İstanbul Kolay ve Ekonomik Nasıl Gezilir?


İstanbul gezilecek yerler
Beyoğlu Geceleri - Club17

İstanbul'da gezmenin kolay yolları


Zaman ne çabuk geçiyor değil mi? Biz evden işe, işten eve gidip dururken bu şehirden ve onun güzelliklerinden faydanan 9 milyon turist geçti haberimiz var mı!  

Biliyorum birden çok mazeretimiz var! Vaktimiz yok, paramız yok, belki işimiz yok! Belki de hastayız! Evin, arabanın taksidi var! Moralimiz yerinde değil.

Bugün değilse, bu hafta değilse, bu ay değilse, ne zaman ertelediğimiz gezileri yapacağız?


"İyi diyorsun da Blogger Bolat nasıl olacak bu gezme tozma halleri?"

"İstanbul'u gezmeye nereden başlamalıyız?" 

 

En iyisi, en faklısı diyorum kendi semtinden başlamalısın, daha semtinden bi haber olan birinin şehri gezmesinin kimseye faydası yok!

Gezmeden önce ön bilgi sahibi olarak, öğrenerek, fotoğraflayarak, belgeselleştirerek ve paylaşarak gezmeliyiz.

"Çok güzel fotoğraflar çektim paylaşmasam olmaz mı?"  Olmaz! Cimri olmanın anlamı yok! 

"Bir yerde çok güzel yemekler yedim paylaşmasam" Bencilsin derim. Bloglar bir paylaşma platformudur, paylaşmamak burada ayıptır.

"Kolay demiştin, ekonomik gezmek demiştin, oradan devam etsek!" Tamam başlıyoruz:


Öncelikle planlı olun. Kendinize gezeceğiniz yerlerle ilgili planlar hazırlayın. Bu planlarda yer alan eserler hakkında ön bil sahibi olun. Gezdiğiniz gördüğünüz yerleri fotoğraflayın.

Ulaşım aracı olarak metrobüs, otobüs, vapur ve metroyu kullanın İstanbul bu açıdan dünyanın bir çok metropolüne fark atar. Toplu taşıma ile gidemeyeceğiniz mahalle yok! Bir "İstanbul Kart" alın.

Bir sırt çantanız olsun içinde su, sandviç, ıslak mendil, kitap, kağıt, kalem, fotoğraf makinası gibi eşyalarınızı rahatça taşıyabilirsiniz.

üsküdar manzara köfteci
Üsküdar FilizlerKöfte - Gecce

"İstanbul hangi mevsimde güzeldir Bolat?"


Bana soracak olursanız İstanbul'un her mevsimi güzel.


"İstanbul'u rahat rahat gezmek istiyorum en az kaç güne ihtiyacım var?"
1 hafta yani 7 gün ideal bence.

"Abi, İstanbul gecelerine akmak istiyorum nereye gitmem lazım?" 


Beyoğlu'nda hayat 24 saat. Ama gece hayatını yaşamak istiyorsan Beyoğlu'na saat 11'den sonra gideceksin. Hafta sonu Boğaz'ın kıyısındaki mekanları tavsiye ederim ama kapıdan geri çevirirlerse itiraz etmeyin, üzülmeyin nuh der peygamber demezler! Almadıkları ünlüler çoktur.

Başka bir şehirden İstanbul'a geliyorsanız Cuma, Cumartesi uçuşları yerine hafta içine bilet ayırtın.

Vaktiniz varsa Atatürk Havalimanı yerine Sabiha Gökçen'i tercih edin ama gerçekten ekonomikse.

Bir müzekart edinin bilet kuyruğu size göre değil çok vaktinizi harcamayın!

Boğazı gezmek için vapurları veya Dentur İskelesindeki tekneleri kullanın. 


Yemek yemek için pahalı restaurantlar yerine arka sokak lezzetlerini deneyin! Esnaf lokantalarını, büfeleri tercih edin. Ben bu sayede bir çok esnafla tanıştım. Esnaf candır yaşaması lazım.

İstanbul ve gezmek kelimeleri akla gelince illa ki gezilmesi gereken yerler: Tarihi Yarımada, Galata, Beyoğlu, Beşiktaş, Kadıköy, Eyüp, Sarıyer, Üsküdar gibi ilçelerin önemli tarihi ve cografi miraslarını gezmek gerek.





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi