İstanbul-Alacahöyük Arasında Zamanda Yolculuk

Blog yazarının Alaca'da muradına erdiği gün


alaca çorum
Alacahöyük Müzesi'nde Alacahöyük Maketi - Çorum-Alaca
Blogger Bolat, birkaç gündür Çorum ve Çorumun Alaca ilçesindeydi. Dilimiz döndüğünce 2100 kişiye eğitim verdik. Bende Çorum'un yeri başkadır. Çünkü Anadolunun ve Eski Çağın en büyük imparatorluklarından birinin başkentidir Çorum. Alaca denince akla ilk gelen yer Alacahöyüktür. Müze bahçesinden geçip Sfenskli kapıdan Hititlerin tören alanına girdik. Milattan Önce 1200 yıl önceki sfensklere dokundum, bir de üstüne Milattan Sonra 2016'yı koy. 3000 yıllık bir zamanda yolculuk. Alacalı yetkililere ve rehberimiz Dinçer Bey'e teşekkürlerimi sunuyorum.

alaca hitit barajı gölpınar
Alacahöyük Gölpınar Hitit Barajı- Hittite Dam Alaca
En çok merak ettiğim, Hitit kraliçesi Hepat'a atfen yapılmış, yeryüzünün modern anlamdaki ilk barajı Alacahöyük Gölpınar Barajı'ydı. Araçtan toprağa ayağımı bastığımda çok etkileyiciydi. Bana göre dünyanın en eski mühendislik harikası. Bugünkü baraj tekniğiyle yapılmış dünyanın ilk biyomimetri projesi. Biyomimetri nedir? Biyomimetri: Doğadan ilham alınarak teknoloji, yöntem ve metot geliştirmek demektir.


Çorum İstanbul arası 10 saatlik bir yolculuk

alacahöyük mezar
Alacahöyük Hitit Kral-Kraliçe Mezarı
İstanbul Çorum-Alaca arası otobüsle 10 saatlik bir yolculuk. Bunun karşılığında 3000 yıllık bir zamanda yolculuk yapacaksınız.  Çok acayip bir milletiz, merak duygumuz yok! Ben Alacahöyük Müzesi'ni de çok beğendim. Baraj projesinin etrafında yapılacak Hitit yerleşim yeri replikasını olumlu bir proje olarak görüyorum. Burası ölmeden önce görülmesi gereken 10 yerden biriydi benim için. Ne mutlu bana ki gördüm!


Etkilenmemek elde değil! Sen git ta o zamanlarda Mısır'dan buğday getir. Sonra baraj yap, şahane buğday siloları oluştur. Anadolu'da demir'in ilk kullanıldığı yerden İstanbul'a selamlar getirdim Alacahöyük!

Alacahöyük Sfenkslikapı Çorum - Alaca
Müzenin en önemli eserlerinin orijinali Ankara'daki Anadolu Medeniyetler Müzesi'nde. Çuvaldızdan büyükçe bir demirden heykel var, broş mu desem, biz mi desem bilemedim, dünyanın ilk çift başlı kartalıymış. Şaşırmamak elde değil. Güneş kursları, hilaller, çocuk oyuncakları, tabletler... Güzel ülkem, sana bakıp, bu zenginlik içinde ne kadar beceriksiz olduğumuzu görüyorum ve üzülüyorum.

Dünyanın ilk gitarı da Alacahöyük'te kullanılmış bunu tören alanındaki duvardaki kabartmalardaki dini törende çalgıcı rölyefinde görüyoruz.


çorum hitit demir kartal
Dünyanın İlk Çift Başlı Kartal Figürü Alacahöyük'te
Bir grup bloggerla Alacahöyük'e tekrar gelmek istiyorum. Bu güzel alanı tanıtmak hepimizin tarihi görevidir. İstanbul-Çorum arası otobüsle 10 saat, sizce 1 hafta sonu Anadolu'nun en büyük imparatorluğu Hititler'in başkentine bir yolculuk çok mu olur!


Ankara'nın Güneş Kursu kavgası


Hitit Güneş Kurslu bir üniversiteden Ankara Üniversitesi'nden mezunum. Yine Hitit Kursunu Simge Yapmış Kuzey Kıbrıs Türk Cemaati'nin mensubu olmaktan gurur duyuyorum. Bana göre Angara'nın simgesi hala Hitit Güneş Kursudur, Angara kedileri logosu değildir. Anadolu medeniyetlerine karşı gösterilen tepkiyi anlamsız ve bağnazca buluyorum! Biz bu kıymeti bilmesek de çocuklarımız bilecek bunu kenara yazalım!


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı