bayıldım diyebilirim.

Süheyl Hocamızın İstanbul’a nefis bir yaklaşımı var. İbret-i alem olsun diye buraya yazıyorum değerli blog okuyucularım.

 “…Ben İstanbulluyum, 1000 sene Bizanstan’tan buyana Hristiyan’dım. Fatih’imiz İstanbul’u aldı, Müslüman oldum. 500 sene de bu. Dile kolay 1500 yaşındayım…”

Daha da sarsıcı bir şekilde kitaptan bir not aktarayım ki Süheyl Ünver hoca olacakları biliyormuş gibi bize öte dünyadan sesleniyor:

“Ey bu defteri görecek mübarek yurttaşlarım ve aziz hemşerilerim! Unutmayın ki bugünkü ihmallerimizle, İstanbul’un en ruh-nüvaz hatıralarını yok ettik ve şehrimizi acayip hallere koyduk!...”

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi