Blog Yazarı Viktor Krasnov’un Başına Gelenler

Bu Bolşeviklere neler olmuş be annem!

Paskalya Çöreği -İstanbul

Rusya’da ilginç gelişmeler yaşanıyor. Hatırlarsınız Pussy Riot adlı punk müzik grubunun üç üyesi bir kilisede düzenledikleri eylem nedeniyle hakim karşısına çıkmış ve “dine yönelik nefretten kaynaklanan holiganlık” suçundan mahkum olmuşlardı. Kızlar 2 şer yıl hapis cezası almışlardı.

Bir blogger'ın ayvayı yediği an!


Başka bir haber de 38 yaşındaki Viktor Krasnov isimli Rus blogger hakkında. Ekim 2014’te mizah ağırlıklı haberlerin yer aldığı bir internet sitesinde paylaştığı yorumda “İncil adı verilen bu Yahudi masalları koleksiyonunun tam bir saçmalık olduğunu söylesem, ne dersiniz? Bence gerçek tam da bu, en azından benim için öyle, bence Tanrı yoktur” ifadelerini kullanmıştı. Yani Viktor ateist olduğunu ilan ediyordu. Bu nedenledir ki İncili Yahudi masalı olarak algıladığını yazdı. 

Peki sonra ne oldu Blogger Bolat?


Viktor Krasnov’a bir aparkat yine kendisi gibi bir Rus olan Dmitri Bourniachev tarafından geldi. İnançlı bir Ortodoks olarak Krasnov’un ifadelerinden incindiğini belirterek suç duyurusunda bulundu. Blog yazarının 1 yıl hapsi isteniyor. Psikiyatri kliniğini boylayan Blogger Viktor derdini anlatmakta zorlanıyor! Sonra bir dilbilimci görevlendirilmiş blog yazısı iyice incelenmiş bakalım suç unsuru var mı diye! Dilbilimci bilirkişi blog yazarı Viktor’un yazılarını incelemiş ve dine karşı “negatif” bir duruş sergilendiğini belirtmiş!

Aman diyeyim Diego Komünistelere neler olmuş! 



Komünist Ruslara ne olmuş böyle! Rus toplumu muhafazakarlaşmış anlaşılan.
Koskoca Bolşevik devrimi boşa çıkmış!

Geçenlerdeki CNR-Kitap Fuarını ziyaret ettim. Kültür A.Ş’den bir kitap satın aldım. Eskiden editörlüğüne katkı sağladığım İstanbul Kültür Sanat Dergisi'ni de kataloğun yanında bedava verdiler. Bir anda 8 yıl öncesine gittim! İnsan tuhaf oluyor.

Kitap fuarından dönerken tramvayda yanımda oturan bir hocayla tanıştık, dil bilimci olduğunu söylemişti. Filoloji mi hocam dedim! Yok, dil bilim dedi! İnanın ilk defa duydum, "cahilsin Bolat, cahiiil!" dedim kendi kendime. Böylelikle dil bilimcilerin çalışma alanlarından birini de tanımış olduk. Aman diyeyim dikkatli yazın yoksa bir dil bilimci tarafından incelenen blog yazınızda suç unsuru aranabilir, mazallah!

İstanbullu tüm Hristiyanların Paskalyasını kutluyorum. Bir paskalya çöreği olsa şuan iyi giderdi, hafif tatlımsı tadıyla kahve ve paskalya çöreği diyor huzurlarınızdan ayrılıyorum.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi