İstanbul'dan Muhammed Ali Geçti

Çocukluğumun Kahramanı Muhammed Ali

Hem Muhammed Hem Ali, Ballı Ekmek kadayıfı
Allah şahidimdir ki yeryüzünde sevdiğim en çok sevdiğim iki isimdir Muhammet ve Ali. İnsanın abisi olsa ancak bu kadar sevilir, yemin ederim.

O Malcom X'in aracılığı ile müslüman olmuş bir Amerikalıdır. Hayatımda karşılaşmadığım ama çok sevdiğim bir Amerikalıydı. Onun ölümü ile hatıralarım canlandı, yaşadığı ve maç yaptığı yıllar benim ilkokul yıllarım olmalı, Almanya’da yaşayan bir tanıdığımız onun maçına gittiği öyle güzel anlatırdı ki. O siyah adamı biz çok sevmiştik. Bunda en büyük etken onun Müslüman oluşuydu. O aslında tüm mazlumların Amerikan idolüydü.

"Gıyabına Sala Verilmeli ve Cenaze Namazı Kılınmalıdır."


Dizi oyuncusu bir arkadaşımız demiş ki: “Türkiye’de gıyabına sala verilmesi ve cenaze namazı kılınması gereken bir adamdır.” Doğrudur, ben de denk gelirsem namaza katılırım. O benim de Amerikalı idolümdür. O dünyada yaşayan tüm Müslümanların Muhammed Ali’sidir. Hem Muhammed hem de Ali, kaymaklı ekmek kadayıfı gibi isim. Canımızın içidir Muhammed Ali.

Restoranda "siyahi" diye yemek servisi yapılmayan Amerika'nın olimpiyat şampiyonudur o.

Vietnam’a Savaşa buyur Muhammed Ali dendiğinde

“Benim Vietkonglularla bir meselem yok” diyebilmiş karakter sahibi adamdır.

Londra'daki ünvan maçında Kraliçe Elizabeth rakibini saraya çağırmasına rağmen onu siyah ve müslüman diye sarayına kabul etmemiştir.

Bu karşın Londra’da kendisine sarılan ilk beyaz insan Türk'tür. Bana sarılan ilk beyaz sensin diyen Prof.Dr. Nevzat Yalçıntaş’a sarılıp ağlamıştır.


Muhammed Ali, mazlumların sesidir


O dünya toplumuna örnek olmuş bir insandır. Ölüm haberi sizin gibi benim de içimi burkmuştur ama ne yazık ki her canlı gibi biz de ölümlüyüz. Yapacak bir şey yok. Nur içinde yat Muhammed Ali diyorum.


Muhammed Ali İstanbul'a Geldi

Muhammed Ali İstanbul'da

Muhammet Ali 1976 yılında İstanbul’a gelmiş. Onu Atatürk Havalimanı’nda şimdi rahmetli olan Prof.Dr. Necmeddin Erbakan karşılamış.  Sultanahmet Camii’nde Cuma namaz kılıp Topkapı Sarayını gezmişler. 24 saat bizimle İstanbul’da aynı havayı solumuş. Sonrası Boğaz turu ve ABD’ye dönüş. Yani dostlar dünyanın en güzel şehri İstanbul’u dünya gözü ile görmüş Muhammed Ali.
Ruhun şad olsun Muhammed Ali!

Kelebek gibi uçar arı gibi sokardın!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi