Kanlıca ismi nereden geliyor?

İstanbul semtleri ve ilginç hikayeleri "Kanlıca"

Mihrabat Korusu-Kanlıca-Beykoz

Uzanıp Kanlıca'nın orta yerine bi taşa, 

Gözümün yaşını yüzdürdüm Hisar'a doğru,

Yapacak hiçbir şey yok gitmek istedi gitti...

Ah İstanbul İstanbul olalı, hiç görmedi böyle keder...

Şarkıyı hatırladınız. Bloğumla aynı adı taşıyan İstanbul İstanbul Olalı şarkısı! 


Evet, ben bugün size hüzünlü hikayeler anlatma derdinde değilim. Şarkıda geçen Kanlıca'nın ismiyle ilgili bir efsaneyi aktarmak istiyorum. Hani o yoğurduyla, yeşil Mihrabad Korusuyla ve yalılarıyla, adım başı çeşmeleriyle ünlü Beykoz ilçemizin meşhur semti Kanlıca. 


Kanlıca İsmi nereden geliyor?


Efenim, efsane o dur ki, padişahın biri vezirlerini çağırarak İstanbul'un havasının en temiz semtinin yerinin tespit edilmesini ister. Vezirler bu zor görevi yerine getirebilmek için haftalarca düşünür sonunda sonunda kesilen etlerin çeşitli semtlere asılmasını ve hangi semtte et geç bozulursa o etin olduğu semtin havasının en temiz hava olacağına karar verilmesini isterler.
Yoğurt
Ve, etler İstanbul'un değişik semtlerine aynı anda asılır. En geç bozulan et Beykoz'un bir semtindedir. Buna göre Beykoz'un bu semtine Kanlıca İsmi verilir.
Umarım kanlıca semti bu kentsel dönüşüm denen betonlaşmadan nasibini almaz! Eşeklerin aklına karpuz kabuğu düşürmeyelim!
Çocukluğumun kahramanı Barış Manço'da Kanlıca'da yatıyor. Kısmetse bu yıl görmek istiyorum.
Yaz geldi Kanlıca'da yoğurt yemek şart oldu. Herkese afiyet olsun diyorum.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı