Bir Amerikalının Lahmacunla İmtihanı

Blogger Bolat Lahmacunla Tanışıyor

Mis gibi lahmacun sokak lezzetleri

Orta Karadenizde Suluova adlı küçük bir ilçede lise çağlarındaydım. Antepli bir usta lahmacun salonu açmış. İki ardaş camdan bakıyoruz Pide gibi bir şey yapıyor fırın ustası. Oturuyoruz sipariş istiyorlar lahmacunlara bakıp 4'er tane istiyoruz usta bize bakıyor oğlum 2 şer tane yeter, yok biz 4 tane istiyoruz amca! Acılı mı az acılı mı acısız mı? Bol acılı amca! Masaya gelen 4 lahmacundan biriyle 2 şişe kola bitiyor, ikincisiyle karnım doyuyor, kulaklarım, burnum kıpkırmızı. Ben acı yedim mi burnum akar! Hiç unutmam böyle başladı lahmacunla tanışma hikayem!

Yemek Yazarı Samantha Ferraro'nun İstanbul'da Lahmacun Deneyimi


Geçenlerde Amerikalı kadın yemek yazarları Samantha Ferraro bir yazı yazdı. Kadın, İstanbul'a eşiyle gelmiş. İstanbul sokaklarını gezen yemek yazarı Samantha Ferraro'ya rehber Türk Pizzası diye adlandırdığı lahmacunu mutlaka denemesi gerektiğini söylemiş. Belli ki tur rehberi bununla biraz övünmüş. Bakalım kadın lahmacunu beğenmiş mi? Elbette beğenmiş hatta üşenmemiş lahmacunumuzu kendine göre modernize ederek tarifini de Amerika halkı faydalansın diye vermiş.


Ayakta lahmacun yiyen İstanbullu



İstanbul'da lahmacunun çok tüketildiğini ve herkesin elinde olduğunu gören Samantha Ferraro (o kadar süre İstanbul'da yaşadım elinde lahmacun yiyerek gezeni ben görmedim ) Samantha Ferraro İstanbul'un Arnavut kaldırımlı taş sokaklarına hayran olur. Hayran olunmayacak gidi de değildir hani, limon, soğan, salata ince bir hamur sar sar rulo yap, yanında şalgam mı, kola mı, ayran mı, Niğde gazozu mu ne içersen iç iyi gider.

Modernize edilmiş lahmacun


Samantha Ferraro lahmacunu yer ve memnun kalır. Bir de amme hizmeti olarak lahmacunu kendi damak tadına uygun modernize ederek Amerikalı okurlarıyla paylaşır. İstanbul, gönlümün orta yeri, güzel şehrim, arka sokak lezzetlerinin tavan yaptığı şehir. İstanbul çok yoruldu, İstanbul'u çok yorduk İstanbul Azizliğini Kaybetti, İlk taşı Günahsızlar Atasın!

Lahmacunun kökeni etimolojisi


Ferraro modernize edilmiş lahmacuna tahin sosu, sumak, bol salata eklemiş oh ağızlara şenlik. Lahmacun yazımıza burada son verirken bir de etimolojisine bakalım." Lahm"-et "Acin"-hamur  ve et kelimelerinin birleşiminden oluşur. Bildiğin Türk pizzası işte çıtır çıtır.
Ben şuna üzülüyorum, bunu yapan kesin Karadenizli pidecilerdir söylemedi demeyin! Finduk lahmacun nedir? Başınıza taş düşsün, o koskoca lahmacunu küçülttü küçült garnitür yap olacak iş mi! Değil!


İstanbul'da en iyi lahmacun yapan mekanlar


Nişantaşı Akkavak Sokak'ta Tatbak bu lahmacunun piridir.  Kadıköy'de Çiya da iyi yapar, Bahçelievler'de Neco, Beylikdüzü'nde Kilisli Köroğlu iyi yapar. Bir de Koca Mustafapaşa taraflarında Antepli Mehmet Usta vardır ki şahane lahmacun yapar benim lahmacun kültürüm bundan ibaret dostlar. Biliyorum bir çoğunuz itiraz edecek ama fastfoot mesfood demem yazarım Hacıoğlu Lahmacuunn!


Kokusuz lahmacun icat edilsin deyorlar! Karşıyım!
Lahm-ı acun dersen et dünyası
Lahm-i-acin dersin etli etli hamur

sen seç haci!


Fotoğraf Kaynak: Ajpa/ Samantha Ferraro

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi